משלוח חינם תמיד בכל הזמנה  |     עסקה בטוחה: התחרטת? תחזיר!

התחברות למועדון VIP

מייל:

סיסמא:

שכחתי סיסמא
לא VIP? לחץ להצטרפות בחינם!
סל הקניות שלי ערוך סה"כ: 0   ₪ לקופה
 
 

חדשות ומבצעים

כתבות

ספרו עלינו

אוכמניות כחולות

בריאות בכחול: כל מה שרציתם לדעת על אוכמניות כחולות

 

לרכישת אוכמניות כחולות במבצע - לחצו כאן

 

1. מי ומה זה אוכמניות כחולות?

 

אוכמניות כחולות הן מזון על פופולארי שצבעו הכחול טומן סגולות בריאותיות רבות. שיח האוכמניות גבוה ונשיר, ופירותיו בעלי גוון סגול כהה. בישראל ניתן למצוא את האוכמניות הכחולות כשהן טריות רק בחודשים מאי ויוני, אולם ניתן לצרוך אותן לאורך השנה כולה כשהן מיובשות, קפואות, או הפכו לריבת אוכמניות טעימה ובריאה. ריבת אוכמניות הינה אחת הריבות היותר פופולאריות על המדף, והיא מבוססת, בדרך כלל, על שילוב אוכמניות עם פירות יער נוספים, להעשרת המרקם והטעמים. כמו כן, מקובל להשתמש באוכמניות בנישת האפייה, אם כמלית עשירה, ואם כציפוי, כאשר הן תורמות רבות למראה בצבען העז, ועל הדרך, מעשירות באופן משמעותי את ערכו התזונתי של המאפה. האוכמניות מכילות סוכר, אך תכולתן הקלורית איננה עולה על 43 קלוריות למאה גרמים, והן מכילות גם שפע רכיבים בריאים, כמו נחושת, אשלגן, מנגן, מגנזיום, ויטמין C, ויטמין K, ומגוון סיבים תזונתיים. מעבר לכך, האוכמניות מכילות פיגמנטים בצבעי הסגול - כחול, המכונים  אנטוציאנוסידים. חומרים אלה מחזקים את כלי הדם, ועל כן, האוכמניות נחשבות ליעילות ביותר בכל הנוגע לטיפול בבעיות כלי דם מגוונות. אוכמניות כחולות אף מכילות גלוקוכינין, שהינו חומר פעיל אשר יעיל להורדת רמות הסוכר בדם. רכיב עוצמתי נוסף הוא pterostilbene, אשר תורם להפחתת רמות הכולסטרול בדם ויעיל למניעת מחלות לב שמקורן בבעיות כולסטרול.

 

לרכישת אוכמניות כחולות במבצע - לחצו כאן

 

2. מהן הסגולות המדהימות המיוחסות לאוכמניות כחולות?

 

אנתוציאנין - הפלבונואיד שריכוז גבוה שלו מצוי בקליפתן של אוכמניות כחולות, יעיל למניעת הליכים דלקתיים בגוף, למניעת עקה חימצונית, להאטת הליכי הזדקנות ולמניעת מחלות זקנה שונות. לדעת מומחים רבים, מינון האנטי אוקסידנטים העוצמתי שבפרי מסוגל להשפיע גם על מחלות זקנה נפוצות וקשות כדוגמת אלצהיימר, שעשויות להיבלם באמצעות צריכת האוכמניות. גם מחלות קשות אחרות, כמו סרטן וסוכרת, מושפעות לטובה כתוצאה מהחשיפה לריכוז נוגדי החמצון המדהים של האוכמניות. זאת ועוד, בכוחן של האוכמניות הכחולות למנוע שומן בטני ורמות כולסטרול גבוהות. אוכמניות כחולות אף מכילות חומצה כלורוגנית, בדומה לקפה ירוק. החומצה הכלורוגנית הינה רכיב עוצמתי ביותר, ותרומתה להאצת קצב חילוף החומרים ולעידוד הרזייה - רבה. האוכמניות נחשבות גם לאמצעי עזר אפקטיבי במיוחד לחולי סוכרת סוג 2, כשהן מצמצמות הליכים דלקתיים בגוף ומפחיתות את רמות התנגודת לאינסולין, אשר מאפיינות, לרוב, מבוגרים אשר סובלים מהשמנת יתר ומסוכרת סוג 2. סגולה נוספת המיוחסת לאוכמניות כחולות נוגעת לתחום המנטלי, כשהן תורמות לשיפור הזיכרון, לשיפור יכולת הקשב והריכוז, ואף למניעת אלצהיימר.

נוגדי החמצון שמקורם בפלבנואידים תורמים לחיזוק מבנה תאי הקולגן, האחראיים על גמישות העור. נוגדי החמצון אף מגבירים את חוזקם של כלי הדם, שומרים על גמישותם, ותורמים לשיפור זרימת הדם. בשל כך, אוכמניות כחולות יעילות לטיפול בבעיות וורידים ובשטפי דם. כמו כן, האוכמניות מומלצות למניעת היווצרות קטרקט, למניעת נזקים לכלי דם ולמניעת רטינופתיה המתבטאת בפגיעה בראייה בקרב חולי סוכרת. סגולותיהן של האוכמניות מתבטאות גם בחיזוק הראייה, טיפול בדלקות בדרכי השתן, וטיפול יעיל בזיהומי הרפס, כמו גם בחולי תלסמיה (קבוצת מחלות תורשתיות גנטיות של תאי הדם האדומים).

 

3. מהו הקשר בין אוכמניות כחולות לזקנה?

 

הליך ההזדקנות הטבעי של הגוף מתבטא, במידה רבה, בירידה ביכולת המנטלית. בסביבות גיל העמידה, ניכרת מגמת ירידה בחדות הזיכרון, והמתבגרים נוטים לשכוח פרטים כמו שמות, אירועים, ועוד. ההזדקנות המנטלית היא, לעיתים קרובות, ביטוי מובהק לסטרס נפשי. מצבי סטרס מגבירים את ייצור הקורטיזול  - הורמון מתח המיוצר בבלוטת האדרנל. נוכחות קורטיזול בגוף מדכאת את המערכת החיסונית ומייצרת עקה חימצונית במוח ובלב. כפועל יוצא מכך, נוצר הליך אובדן זיכרון, המסתיים, במקרים רבים, בהליך אלצהיימר קיצוני. תרומתן של אוכמניות כחולות למניעת עקה חימצונית מנטרלת את השפעתו של הקורטיזול במידה רבה, ומאפשרת למתבגרים לשמור על חדותם המנטלית לטווח ארוך יותר.

 

4. מחקרים על אוכמניות כחולות

 

- מחקר שנערך בקנדה העלה כי צריכת אוכמניות כחולות באופן קבוע בכל בוקר, לתקופה של מספר שבועות, שיפרה את חדותם הקוגניטיבית של המשתתפים, והם הוכיחו ביצועים טובים יותר בלמידה, ריכוז, זיכרון והצלחה בלימודים.

- מחקרים קליניים מעידים כי צריכת אוכמניות תורמת לשיפור הראייה.

- מחקר שערך משרד החקלאות האמריקני העלה כי אוכמניות מכילות רכיב בשם pterostilbene, אשר תורם להפחתת רמות הכולסטרול בדם. מנגנון פעולתו של רכיב זה דומה, במידה רבה, למנגנון הפעולה של תרופות להורדת כולסטרול, והוא נטול את תופעות הלוואי האופייניות לתרופות להפחתת כולסטרול, אשר משפיעות לרעה, במידה רבה, על מצב השרירים של המשתמשים. 

- מחקרים מעידים כי צריכת מנת אוכמניות בכל יום, חמש פעמים בשבוע, מפחיתה את הסיכוי להתפתחות סוכרת מסוג 2 בעשרים ושישה אחוזים!

 

5. רפואה מסורתית

 

אוכמניות נחשבות, מימי קדם, ליעילות לחיזוק כלי הדם, ושימשו באופן מסורתי לטיפול בשלל בעיות אופייניות לכלי דם חלשים, כמו טחורים, דליות, או היווצרות כתמים כחולים כתוצאה ממכות קלות. מעבר לכך, השימוש המסורתי באוכמניות אלו כולל טיפול בכוויות, בדלקות עיניים, בדלקות עור ובדלקות פה, כאמצעי לשימוש חיצוני. השימוש באוכמניות לצורך זה מבוסס על הליך פשוט ומהיר של חליטת כפית עלי אוכמניות מיובשים בכוס מים רותחים למשך 10 דקות, טבילת פד נקי בחליטת האוכמניות, וניקוי האזור הנגוע. כמו כן, חליטה זו משמשת באופן מסורתי כנוזל מומלץ לשטיפת הפה במצבי דלקות בפה.האמונה מסורתית כי צריכת אוכמניות תורמת לחיזוק ראיית לילה נעוצה בעובדה שחיילי בריטניה במלחמת העולם הראשונה צרכו אוכמניות ודיווחו על שיפור ניכר ביכולת ראיית הלילה שלהם.

 

6. למי מומלצות אוכמניות כחולות?

 

אוכמניות כחולות מומלצות לכולם. משרד הבריאות האמריקני ממליץ להקפיד על כך שלפחות מחצית ממתצרוכת הארוחות היומית תורכב מפירות ומירקות במגוון צבעים, וזאת במטרה למנוע היווצרותם של הליכים דלקתיים בגוף, ולהילחם בהשפעתם ההרסנית של הרדיקלים החופשיים אשר מחוללים נזקים רבים לגוף, ומובילים למחלות קשות כמו מחלות לב, אלצהיימר וסרטן. אוכמניות כחולות, בדומה לפירות כהים אחרים, כמו ענבים שחורים, מכילות רזרבטול ונוגדי חמצון בריכוז גבוה במיוחד, שהינו כפול מהריכוז הקיים בפירות ובירקות אחרים. כמו כן, האוכמניות מכילות גם ריכוזים מרשימים של חומצה אלגית, אשר הוכחה מדעית כמעכבת גרורות סרטניות, ומומלצת למניעתם של גידולים סרטניים. משום שכך, מומלץ לוודא כי אוכמניות כחולות יהוו מרכיב משמעותי בתצרוכת הפירות והירקות היומית המומלצת.

 

7. המלצות צריכה אוכמניות כחולות

:

- מומלץ לבחור באוכמניות שהינן מלאות וקשיחות מעט.

- מומלץ לצרוך את האוכמניות בתוך טווח זמן קצר של שבוע - שבועיים מעיתוי קטיפתן.

- ניתן להקפיא אוכמניות בהקפאה ביתית, אך יש להימנע משטיפתן טרם ההקפאה. האוכמניות אינן מאבדות מערכן התזונתי בעקבות ההקפאה, ושומרות על סגולותיהן המופלאות גם בעודן קפואות. למעשה, מצב ההקפאה מגן על האוכמניות מפניחשיפה לאור ומפני חמצון. במקביל, מומלץ מאוד לצרוך, במידת האפשר, אוכמניות כחולות בר, אשר נלקטו בטבע, וזאת בשל העובדה שאוכמניות אלה מפתחות בקליפתן רכיבים טבעיים, המקנים להן עמידות יתירה כנגד פגעי מזג האוויר וכנגד מזיקים למיניהם. צריכת רכיבים אלה, תוך צריכת האוכמניות, מספקת לצרכן חיזוק טבעי כנגד קשת רחבה של מחלות מגוונות.

תגיות:
 

מוצרים הקשורים לכתבה