ורידים בולטים - זה לא סוף העולם!

ורידים המופיעים בעיקר באזור הרגליים ומכונים בשפה המקצועית דליות, היא אחת מהתופעות היותר מטרידות בעיקר אצל נשים אך גם אצל גברים. הורידים מופיעים באזורים שונים ברגליים והם בעלי גוון כחלחל - סגלגל. מדובר בשילוב של בעיה רפואית- אסתטית המחייבת אותנו להיות זהירים.

זאת משום, שבמקרים מסוימים מדובר באי ספיקת ורידים המחייבת טיפול רפואי קפדני. חשוב לציין כי תפקידם של הורידים הוא להחזיר מעלה לכיוון הלב את הדם שזורם מטה לכיוון הרגליים. התאים של הגוף שלנו חייבים חמצן במטרה לבצע את פעולת ההזרמה של הדם בצורה אופטימלית.

כשזרימת הדם בגופנו תקינה, תאי הדם מעבירים את החמצן לכל התאים והרקמות ואז הדם מגיע לנימים. תפקידם של הנימים הוא בין השאר לפזר את הפסולת והלכלוך המצטברים ברקמות. בעמידה, הדם זורם מעלה בעזרת השסתומים, אך כשהם נפגעים במצבים הכוללים עודף משקל, סוכרת או היריון  הזרימה של הדם מתבצעת בצורה הפוכה דבר המוביל ללחץ בוורידים, להצטברות של הדם וליצירת הדליות.

איך זה קורה?

  • אנשים שתפקידם המקצועי מחייב אותם לעמוד זמן ממושך במהלך היום, עלולים לסבול מתופעה של ורידים ברגליים. העמידה הממושכת אצל רופאים, דיילות או מורים לדוגמא, גורמת לאותו לחץ שנוצר בשסתומים ולזרימה הפוכה.
  • תהליך ההזדקנות גם הוא חלק בלתי נפרד מתופעת הורידים. בדרך כלל אצל אנשים שעוברים את גיל ה-60, מתחילים להופיע ורידים באזור הרגליים.
  • שינויים הורמונליים- כאמור, היריון עלול להחליש את פעולת הורידים מה שגורם במקרים מסויימים להופעה שלהם.

יחד עם זאת, גם השמנה, חולשה גנטית וסוכרת מפעילים לחץ ועלולים לגרום לתופעת הדליות.

ורידים ברגליים

מדוע חשוב לבצע הבחנה, לטפל ומהן שיטות הטיפול היעילות ביותר?

אמנם ברוב המקרים של אנשים הסובלים מתופעת ורידים, לא מתפתחים סיבוכים רפואיים אך כן חשוב לבדוק מבחינה רפואית את סוג הורידים.

ורידים מורחבים בחלק מהמקרים, גורמים לתופעות לוואי שונות ביניהן בצקות, תחושת כבדות, כיבים ברגליים ובמקרים קיצוניים מתפתחת דלקת המכונה בשפה הרפואית תרומבופלביטיס, מה שעלול לגרום לתסחיף ריאתי ולכן דורש טיפול מקצועי.

חשוב לציין כי אין אפשרות להעלים את הורידים ברגליים לחלוטין אך ניתן לטפל בתופעה, לסייע להפחית את הסימנים וחלק מהטיפולים יעילים גם במניעה של סיבוכים.

4 שיטות טבעיות המסייעות לטיפול ולעיכוב של התופעה

  • כאמור, עמידה ממושכת איננה מומלצת ופוגעת בזרימה תקינה של הדם בגוף. נסו להניע את הגוף כמה שיותר במהלך היום במטרה למנוע את הלחץ המופעל.
  • פעילות גופנית יכולה לסייע להזרים את הדם ולחזק את דפנות כלי הדם. שחייה והליכה לדוגמא הן פעילויות מומלצות ומסייעות לעכב את התפתחות תופעת הופעה הורידים.
  • מקלחות קרות מכווצות את הורידים ומסייעות לבלום את התפתחותם של הורידים.
  • נסו בסוף יום להרים את הרגליים מעלה. שכיבה או ישיבה בצורה כזו יעילה להגברה של זרימת  הדם.

תזונה נכונה, שילוב של תוספים מתאימים יכולים לסייע בהפחתת התופעה

אם תקפידו לצרוך כמות אופטימלית של ויטמין Eכתוסף או במזונות כמו נבט חיטה, שקדים, תרד, עלי סלק וברוקולי תהנו מפעילות המסייעת למקסם את החמצן שזורם בדם וברקמות. ויטמין Eידוע כמשפר את זרימת הדם, מה שמסייע להפחית את תופעת הלחץ המופעל על הורידים.

גם תמצית של זרעי ענבים בעלת הרכב עוצמתי נוגד חמצוני, אשר תומך בבלימת  תהליכים חמצוניים המתרחשים בגופנו. תמצית זרעי ענבים מסייעת למנוע חוסר זרימה במחזור הדם ותומכת גם היא בהפחתה של תופעות הלוואי המופיעות כתוצאה מדליות.

מכיון ובמקרים רבים הורידים נוצרים כתוצאה מזרימת דם לקויה, נטילת אבקת עשב חיטה מרוכז מבית נוטרי די מסייעת בתהליך ניקוי הדם והמערכות הפנימיות. יחד עם זאת, אבקת עשב חיטה מכילה כלורופיל הדומה בהרכבו הכימי להמוגלובין ולכן משפרת משמעותית את כמות החמצן הזורמת לתאים ומסייעת למנוע התפתחות נוספת של ורידי הרגליים.