שרירים תפוסים - מה עושים?

שרירים תפוסים - הבעיה

שרירים תפוסים לאחר אימון גופני או שרירים תפוסים כמצב כרוני, מתבטאים, לרוב, בכאב עמום, בתוספת אופציונלית של תחושת כבדות, מותשות פיזית ונפשית, עייפות, דיכאון וחרדה. לאחר פעילות גופנית אינטנסיבית, מצטבר ריכוז גבוה של חומצה לקטית (חומצת חלב) בגוף המתאמן, והיא מהווה את המקור לכאבי השרירים ולתחושות הנלוות.

הפתרון המידי בדמות עיסוי איננו מומלץ, משום שגם אם הוא מספק הקלה בטווח המידי, הוא עלול לעודד שחרור חומצה לקטית מוגברת, ולהעמיק את תחושת העייפות באופן קיצוני. גורמים אחרים לשרירים תפוסים עשויים להיות חסרים במינרלים ובוויטמינים חיוניים.

כמו כן,  נסיבות החיים, רמת הסטרס המאפיינת את חיי היום יום, ומצב הרוח הכללי, משפיעים במידה כזו או אחרת על מצב השרירים. בשל העובדה שתזונה מאוזנת ואיכותית משפיעה רבות על התחושה המנטלית, תפריט מאוזן, המכיל את כל אבות המזון הדרושים, יתרום למצב השרירים גם בפן המנטלי.

טיפול בשרירים תפוסים לאחר אימון

שתייה מרובה היא הסוד לשחרור מהיר של שרירים תפוסים לאחר אימון. צריכת מים מוגברת חשובה משום שתהליכים הביוכימיים המתרחשים בגוף מבוססים על נוכחות מים, ובשל העובדה שנוכחות מרוכזת של מים תסייע בסילוק שאריות החומצה הלקטית המייצרת את כאבי השרירים.

שתיית מים מרובה יעילה גם במצב בו השרירים תפוסים באופן כרוני. על כן, חשוב לוודא שגופכם איננו מיובש כתוצאה מצריכת משקאות עתירי קפאין, ויש לצרוך מים במינון כפול ממינון הצריכה הקבוע שלכם.

שריר תפוס

טיפול בשרירים תפוסים באופן כרוני

אמבטיה במלח אנגלי (מלחי אפסום, שמקורם בעיירה הבריטית אפסום העשירה במלח טבעי), היא אחת הדרכים היותר יעילות להרפיית שרירים תפוסים, והיא משמשת כתכשיר נוגד דלקת אפקטיבי ביותר. אופציה אחרת היא אמבט חם בתמהיל של מים ושני ספלי חומץ תפוחים. האמבט יתרום להרפיית השרירים, ומעבר לכך, יסייע בהפחתת המתח הנפשי הנלווה לבעיית המתח השרירי, ובמקרים רבים, מזין אותו.

לנטרול תחושת העייפות האופיינית הנלווית לשרירים תפוסים, ניתן לשתות תמהיל של מים עם כף חומץ תפוחים, המשמש כמעורר טבעי איכותי ואפקטיבי, וזאת הודות לחומצה המאלית שהוא מכיל במינון נכבד.

אילו מזונות מומלצים להקלה על שרירים תפוסים?

מזונות עשירים במגנזיום הינם האופציה המומלצת ביותר לטיפול בשרירים תפוסים מכל סיבה שהיא. העשירו את גופכם בתזונה עשירה במגנזיום, כמו טופו, שקדים, דגנים, פולי קקאו טבעי, תמרים, ושאר מזונות עשירם במגנזיום. חשוב לוודא כי המזונות איכותיים ומכילים את רמת המגנזיום אותה הם אמורים להכיל.