משלוח חינם תמיד בכל הזמנה  |     עסקה בטוחה: התחרטת? תחזיר!

התחברות למועדון VIP

מייל:

סיסמא:

שכחתי סיסמא
לא VIP? לחץ להצטרפות בחינם!
סל הקניות שלי ערוך סה"כ: 0   ₪ לקופה
 
 

חדשות ומבצעים

כתבות

ספרו עלינו

דיאטה ים תיכונית - המדריך המלא

מהי דיאטה ים תיכונית?

 

דיאטה ים תיכונית הינה דיאטה המבוססת על תפריט אופייני לאזור הים התיכון. נתוני מחקרים העלו כי תושבי ארצות השוכנות לחוף הים התיכון כמו יוון, אטליה וכרתים, נהנים מתוחלת חיים ארוכה ומאיכות חיים גבוהה, כאשר שיעורי מחלות לב וסוגי סרטן ספציפיים בארצות הים התיכון הינם מהנמוכים בעולם. דיאטה ים תיכונית מיועדת להאצת הליכי הרזיה, כמו גם למניעת מחלות לב, לחץ דם ומחלות כרוניות נוספות. הדיאטה איטית יחסית, ואחוז המזונות המכילים שומנים ופחמימות גבוה למדי, אך בשנים האחרונות היא נתפסת כדיאטה פופולארית, בשל מחקרים רבים המצביעים על יתרונותיה המרובים של הדיאטה, המצטיינת בתפריט עשיר בפירות ובירקות, בפחמימות, בדגנים מלאים, בחלבונים שמקורם בבשר רזה ובשומנים בלתי רוויים.

 

כיצד פועלת הדיאטה?

 

דיאטה ים תיכונית מבוססת על תפריט עשיר המוביל לירידה ארוכת טווח ויציבה במשקל. לא מדובר בעוד דיאטת בזק מהירה, המובילה לירידה מואצת במשקל, ומלווה בעלייה חוזרת של כל הקילוגרמים שהושלו במהלך הדיאטה. הדיאטה הים תיכונית הינה דיאטה מאוזנת ומגוונת, המספקת לגוף את מכלול הרכיבים החיוניים לו לשמירה על בריאות אופטימלית, ובמקביל - מעודדת הרזיה.

 

מבחר המזונות הרחב שכוללת הדיאטה מאפשר הרכבת תפריט אישי מועדף ומעודד התמדה בהליך הדיאטה. בניגוד לדיאטות מהירות כאלה ואחרות, המתאפיינות בתפריט מצומצם וחד גוני אשר הופך את ההתמדה בדיאטה למורכבת עד בלתי אפשרית, הרי שבוחרי הדיאטה הים תיכונית לא חשים כנתונים במשטר דיאטה קפדני. המגוון הרחב אף מאפשר לערוך שינויים במהלך הדיאטה ולרענן את התפריט בהתאם לצרכים ולהעדפה האישית. כמו כן, מעבר לתרומת הדיאטה להפחתה במשקל ולתזונה נכונה, דיאטה ים תיכונית תורמת להפחתת רמות לחץ הדם, לצמצום נוכחות הכולסטרול בגוף, ולהפחתת הסיכון למחלות לב.

 

אז מה נאכל?

 

יש להתבסס על מזונות טריים ועונתיים, ולהימנע מצריכת מזונות מעובדים. תפריט הדיאטה מבוסס על צריכת פירות וירקות טריים, אגוזים, אורז, זרעים, דגנים מלאים, קטניות, ומזונות דומים. מעבר לכך, ניתן להוסיף גם ביצים, דגים ועוף, כאשר דגים הם האופציה המועדפת ובשר אדום איננו מומלץ כלל. בגזרת מוצרי הגבינה, קיימת העדפה לגבינות, בעיקר יוגורט וגבינות עיזים, אותם ניתן לצרוך בכמות מתונה.

 

שומן בלתי רווי, כמו שמן זית, זיתים, אבוקדו, שקדים, טחינה ושמן קנולה הינם בעלי נוכחות בולטת יחסית בתפריט הדיאטה, אך חשוב שלא להגזים בצריכתם. תוספת של שתיים - ארבע כוסות יין אדום תורמת להפחתת לחץ הדם, ותוספת פעילות גופנית שגרתית היא מרכיב חשוב נוסף המאפיין את מרקם החיים באזור הים התיכון, ומהווה חלק בלתי נפרד מדיאטה ים תיכונית.

 

מוצרים הקשורים לכתבה