משלוח חינם תמיד בכל הזמנה  |     עסקה בטוחה: התחרטת? תחזיר!

התחברות למועדון VIP

מייל:

סיסמא:

שכחתי סיסמא
לא VIP? לחץ להצטרפות בחינם!
סל הקניות שלי ערוך סה"כ: 0   ₪ לקופה
 
 

חדשות ומבצעים

כתבות

ספרו עלינו

כל מה שרציתם לדעת על: דיאטה ללא פחמימות

מהי דיאטה נטולת פחמימות?

 

גם אם בעבר הדיאטה האולטימטיבית הייתה דיאטה דלת שומנים, אשר הייתה אמורה להוביל לירידה ברמות הכולסטרול בדם ולירידה במשקל, הרי שכיום רבים המצדדים בדיאטה ללא פחמימות כאופציה המומלצת, המובילה לירידה איכותית במשקל, כמו גם לירידה ברמות הכולסטרול והסוכרים בדם.

 

ממצאי מחקרים שונים מצביעים על דיאטה דלת פחמימות כעל אופציית הרזיה יעילה ביותר. מעבר לכך, מחקר ישראלי העלה כי משתתפי המחקר, אשר אימצו תפריט דל פחמימות, חוו ירידה משמעותית במשקל במהלך מחצית השנה הראשונה של הדיאטה, ואילו בשלב שלאחר מכן התמודדו עם שימור ההישגים, או עם עלייה קלה במשקלם. במקביל, לכל אורך תקופת המחקר, אשר התפרש על פני שנתיים ארוכות, משתתפי המחקר הציגו שיפור ממדי בריאות מגוונים, אשר הוכיח כי הדיאטה איננה מיועדת רק להשגת המטרה הראשונית של הרזיה, כי אם תורמת רבות גם לבריאותם הכללית של משתתפי הדיאטה.

 

 

מהן פחמימות?

 

פחמימות הן המרכיב הדומיננטי בלחמים למיניהם, בדגנים, בפסטות, באורז, בתפוחי אדמה, ובמזונות נוספים. גם פירות וירקות מכילים ריכוז מסוים של פחמימות. פחמימות מהוות מקור אנרגיה לגוף, הן לטווח המידי והן לטווח הארוך. מעבר לכך, פחמימות ממלאות את מאגרי הגליקוגן בגוף, כך שדיאטה ללא פחמימות מחסירה מהגוף אנרגיה ויוצרת עייפות ברמה כזו או אחרת. כמו כן, פחמימות תורמות להגברת רמות ההפרשה של הורמון הסרוטונין, ועל כן, דיאטה ללא פחמימות עלולה לייצר חסר ברמות הסרוטונין, ולהוביל למצב רוח גרוע, עד לדיכאון. אמנם דיאטה ללא פחמימות נמצאה כיעילה ביותר, אך יש לציין שאחוז גבוה מהאנשים שמתחילים איתה נוטים להישבר באמצע ואז מה שקורה הוא שהעלייה במשקל חוזר ובגדול. רבים האנשים שהצליחו להשיל מספר לא מבוטל של קילוגרמים במהלך הדיאטה, לצמצם בהיקפים, להוריד באחוזי השומן וגם אלו שעשו בדיקות של לפני ואחרי הראו שיפור ניכר באחוזי הכולסטרול. איפה הקטצ׳? ובכן פחמימות הן למעשה מה שמזין אותנו, הן אלה שאחראיות בין השאר על הריכוז, על החדות, על העירנות ובשלב כלשהו הגוף מרגיש שהוא חייב אותן.

 

אחת הדרכים להימנע ממצב שבו הגוף זועק לפחמימות עד לכדי איבוד שליטה מה שיוביל לעלייה דרסטית במשקל ולחזרה לנקודת ההתחלה, היא לשלב פחמימות אך במינונים קטנים. אבקת חלבון למשל מבית Nutri-D תוכננה בקפידה ומשלבת אחוז גבוה של חלבון עם אחוז נמוך של פחמימה. כך שמצד אחד אנו מספקים לגוף רמה מסוימת של פחמימה - דלק לתאים ומצד שני שולטים בכמות.

 

דרך נוספת למנוע מצב של עלייה חוזרת הינה לעשות אבחנה בין סוגים שונים של פחמימות. הפחמימות נחלקות לפחמימות פשוטות ומורכבות, כאשר פחמימות פשוטות, המצויות בעיקר במתוקים למיניהם, מתפרקות במהירות ומזניקות את רמות הסוכר בדם. פחמימות מורכבות מתפרקות באיטיות יחסית, ועל כן, הן נחשבות למקור אנרגיה מומלץ לטווח ארוך. בהתאם לכך, יש להעדיף צריכת לחם מקמח מלא, פסטה מדגנים מלאים, ומזונות אחרים, המבוססים על דגן מלא. במרבית הדיאטות נטולות הפחמימות ישולב מינון כזה או אחר של פחמימות בחלק משלבי הדיאטה. בשילוב הפחמימות, חובה להוסיף פחמימות מורכבות בלבד, אשר תתרומנה לבריאות הכללית, ותאפשרנה לשמור באופן אופטימלי על הישגי הדיאטה. פחמימות פשוטות, לעומת זאת, עלולות לייצר עלייה חדה במשקל, ולהפוך את הישגי הדיאטה לבלתי רלוונטיים.  יחד עם זאת, אם נקפיד לשלב סיבים תזונתיים כחלק מתהליך הירידה במשקל, נוכל לשמור על תחושת שובע לאורך זמן שתסייע לנו להימנע מצריכה של פחמימות פשוטות. השייק הירוק - All Green משלב ריכוז אופטימלי של  3 מזונות על - ספירולינה, כלורלה ומורינגה. השייק אותו ניתן לשלב לאורך כל היום עשיר בסיבים ובכלורופיל כך ששילובו בדיאטה מסייע בתהליך ניקוי הרעלים ומשאיר אותנו שבעים לאורך זמן, זאת בנוסף למגוון היתרונות המצויים בשלושת המזונות הללו. 

 

 

 

חלבונים: הפתרון המושלם לדיאטה ללא פחמימה - לחצו כאן לקריאת הכתבה

 

 

דיאטה דלת פחמימות - אופציה מס' 1:

 

דיאטת אטקינס

 

דיאטת אטקינס הינה דיאטה נטולת פחמימות פופולארית שמאחוריה עומד קרדיולוג ידוע בשם ד"ר אטקינס. תפריט הדיאטה מבוסס על שומנים ועל חלבונים, וצריכתם לכל אורך תקופת הדיאטה הינה בלתי מוגבלת. הגבלת צריכת הפחמימות מובילה לירידה בהפרשת הורמון האינסולין, וכפועל יוצא מכך, ריכוז השומנים המאוחסנים בגוף מצטמצם באופן משמעותי.

 

זאת ועוד, המחסור בפחמימות כמקור לאנרגיה מאלץ את הגוף לחפש מקור אנרגיה אחר ולשרוף שומנים, תוך תרומה משמעותית להליך ההרזיה. דיאטת אטקינס מתחלקת למספר שלבים, כאשר בשלבים הראשוניים צריכת פחמימות אסורה מכל וכל, ואילו בשלבים המתקדמים יותר ניתן לצרוך פחמימות במינון מוגבל ביותר.

 

מהם היתרונות של דיאטת אטקינס?

 

דיאטת אטקינס יוצאת מתוך נקודת הנחה שחלבונים יוצרים תחושת שובע מוגברת. כמו כן, בהשוואה למגוון דיאטות אחרות, אשר מתאפיינות בתפריטים דלים, מצומצמים וחדגוניים להחריד, דיאטת אטקינס מאפשרת לצרוך מגוון רחב של מאכלים בלתי דיאטטיים בעליל, כמו גלידות למיניהן, מנות עתירות שומנים כאלה ואחרות, ועוד.

 

כפועל יוצא מכך, תחושתו של עורך הדיאטה לאורך תקופת הדיאטה הינה קלילה יחסית, ומאפשרת התמדה ארוכת טווח בדיאטה. מעבר לכך, ההתנזרות מצריכת פחמימות מייצרת ירידה מהירה במשקל, בעיקר הודות לירידה בנפח הנוזלים בגוף, וכפועל יוצא מכך, עורך הדיאטה נהנה מתוצאות מהירות יחסית, המעודדות אותו להמשיך בתהליך הדיאטה לטווח ארוך.

 

מהם החסרונות הכרוכים בדיאטת אטקינס?

 

דיאטת אטקינס, המייצרת מחסור משמעותי בתצרוכת הפחמימות, עשויה לגרום לסחרחורות, לתשישות, לכאבי ראש ולתחושה כללית גרועה. ההסתגלות לתפריט נטול פחמימות הינה מורכבת, ולעיתים קרובות, מדובר בתהליך מתמשך. התפריט נטול הפחמימות עלול לייצר מחסור חמור בוויטמינים, במינרלים ובסיבים תזונתיים. כמו כן, חשוב להיות מודעים לכך כי פחמימות הן אחד מאבות המזון היותר חיוניים לגוף האדם, וכאשר הוא חסר, עלולות להתפתח בעיות בריאות כמו אוסטאופורוזיס, בעיות לב, סרטן, ועוד.

 

יש דרך אחרת...

 

למעשה, בכדי לרדת במשקל הגוף, עלינו לעודד את תהליך חילוף החומרים של הגוף - דבר ידוע ומוכח. דרך טבעית ונפלאה לעשות זאת הינה באמצעות אקסטרים גולד - תרסיס המבוסס על 100% רכיבים טבעיים עשויים מאצות. האצות מסייעות להאיץ את קצב חילוף החומרים ובכל תורמות לתהליך הירידה במשקל בצורה בריאה ומבוקרת מבלי להתנזר לחלוטין מפחמימות.

 

גופי הבריאות העולמיים אינם ממליצים על דיאטת אטקינס, כמו בנוגע לכל דיאטה ללא פחמימות אחרת, משום שלדידם, לא ניתן לשמור על בריאות הגוף ללא צריכת פחמימות. גם צריכת חלבונים ושומנים בלתי מוגבלת מוגדרת על ידי ארגוני הבריאות העולמיים כאקט בלתי מומלץ, שכן היא עלולה לייצר בעיות כולסטרול, ועוד. חיסרון מהותי נוסף נוגע בכך שכללי הדיאטה אינם דורשים שילוב פעילות גופנית במערך הדיאטה. במקביל, ההימנעות מצריכת פחמימות, המהוות את אחד ממקורות האנרגיה המשמעותיים ביותר לגוף, הופכת את הפעילות הגופנית למורכבת עד בלתי אפשרית. הקושי לבצע פעילות גופנית יופיע, בדרך כלל, בשלב ההסתגלות לדיאטה, עד שהגוף מסתגל לתפריט החדש ומתחיל בייצור אנרגיה ממקורות אנרגיה אלטרנטיביים. חיסרון נוסף של דיאטה ללא פחמימות זו נעוץ בעובדה שצריכת חלבונים מוגברת, המהווה את הבסיס לתפריט נטול הפחמימות, עשויה ליצור סטרס על הכליות של עורך הדיאטה ולפגוע בתפקודן האופטימלי.

 

כמו כן, מזונות דומיננטיים בתפריט הדיאטה, כמו ביצים, אגוזים, בשר אדום, פירות ים ועוף מכילים ריכוז גבוה של פורינים, אשר מתפרקים בגוף לחומצה אורית. כאשר קיים עודף פורינים, בעקבות צריכת חלבונים מוגברת, עשוי להיווצר עודף חומצה אורית בגוף. מצב זה עלול להגביר את הסיכון לדלקת פרקים בקרב קבוצות סיכון. זאת ועוד, ההתנזרות המוחלטת מפחמימות בחלקה הארי של הדיאטה, עלול להוביל לפגיעה קוגניטיבית במהלך ביצוע הדיאטה. בנוגע לחולי סוכרת, דיאטת אטקינס עלולה להיות מסוכנת, שכן צריכת החלבונים המוגברת במהלך הדיאטה עלולה לעודד התפתחות סוכרת כלייתית. מעבר לכך, כדיאטה המייצרת ירידה מהירה במשקל, דיאטת אטקינס מהווה גורם סיכון למטופלים באינסולין, אשר עשויים לחוות היפוגליקמיה.

 

דיאטה דלת פחמימות - אופציה מס' 2:

 

אופציה נוספת לדיאטה ללא פחמימות היא דיאטת סאות' ביץ', שזכתה לפופולאריות מרובה בראשית שנות האלפיים. במקור, יועדה הדיאטה לחולי לב, אך כאשר התברר שהיא מאפשרת לרזות במהירות, הפכה לאחד הלהטים הגדולים בשוק הדיאטות המהירות. דיאטת סאות' ביץ' נחלקת לשלושה שלבי מפתח, במהלכם צריכת הפחמימות משתנה.

 

- שלב מס' 1: אורך שבועיים, שבמהלכם יש להימנע באופן מוחלט מצריכת פחמימות וסוכרים. ניתן לאכול ירקות ירוקים, עוף רזה ללא שומן וגבינות רזות.

 

- שלב מס' 2: ניתן להוסיף אל התפריט שני מרכיבי מזון נוספים, ובין היתר - פחמימות. במידה ופחמימות יהיו הרכיב שייבחר על ידי עורך הדיאטה כרכיב החדש בתפריט, יהיה ניתן להוסיף למערך המזון שני מוצרים מקמח מלא.

 

- שלב מס' 3: השלב האחרון של הדיאטה הינו, למעשה, השלב שילווה את עורכי הדיאטה לטווח הרחוק, כאורח חיים. שלב זה קפדני פחות ומאפשר צריכה חופשית יותר של מזונות. עם זאת, במידה ותיווצר חריגה משמעותית מהתפריט ויהיה צורך בירידה חוזרת במשקל, עורך הדיאטה ייאלץ להתחיל את התהליך מנקודת הפתיחה שלו, ולהתנזר שוב מצריכת פחמימות באופן מלא, בהתאם לדרישות השלב הראשון של הדיאטה.

 

יתרונות הדיאטה: הדיאטה דלת פחמימות, אך מבוססת על תפריט מאוזן יחסית, ומעודדת ירידה מהירה במשקל.

 

חסרונות הדיאטה: ההתנזרות המוחלטת מפחמימות בשלב הדיאטה הראשוני קשה מאוד, ובמקרים רבים, היא איננה אפשרית וגורמת לרבים להישבר ולחפש אחר אלטרנטיבות קלות יותר.

 

 

אנחנו אומרים, אין צורך להתנזר משום דבר בצורה קיצונית בכדי לרדת במשקל ולשמור על אורח חיים בריא, גוף חטוב ומאוזן. כל מה שצריך הוא לשמור על איזון, לצרוך שומנים, פחמימות וחלבונים, עדיף ממקורות בריאים ככל הניתן (פחמימות מורכבות, חלבונים שלמים ושומנים איכותיים) אך מדי פעם בהחלט מותר לחטוא ולספק לגוף את מה שהוא צריך. הרעיון הוא לקזז איפה שצריך לקזז (כמה שפחות אם אפשר בלי מטוגן וקינוחים לסוגיהם), לאכול ארוחות קטנות ולשלב תוספי תזונה 100% טבעיים, ממקורות צמחיים שיסייעו לכם להשלים את החוסרים שאינכם צורכים מהמזון, יתמכו בתהליך חילוף החומרים, יעודד ניקוי רעלים ובעיקר יסייע לכם לרדת במשקל הגוף ולשמור על זה.

 

חלבונים: הפתרון המושלם לדיאטה ללא פחמימה - לחצו כאן לקריאת הכתבה

 

 

מוצרים הקשורים לכתבה

מותג:  Nutri D

פורמולה משולבת של מזונות העל - הפתרון המושלם להתחיל איתו את הבוקר. מקסימום בריאות עם השילוש המתוחכם של ספירולינה מורינגה וכלורלה

מחיר רגיל: 299מחיר מבצע: 159 משלוח חינם
מבצע: 159 ₪

מותג:  שליידר לברטוריס

התרסיס הטוב ביותר המסייע לירידה במשקל

מחיר רגיל: 299מחיר מבצע: 199 משלוח חינם
מבצע: 199 ₪

מותג:  נוטרי-די

69 מנות חלבון מרעננות בטעם מילקשייק וניל ללא תוספת סוכר + שייקר נוח לערבוב מתנה!

מחיר רגיל: 329מחיר מבצע: 249 שליח עד הבית חינם
מבצע: 249 ₪

מותג:  BIOPHARM

הדיאטה שכבשה את ארצות הברית עכשיו בישראל. הפורמולה החזקה המוצלחת ביותר במגוון מארזי חסכון לבחירה. המוצר באישור משרד הבריאות.

מחיר רגיל: 299מחיר מבצע: 129 משלוח חינם
מבצע: 129 ₪