מה הם אימוני כוח?

 

אימוני כוח הינם קבוצת תרגילים שנועדה לחיזוק עיקרי של השרירים והמפרקים, בנוסף לעבודה ושיפור של שאר האיזונים בגוף. אימוני כוח הם סוג התרגילים המוכרים לנו בתור עבודת משקולות, מזרן, גומיות ,מכשירים וחזרות ('סטים') והם אלו התורמים למקסום התפקוד של מערכות השרירים והמפרקים, המשפיעות על כל הקיום הגופני שלנו.

 

שרירים ומפרקים חזקים למעשה הם אלו אשר מקנים לגופנו 'כוח', כוח יכול לעזור לגופנו לשאת במאמץ. ההגדרה הכללית למאמץ הינה "העומס המרבי אותו יכול גוף לשאת מבלי להגיע לנקודת שבירה". אם כך, לפי הגיון זה, נוכל להסיק כי גוף אנושי בעל כוח יכול לא רק לשאת, אלא גם להפעיל כוח ובכך לתפקד טוב יותר במצבים קיצוניים.

 

לא רק זאת אלא שגוף אנושי בעל כוח יוכל למעשה לתפקד הרבה יותר טוב בכל המטלות היומיומיות שלפניו, הרי גם בהם נדרש כוח במגוון רמות תפקוד. בין אם מדובר בקיום פעילות ספורטיבית, נשיאת שקיות מצרכים הביתה לאחר יום מפרך, משחק עם הילדים או הורדת ידיים פשוטה, אימוני כוח יהיו תמיד לצדך.

 

אז, למה דווקא אימוני כוח?

 

הדעה הרווחת כיום בציבור הרחב הוא שפעילות גופנית מומלצת ויעילה היא בעיקרה פעילות אירובית. אמת לאמיתה היא שפעילות אירובית מפתחת סיבולת לב ריאה ומאיצה שריפת שומנים, זו אכן הדרך לרדת במשקל/ לשמור על משקל קבוע. אך אין זו תמונה שלמה, אימוני אירובי בלבד אומנם מסייעים לירידה מהירה במשקל אך לצערנו, כמחצית מן המשקל שנצליח להוריד, ירד גם מרקמת שריר אשר אין דבר שמחזק אותה באופן פרטני במקביל לתהליך שריפת השומנים.

 

ההפך, ביכולתם של אימוני כוח לתמוך ואף להעצים את תהליך שריפת השומן, זאת משום שכאשר אנו מחזקים ומעלים מסת שריר, גופנו יהיה מצויד בסיבולת כוח נוספת אשר דוחקת את יתר המערכות בגוף ליעדים גבוהים יותר גם באימון אירובי ואפילו במצבי מנוחה.

 

בנוסף, אם אתם מעל גיל 25, דעו לכם כי אתם מאבדים ממסת השריר שלכם כ- 200 גרם שריר באופן אוטומטי, זאת בתנאי שאינכם משלבים אימוני כוח בשגרת האימון שלכם. אימוני כוח בהחלט אינם רק למפתחי גוף ושרירים! הם מעולים עבור תכנית ירידה במשקל או שמירה על משקל תקין, שיפור רמת הבריאות הכללית, תפקוד טוב בהרבה בכל מטלות היום יום, תורמים לחיוניות  ותחושה טובה הן מנטלית והן גופנית. אימוני כוח יעילים גם לשיפור והמרצת זרימת הדם בגוף, בשל פימפום הדם לשרירים במחזוריות גבוהה יותר המספקת תחושת עוצמה ויציבות לגוף.

 

האם אימוני כח טובים לבריאות?

 

לכל החוששים והחוששות, מומלץ להיפטר מן הדעה הקדומה כי אימוני כוח הם דבר המצוי רק אצל "גורילות מכונים" משני המינים. אימוני כוח יכולים להיעשות גם בביתכם הפרטי, אין צורך במכשור משוכלל בהכרח וגם לא בשגרת אימונים סיזיפית אשר "תנפח" אתכם.

 

אתם אלו הבוחרים, בהתאם למבנה הגופני, הזמן אשר ברשותכם והיעדים הפרטיים שלכם, גם את סוגי אימוני הכוח שבהם תנקטו. אז כן, אחרי שניפצנו הבועה, אימוני כוח טובים עד מאוד לבריאות. מעבר לכך שהם המסייעים להשגת המראה וההרגשה האידאלים עבור כל אחד ואחד לפי רצונו, בשל אפקט החיטוב שבהם, יש לאימוני כוח גם גושפנקה בריאותית של ממש.

 

אימוני כוח תורמים עשויים לתרום לגוף דל בשומן, מגנים מפני אוסטאופורוזיס (משפרים צפיפות עצם), מונעים ומקלים במצבי סוכרת (23% שיפור סילוק הגלוקוז מהדם) וממתנים את הופעת תסמיני הזקנה בשל הגדל כמויות הורמוני גדילה.

 

אולי תהיו מעוניינים לקרוא גם על אבקות חלבון המסייעות לפתוח שרירים.