חטיפי חלבון הם דרך נוחה לקבל בוסט מהיר של חלבון ושל חומרים מזינים נוספים. הבעיה היא, שחלק מהחברות משקיעות פחות משאבים במחקר ופיתוח ובטכנולוגיית הייצור שלהן, ומשווקות חטיפי חלבון באיכות ירודה מבחינת איכות וכמות החלבון. אז איך יודעים איזה חטיף חלבון לקנות? על כך בכתבה הבאה

חטיפי חלבון הפכו לשם דבר בשנים האחרונות בעולם הבריאות, התזונה והספורט. יותר ויותר אנשים הופכים למודעים לחשיבות הספורט כחלק משגרת חיים בריאה. חטיפי חלבון הם דרך נוחה וזריזה לקבל בוסט מהיר של חלבון ושל ערכים תזונתיים הכרחיים נוספים. הם יכולים להיות פתרון נהדר לאנשים שמתניידים בקביעות ממקום למקום. במאמר זה נבחן את הסוגים השונים של חטיפי החלבון המוכרים ואת היתרונות שלהם בצורה מעמיקה, כדי שתוכלו לבחור את החטיפים שיתאימו לכם ביותר. בואו נתחיל. 

הזנת השרירים בחטיפי חלבון

חטיפי חלבון, כשמם כן הם, מכילים חלבון בכמויות גבוהות. כמה גבוהות? כ-15 עד 20 גרם חלבון לחטיף אחד כשהכמות משתנה בין חטיף לחטיף לפי היצרן, ומבחינה זו חטיף חלבון יכול להחליף ארוחה המכילה אורז, חזה עוף וירקות. חטיפי החלבון יכולים לעזור מאוד למי שנמצא בתהליכי פיתוח גוף והגדלת שרירים, שכן הם מספקים חלבון המופק לרוב מחלב המכיל בתוכו את כל תשעת חומצות האמינו שלהם זקוקים השרירים לצורך בנייתם התקינה, בייחוד לאחר אימון שבו השריר הגיע למצב של קריעה. במצב כזה רקמת השריר מתחילה להתנפח ולהיבנות מחדש ואז היא זקוקה לאנרגייה זמינה שהגוף לא יכול לייצר. 

להזמנת חטיפי חלבון מהמותגים המובילים בעולם לחצו כאן >>

 

חטיפי חלבון במיוחד לספורטאים

חטיפי חלבון שמיועדים לספורטאים מכילים כמויות גבוהות של חלבון, שמקורו בעיקר חלבי. חשוב מאוד לוודא שהחלבון בחטיפי החלבון המיועדים לספורטאים הוא חלבון איכותי, ושיש בהם גם כמות מספקת של פחמימות.

הפחמימות בחטיפי החלבון נחוצות כדי לספק אנרגיה זמינה לכל מערכות הגוף, וגם כדי להחזיר את האנרגיה שאבדה במהלך האימון כדי לתחזק את מסת השריר, לסייע לגוף לשקם את הנזק שנגרם לשרירים במהלך האימון ולמנוע פציעות.

חטיפי חלבון | טבע בריא

איך בוחרים חטיף חלבון ומה חשוב לדעת רגע לפני שבוחרים?

השוק מציע סוגים רבים של חטיפי חלבון בעלי רכיבים תזונתיים שונים ובטעמים מגוונים שיכולים להתאים לכל אחד, גם לספורטאים טבעונים או לאלו שרגישים ללקטוז. אך יש לדעת ולהביא בחשבון כמה קריטריונים לפני שנקנה חטיף חלבון כזה או אחר כדי לוודא שחטיף החלבון אכן יספק את התועלת שלה הגוף שלנו זקוק, לפי צרכי האימון שלנו וגם לפי צרכינו הפיזיים. לא רק ספורטאים צורכים חטיפי חלבון, שכן חלבון חשוב לגוף כי הוא תורם גם לצמיחת שיער בריאה, לשמירה על העצמות וגם על העור. וכמובן שחטיפי החלבון יכולים לעזור מאוד גם לאלו מאיתנו אשר מתקשים להגיע לכמות החלבון הדרושה לגוף שלנו ממזון בלבד. אז איך נבחר נכון? 

סוגים שונים של חטיפי חלבון

קיימים כמה סוגים של חטיפי חלבון ובהם:

  • חטיפי חלבון ופחמימות – בחטיפים אלו תימצא בדרך כלל כמות של כ-60 אחוז פחמימה ו-30 אחוז חלבון, כאשר עשרת האחוזים הנותרים יהיו שומנים. חטיפים אלו מעולים למתאמנים לצריכה מיד לאחר אימון ובעיקר לאחר אימוני כוח קשים בעלי עצימות גבוהה. חטיפי חלבון עם פחמימות מסייעים לשיפור הספיגה של החלבונים ולהתאוששות השריר.
  • חטיפי חלבון דלי פחמימות – חטיפי חלבון דלי פחמימות יכולים להיות מעולים לאכילה בין הארוחות, כדי לשמור על רמת חלבון גבוהה. הם מכילים רמת חלבונים ושומנים גבוהה שתורמת לתחושת שובע לאורך זמן. עם זאת עדיף לא לצרוך אותם לפני אימון מפני שהם עלולים לגרום לאי נוחות במערכת העיכול וכמו כן הם מכילים ממתיקים מלאכותיים שכדאי לצרוך פחות.
  • חטיפי חלבון מאוזנים – גם חטיפים אלו פחות מומלצים למתאמנים, שכן הם מכילים רמות מאוזנות של פחמימות שומנים וחלבונים בחילוק אחוזים של 40% פחמימות ,30% חלבונים ו30% שומנים. לכן, כמות החלבונים והפחמימות בהם לא גבוהה דיה כדי לספק אנרגייה זמינה לשרירים לפני אימון. 
  • חטיפים פונקציונליים – חטיפים אלו מכילים רכיבים תזונתיים שונים, מלבד לפחמימות חלבונים ושומנים, והם נצרכים למטרות שונות כגון שיפור הריכוז או סיפוק של חטיף בין ארוחות להגברת תחושת השובע.

 

להזמנת חטיפי חלבון מהמותגים המובילים בעולם לחצו כאן >>

חשיבות המשקל וצריכת החלבון

תזונה עשירה בחלבון חשובה מאוד לספורטאים ומתאמנים, ולפעמים אי אפשר להשלים את כמות החלבון הדרושה לנו לצורך הגדלת השרירים מסך כל האוכל שנאכל במהלך היום, בעיקר אם אתם נמצאים מחוץ לבית או בנסיעות. לכן, חטיפי חלבון דוגמת חטיפי allin, אשר מספקים כ-17 גרם חלבון לחטיף אחד, יכולים להיות תוספת מעולה לתפריט היומי לצורך שמירה על כמות חלבון מספקת לשמירה על מסת שריר. נוסף לכך, חטיפים אלו יכולים להיות מעולים למי שמנסה לרדת במשקל או לשמור עליו נמוך מאחר וצריכת חלבונים מגבירה את תחושת השובע. 

ההבדל בין חטיף חלבון לשייק חלבון

גם חטיף חלבון וגם שייק חלבון יכולים לשמש תוסף תזונה מעולה לספורטאים אשר מנסים לשמור על מסת שריר גבוהה או רמת חלבון גבוהה בתפריט היומי שלהם. ההבדל המהותי בין שייק לחטיף חלבון הוא הנוחות שהחטיף מספק. הוא מגיע מוכן וארוז ואפשר לקחת אותו לכל מקום, כאשר את השייק נצטרך להכין מבעוד מועד ולהשתמש בכלים ייעודיים, לכלך ולנקות אותם. עם זאת חטיפי חלבון מכילים כמות פחמימות, קלוריות, וסיבים גבוהה יותר מהשייק ולכן יכולים להתאים פחות לאלו אשר שומרים על משקל או מנסים לרדת במשקל. 

צריכת חלבון לפני או אחרי אימון

צריכת חלבון לפני אימון ואחריו חשובה מאוד לשיפור גדילת מסת השריר ולשיקומו של השריר, כאשר צריכת חלבון לפני האימון יכולה לספק לגוף חומצות אמינו שהכרחיות לבניית מסת השריר ולשיקומו של השריר. זאת מאחר וצריכת חטיפי חלבון לפני האימון יכולה להפחית את פירוק השריר תוך כדי האימון ולתמוך הניפוח השריר. צריכת חלבון לאחר האימון חשובה לשיקום השריר וגדילתו תוך כדי בניית רקמות שריר נוספות כדי לשקם את אלו שנקרעו. אין חשיבות גדולה לזמן שבו צורכים את החלבון, לפני או אחרי האימון, כל עוד צורכים כמות מספקת של חלבון.

מה מכילים חטיפי חלבון

חטיפי חלבון הינם תת קבוצה בתוך משפחת תוספי התזונה. כל חטיפי החלבון מבוססים ברובם על אבקת חלבון מי גבינה מבודד, מקור מצוין לחלבון עשיר, איכותי ובכמות גדולה שנדיר למצוא במזון סטנדרטי.

זוהי אותה אבקה בדיוק המוכרת לנו משייק הפרוטאין הוותיק רק שהפעם היא באה בצורת "חטיף". חטיפי חלבון מומלצים נועדו להרגעה מידית של גוף הזקוק למזון, בין אם מדובר לאחר אימון מפרך, בתור תחליף מזין לסעודה שלמה בסדר יום עמוס מהרגיל או סתם כשמגיע הרצון למשהו מתוק ובריא, מבלי להרוס לעצמנו את שגרת התזונה עליה עמלנו כל כך קשה.


הם קלים לנשיאה ופשוט טעימים. בחטיפי חלבון כמות נדיבה מאוד של חלבון איכותי טהור, מיעוט פחמימה וכמות שומן מבוקרת, ביחס למה שאנחנו קוראים חטיף.

אז איפה הבעיה בעצם?

הבעיה מתחילה בעצם אצל ספקיות מוצרי החלבון המסתתרות מאחורי הכותרת המרשימה "חטיפי חלבון", מוצר שהוא בעיקרו טוב ונותן מענה מעולה לטווח רחב של סיטואציות בחיי העוסקים בכושר ותזונה.

חברות איכותיות פחות המשקיעות פחות פיתוח מעבדתי, משאבים במחקר, בטכנולוגיות ייצור ובטובת הלקוח, עשויות לשווק חטיפי חלבון באיכות ירודה יותר. יתכן כי הטעם יהיה משופר אך זאת יהיה בהכרח על חשבון איכות או כמות החלבון.

ולמעשה, העטיפה הנוצצת הנדמת כמקצועית, אמינה ומזינה, עם יתר חברותיה על המדף שבחנות הטבע, לעתים לא תספק ערכים תזונתיים משופרים בהרבה מאלו של חטיף רגיל לחלוטין. המלצה ראשונית חמה מאתנו, כדי לאתר חטיפי חלבון מומלצים, כדאי בראש ובראשונה לבחון היטב את טבלאות הערכים התזונתיים המצויות בגב אריזות החטיפים.

להזמנת חטיפי חלבון מומלצים לספורטאים לחצו כאן >>

בודיבילדר אוכל חטיף חלבון


חטיפי החלבון המומלצים ביותר

בשוק קיימים היום חטיפי חלבון רבים. מבדיקה שערכנו, שלושה חטיפים הם הפופולריים ביותר בקרב הספורטאים כיום:

 

  • חברת אלפא פיתחה את אלפא קראנץ' – חטיף חלבון שכבש את לב המתאמנים והמאמנים, והפך תוך זמן קצר לבחירה המועדפת בתחום.

    אלפא קראנץ' הוא חטיף תזונתי רב תכליתי שגם מגביר אנרגיה וגם משמש כתחליף איכותי לארוחה. כל חטיף מכיל כ-20 גרם חלבון (משתנה בין הטעמים), חלב רזה וכ-0% שומן טראנס. חטיפי אלפא קראנץ' מועשרים ב-BCAA וסיבים תזונתיים, ומגיעים בשלושה טעמים מעולים – שוקולד ביסקוויט, שוקולד פאדג' ועוגיות קרמל.

    נשמע מתוק? זה הרעיון, אבל אלפא דאגה שהקראנץ' שלה יהיה מופחת סוכר, וכל חטיף מכיל רק 3/4 כפית סוכר לחטיף שלם.

     להזמנת חטיפי חלבון אלפא קראנץ' לחצו כאן >>

 

  • חטיף פופולרי נוסף הוא חטיף חלבון allin – החטיף של חברת אול אין מגיע במגוון טעמים, כמו קשיו קרמל, דאבל שוקולד, בוטנים קרמל ועוד. החטיפים מגיעים בשני גדלים – קטן (50-60 גרם) וגדול (100 גרם). החטיפים הקטנים מכילים כ-17.5 גרם חלבון, והגדולים 36.5 גרם חלבון, כשמות הקלוריות, הסוכר והפחמימות משתנה בהתאם לגודל כמובן. בנוסף לחלבון, חטיפי אול אין מכילים גם BCAA, וגם ויטמינים מקבוצת B, חומצה פולית, ויטמין E וויטמין C.

     להזמנת חטיפי חלבון allin לחצו כאן >>

  • חטיף נוסף שכבש את השוק הוא אלפאס - חטיף בוטנים אפוי איכותי, הבולט בזכות ערכיו התזונתיים. האלפאס עשיר מאוד בחלבון – הוא מכיל 21 גרם חלבון, משביע מאוד ומהווה מקור לסיבים תזונתיים. בנוסף, האלפאס איננו מכיל צבעי מאכל או תוספת סוכר, ואין בו חומרים משמרים

    שקית אחת של חטיף חלבון אלפאס היא הנשנוש אולטימטיבי לספורטאים, שגם מספק את הרצון לנשנש וגם מספק כמו גדולה של חלבון.

     להזמנת חטיפי חלבון אלפאס לחצו כאן >>

 

לסיכום, אכילת חטיפי חלבון יכולה להיות דרך יעילה ונוחה לספורטאים לשמור על רמת חלבון גבוהה בתפריט היומי שלהם בצורה מאוזנת. חלבון בכמות גבוהה הכרחית מאוד לספורטאים לצורך הגדלת מסת השריר שלהם ולשמירה על אנרגייה זמינה לגוף לאורך זמן, בשילוב בשגרת אימונים שבהם נוצר תהליך של קריעת השריר לצורך ניפוחו וגדילתו. לכן, חטיפי חלבון הם פתרון יעיל טעים ומהיר לספורטאים.

 

באתר טבע בריא נמכרים חטיפי חלבון רבים לבחירתכם.

להזמנת חטיפי חלבון בטבע בריא לחצו כאן >>


מחקרים על חטיפי חלבון

מחקר מספר 1: חטיפי חלבון העשירים בחלבונים וסיבים תזונתיים, תורמים לבריאות האדם, מדכאים תיאבון ומסייעים להימנע מאכילה של ממתקים המבוססים על פחמימות

מחקר מספר 2: תכונות פונקציונליות של חטיפי חלבון – מחקר מפורט

מחקר מספר 3: שילוב חטיפי החלבון בתזונה שלנו – על ידי בחירה חכמה בחטיפים שבריאים באמת

מחקר מספר 4: היתרונות והחסרונות של חטיפי חלבון בסרטון קצר ואינפורמטיבי – חשוב לבחון איזה חטיף אנו בוחרים

מחקר מספר 5: השוואה בין חטיפי חלבון המבוססים על חלבון מן החי ובין חטיפים המבוססים על חלבון סויה

מחקר מספר 6: סקירה מפורטת אודות חטיפי חלבון

מחקר מספר 7: הנאה מחלבונים טרם, במהלך או לאחר פעילות גופנית – מייעלת משמעותית את האימון שלנו ואת תהליך ההחלמה והתפקוד הכולל של גופנו

מחקר מספר 8: חטיפי חלבון תורמים לבריאות השרירים שלנו ומייעלים את תהליך ההחלמה שלהם לאחר פעילות גופנית, במהלך הלילה

מחקר מספר 9: ההשפעה של תיסוף של חומצות אמינו שונות על איכות הפעילות הגופנית שלנו

מחקר מספר 10: השוואה בין חטיפי חלבון ובין ממתק הסניקרס

מחקר מספר 11: כאשר אנו רוצים להעלות מסת שריר, כדאי לנו ליהנות מיותר חלבונים על בסיס יומי

מחקר מספר 12: חשיבות הטריות של חטיפי החלבון

מחקר מספר 13: בחינת הזמנים האופטימליים, ליהנות מתוספי חלבון או חטיפי חלבון, כדי למקסם את הפעילות הגופנית שלנו

מחקר מספר 14: הנאה מכמות נאה של חלבונים ביומיום לעומת פחמימות, תורם לבריאות של מחזור הדם של האישה ומסייע לה להוריד במשקל ביעילות