משלוח חינם תמיד בכל הזמנה  |     עסקה בטוחה: התחרטת? תחזיר!

התחברות למועדון VIP

מייל:

סיסמא:

שכחתי סיסמא
לא VIP? לחץ להצטרפות בחינם!
סל הקניות שלי ערוך סה"כ: 0   ₪ לקופה
 
 

חדשות ומבצעים

כתבות

ספרו עלינו

תרגילי כושר

למה בכלל תרגילי כושר?

 

עבור כל אחד מאתנו, המילה "כושר" מגיעה עם מטען אסוציאציות כבד מאחוריה. ישנם כאלה שעבורם זו דרך חיים, מילה נרדפת לבריאות, חיוניות, הישגיות ורדיפה אחר המטרות העיקריות בחיים. עבור אחרים הכושר הוא דבר שמשתדלים לשלב בשגרת היום יום. גם אם לא תמיד מתחשק, בולעים את הגלולה המרה והעיקר שלא נתנוון. ולבסוף רבים האנשים שעבורם "כושר" היא פשוט מילת גנאי אליה מתלווה תחושה של חוסר אונים עוד מימי שיעורי החינוך הגופני בבית הספר היסודי. אז איך באמת עלינו להתייחס אל הדבר הזה? מה ההשקפה הנכונה בנושא? האמת היא שכושר הוא בפשטות דבר טוב, מחזק ומהנה. אין לחשוש ממנו וכשאינו מלווה בפחדים ובהלקאה עצמית ביכולתו לקדם אותנו אל עבר פסגות חדשות שלא זיהינו בעצמנו, הן פיזית והן מנטלית. במדריך קצר זה, ננסה לתת ידע כללי בסיסי על הכושר הגופני. נא להשאיר דעות קדומות מאחור.

 

על סוגי הכושר השונים

 

תרגילי כושר אינם בעלי 'מתכון' זהה לכל בני האדם אלא בהחלט כוללים בתוכם שלל משתנים. כשם שלכל אחד אורח חיים שונה, מטרות שונות אליהם הוא שואף, אופי שונה, תזונה וטעם אישי שונים, כך גם בחירתם של תרגילי כושר צריכה להיות פרטנית תוך שהיא מתחשבת בכל נזכרים לעיל. לכן אין סיבה לחשוש שמא תרגילי כושר "גדולים עלינו", כשנבחרים על ידי מומחה הם יתאימו עצמם לרמה הנוכחית שלנו ולא יציבו דרישות מופרכות. בדיוק כפי שתכונות האופי אינן הומוגניות בכל אדם ואדם, כך גם ההגדרה של "כושר גופני תקין" אינה אחידה. לשם כך קיימים מספר 'מרכיבי כושר' הייחודיים לאדם והם משתנים בעוצמתם אצל כל אחד מאתנו:

 

גמישות- היא המאפשרת לגופנו לנוע בטווח הרחב ביותר האפשרי, שלא כמו הדעה הרווחת, הגמישות נגזרת מחלקות התנועה של המפרקים ולא מאורכו של השריר.

קואורדינציה- היא התיאום בין העצבים לשרירים ומאפשרת לגוף כולו לנוע בסנכרון מלא.

סיבולת אירובית- או במילים פשוטות, סיבולת לב ריאה המפעילה את מערכות הדם, הלב והנשימה. היא זו שתקבע את מסוגלות הגוף שלנו "להחזיק מעמד" למשך זמן בתרגילי כושר שעובדים על קבוצה גדולה או מספר קבוצות של שרירים במקביל.

סיבולת שרירית- יכולתו של השריר להתמדה במאמץ, לאורך זמן.

כוח מקסימלי- היכולת המרבית של הגוף להתגברות על התנגדות חזקה.

הרכב רקמות- בודק את היחס הגופני שבין רקמות השומן למסת תאי השריר.

שיווי משקל- רמת האיזון הטבעי של הגוף, בכל מצב בו הוא עשוי להימצא.

כוח מתפרץ- כינוי ליכולתו של השריר להתכווץ כמה שיותר מהר ובחוזקה ליצירת מאמץ מידי וקצר טווח.

מהירות- נמדדת ביכולתו של הגוף לבצע תנועות החוזרת על עצמן. כמה שיותר, בכמה שפחות זמן.

זריזות- כושרו של הגוף בהנעת עצמו במרחב תוך שינויים מהירים.

ניעות- "איכות תנועה". חלקה, מתוזמנת וקלילה.

דיוק בתנועה- יכולתו של הגוף למקד תנועה מדויקת ולסגל שליטה עליהן.

 

רק אחרי שבדקנו איך מרכיבי הכושר הספציפיים הללו באים לידי ביטוי אצלנו, יש לבחור בקפידה תרגילי כושר המחזקים את הנקודות החלשות אצלנו.

 

אז אחרי שהחכמנו, איך עושים את זה?

 

לפני שמפשילים שרוולים ובונים תכנית תרגילי כושר מותאמת אישית, ישנו עוד משהו קטן שיש לדעת. האמצעי להשגת שיפור מצבם של רכיבי כושר עובר פחות או יותר דרך אותן תחנות: כושר אירובי לפיתוח סיבולת לב ריאה. משפחת תרגילי כושר המאופיינת בעליית דופק, הזעה, מאמץ ושריפת קלוריות. וכושר אנ-אירובי כעבודה לבניית מסת שריר (משקולות, מכשירים ותרגילי חיטוב) על כל שריר לפי תרגילי כושר המתאימים לו. בהצלחה!

מידע נוסף על תזונה לפיתוח גוף >>

 

מוצרים הקשורים לכתבה