מהן אבקות חלבון?

 

בקצרה, אבקות חלבון הינן תוסף תזונה מרכזי מאוד למקור חלבון הבאות לספק מקור חלבון איכותי ועשיר בהרבה מזה הקיים במזונות רגילים. אבקות חלבון נפוצות בעיקר בקרב אלו הזקוקים לתזונת חלבון מלאה, סדירה ויציבה. בכלל זה ספורטאים, מפתחי גוף, מתעמלים מקצועיים או חובבים ואף צמחונים וטבעונים שתזונת החלבון שלהם אינה מספקת והם סובלים מחוסר תזונה חלבוני באופן קבוע. אבקות חלבון בדרך כלל מופקות מחלבון מי גבינה, כלומר, מוצר מן החי. דוגמא לאבקת חלבון טבעונית תמצאו כאן.

 

אבקות חלבון טבעוניות, יש דבר כזה?

 

הגל הטרנדי הגדול הנוכחי מביא עימו שפע מוצרים בניחוח "ניו – אייג'". במסגרת זו גם התחום הטבעוני זוכה לתנופה כאשר כמעט לכל דבר כיום קיימת אלטרנטיבה ירוקה הולמת. כך גם בתחום הכושר ופיתוח הגוף, נפתח שדה שעד לאחרונה כלל לא היה מושג, שוק שלם של אבקות חלבון טבעוניות! אבקות חלבון טבעוניות עשיות 100% רכבים טבעיים ממקורות צמחיים, מספקות מקור זמין של חלבון לשרירים וליתר מערכות הגוף החלבוניות ואינן מכילות כלל שום חומרים כימקליים, מסוכנים או אסורים לשימוש בספורטאים.

 

הודות לתקינה חמורה, מחקר מעבדתי יסודי ומכשור טכנולוגי מהשורה הראשונה, היום ניתן לזקק חומרים אלו ולבודד מהם את רכיבי החלבון באופן מועצם מזה המקורי, בדומה לאבקות החלבון הנפוצות של אבקת מי גבינה. כך יכולים גם ציבור הטבעונים למלא חוסרים מהותיים בתזונה שלהם מבלי להתפשר או לסבול מנקיפות מצפון מיותרות.

 

ממה עשויות אבקות חלבון טבעוניות?

 

איכות החלבון שבאבקות חלבון טבעוניות אינה יורדת במאום מזו של עמיתתה המתבססת על מקור מן החי. הפקת החלבון האיכותי שבאבקות חלבון טבעוניות מתאפשרת הודות לרכיבים נפלאים אורגניים ועתירי חלבון מן הצומח, ומשתנה בהתאם להיצע הקיים אצל היצרנים השונים. המזון האורגניים העשירים בחלבון מהם מופקות אבקות חלבון טבעוניות יהיו לרב מקורות כמו סובין, אורז מלא, מיני דגנים והרבה קינואה. ישנן גם מגוון אבקות חלבון טבעוניות על בסיס ארטישוק, קטניות כגון אפונה וחומוס, שומשום וסויה. לפי בחירתכם, ישנן אבקות חלבון טבעוניות שמקור החלבון הבלעדי שלהם הוא פולי סויה ומנגד, ישנן כאלו הנטולות סויה לחלוטין משום חילוקי הדעות בנושא. לבריאות!