גוג׳י ברי הם סוג של תותי יער אשר גדלים בעיקר בסין, מונגוליה וטיבט. הפירות נמכרים כאבקה, מיץ, חליטה, כפרי יבש או בטבליות מרוכזות ושופעים בנוגדי חמצון ורכיבים תזונתיים שונים. פרט להיותם נוגדי חמצון חזקים המסייעים להילחם במגוון מחלות, תותי גוג׳י ברי מצוינים לנשים בהיריון ונחשבים לתוסף תזונתי לכל דבר.

 

 

תהליכי ההריון

 

בזמן ההיריון גוף האישה עובר שינויים ותהליכים פיזיולוגיים ונפשיים רבים המלווים לעיתים בכאבים,דלקות ותופעות לוואי שונות אשר במצבים מסוימים מתרחשים כתוצאה ממחסור ברכיבים תזונתיים בגוף. צריכה של תותי גוג׳י ברי במהלך ההיריון מסייעת להפחית תופעות אלו ולהעניק לגוף את הוויטמינים והמינרלים אליו הוא זקוק.

 

 

מערכת הדם

 

נפח הדם בהיריון עולה ברמה גבוהה. גוף העובר מתחיל לגדול, מה שגורם לגוף לצרוך חמצן בצורה מוגברת. מצב זה יכול להביא למחסור בברזל ולהוביל לאנמיה. גוג׳י ברי בהיריון מספק לגוף האישה כמות מעולה של ברזל, מונע מצב של מחסור ומסייע למנוע אנמיה כתוצאה ממחסור בברזל.

 

 

גוג׳י ברי בהריון מקל על מערכת העיכול

 

יש נשים שחשות חוסר תיאבון בתחילת ההריון וחשק למתוק בשלב מאוחר. תפקודה של מערכת העיכול המלווה בחשקים משתנה בין אישה לאישה. בנוסף תנועתיות במעי בזמן הריון, יורדת מה שעלול לגרום לעצירות. תותי הגוג׳י ברי עשירים בסיבים מה שמסייע למניעת עצירות ואף מעניק תחושת שובע ממושכת ומונע רצון מוגבר למתוק. תותי גוג׳י ברי בזמן הריון מסייעים לשמור על גוף מאוזן ומונעים תופעות לוואי כתוצאה משינויים במערכת העיכול.

 

 

מערכת השלד והשרירים

 

במהלך ההיריון משקל הגוף עולה מה שמביא לשינויים פיזיולוגיים במבנה הגוף המלווים לעיתים בכאבי גב, לחצים ומתח. כמו כן הצטברות של נוזלים עלולה לגרום לבצקות והתכווצויות כתוצאה ממחסור במינרלים. גוג׳י ברי מומלץ בזמן הריון משום שהוא עשיר באשלגן ובסידן. האשלגן מסייע להפחית בבצקות והסידן מחזק את השרירים שנחלשו ומסייע להפחית ברמת ההתכווצויות.

 

בנוסף לשינויים אלה גוף האישה עובר שינויים במערכת השתן, מערכת העצבים וכו׳. תותי הגוג׳י עשירים במינרלים, ויטמינים ונוגדי חמצון רבים. אישה בהיריון צריכה להקפיד על צריכה של מינרלים וויטמינים משום שגוף העובר שואב ממנה את מרביתם. על כן תותי גוג׳י מומלצים בהריון משום שהם מספקים לגוף את כל מה שהוא צריך ומונעים ממנו מחסור.