מורינגה היא צמח הגדל באזורים טרופיים או חצי טרופיים ונחשבת לצמח עוצמתי בעלת יכולות רפואיות רבות. כל חלקי הצמח השונים משמשים למגוון רחב של בעיות רפואיות ותועלות לגופנו.

הטבע העניק לצמח המורינגה את כל הדברים החיוניים לגוף האדם ביניהם ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, חלבונים ועוד. הצמח נחשב לאנטי דלקתי, אנטי בקטריאלי, מקל על כאבי ראש, נלחם בזיהומים, במחלות עור, נוגד סרטני ועוד. כמו כן מורינגה מורידה את הכולסטרול הרע, מאזנת את רמת הסוכרים בדם ומסייע לשמור על משקל גוף תקין ומאוזן.

 

 

מהו הכולסטרול?

 

כולסטרול הוא סוג של שומן הנמצא  בזרם הדם שלנו. תפקידו לייצר ולחדש תאים, הוא משתתף בתהליכי יצירת הורמונים ומעביר את השומנים בדם לתאים בגוף. כאשר רמת ה-LDL(זהו המדד שבודק את רמת הכולסטרול הרע), עובר את הסף שלו, הוא מצטבר בדפנות העורקים, שואב לתוכו סידן וביחד הם מתקשים ומצירים את העורקים, מה שעלול לגרום להתפתחות של מחלת טרשת עורקים ולגרום להתקף לב או אירוע מוחי. שילוב של תזונה נכונה ובריאה, נטולת שומנים רוויים, פחמימות פשוטות וסוכרים יחד עם צמח המורינה תסייע להורדה בכולסטרול הרע ולעלייה ברמת הכולסטרול הטוב.


 השוואת מורינגה 

 

כיצד מורינגה מורידה כולסטרול?

 

*מזונות עשירים בחומצות שומן מסוג אומגה 3 ו-6 מסייעים להורדת הכולסטרול הרע. מורינגה עשירה בחומצות שומן מסוג זה ועל כן מורינגה מורידה כולסטרול. חומצות שומן מסוג אומגה 3 מכילות חלק מהשכבה השומנית של התאים והן שומרות על גמישותם, יוצרות פעילות של קולטנים ומשפיעות על מצב רוחנו. מורינגה מורידה את הכולסטרול בשל היותה מכילה כמות גבוהה של חומצות שומן מסוג אומגה 3, מסייעת לתפקוד אופטימאלי של המוח, מונעת מחלות לב ומונעת התנגדות של הגוף להפרשת אינסולין.

 

*מוריניגה מסייעת בשמירה על משקל גוף מאוזן ותקין, מורידה את החשק לאכול פחמימות ומתוקים וכך מורינגה מורידה את הכולסטרול הרע.

 

*מורינגה היא צמח. בכל הצמחים קיים חומר שנקרא פיטוסטרול (Sterols Planet). פיטוסטרול בעל מבנה מולקולרי דומה למבנה של הכולסטרול ובכך הוא מעכה את הספיחה של הכולסטרול מהמעיים. מחקרים שונים מוכיחים כי צריכה של פיטוסטרולים מורידה את רמת הכולסטרול הרע בין 10%-15% ומסייעת לשמור על לב בריא וחזק יותר. פיטוסרול הוא חומר טבעי המצוי בצמח המורינגה ובכך היא מסייעת לנו להוריד את רמת הכולסטרול הרע.