חלק מבעיות תפקודיות שונות של הגוף מושפע מהפרעות הנגרמות כתוצאה מלחצים המגיעים ישירות מהמוח. המוח משחרר נוזל אשר יוצר סוגי כאב המפריע לתפקוד תקין. קיימים סוגים רבים של כאבי ראש. כל כאב ראש נובע מסיבה אחרת.

 

חלק מהסיבות הן עקב חוסר תפקוד תקין של איבר מסוים אשר משפיע ישירות על הראש וחלקן כתוצאה מחוסרים תזונתיים. צריכה קבועה של אצת הספירולינה תקל על כאבי ראש ולעיתים אף תמנע אותם. ספירולינה מכילה כמויות גבוהות של רכיבים תזונתיים מקבוצות שונות כגון ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון וצריכה שלה מאפשרת לגוף להשלים חסרים תזונתיים, לסייע להתמודד עם דלקות או כאבים במקומות רבים בגוף בין היתר בעיות במערכת העיכול, במעיים, עייפות וכו׳. ספירולינה מקלה על כאבי ראש כרוניים ע״י איזונו של הגוף וחיזוקן של המערכות השונות המרכיבות אותו.

 

גורמים ופתרונות

 

1. שינויים בכלי הדם- כאשר יש היצרות פתאומית בכלי הדם שעוטפים את המוח ולפתע התרחבות, מצב זה עלול ליצור כאב באזור מסוים וממוקד בראש. בנוסף הצטברות גבוהה של טסיות דם עלולות לגרום להתקף מיגרנה בשל הצטברות יתר של סרוטונין. חומצות שומן מקבוצות אומגה 3 ואומגה 6 משנות את היחסים בין טסיות הדם לבין השומן בקרומי התאים מה שמקטין את הצטברות טסיות הדם. אצת הספירולינה מכילה חומצות שומן ממקור צמחי מסוג אומגה 3 ו-6  וספיגתן מועילה לגוף. בכך צריכה קבוע שלה נלחמת בהצטברות של טסיות דם ובכך הספירולינה מקלה על כאבי ראש.             

          

2. מתח ולחץ- במצבי לחץ משתחררת כמות גבוהה של אדרנלין אשר מעלה את רמת הסרוטונין. עודף סרוטונין גם הוא גורם לכיווץ של כלי דם אשר מוביל להתקף כאב ראש. אצת הספירולינה עשירה בכלורפיל, בנוגדי חמצון, בסיבים תזונתיים מה שהופך אותה למזון בעל ערך גליקימי נמוך. ספירולינה מסייעת להרגיע מתחים ולחצים משום שהיא שומרת על רמה מאוזנת של הסוכר בדם, רמת כולסטרול ולחץ דם מאוזנים אשר תורמים לבריאות וחוזק של הגוף. מזונות בעלי ערך גליקימי נמוך כדוגמת אצת הספירולינה מסייעים למנוע כאבי ראש.

 

3. חומרים הגורמים לדלקות- כאשר הגוף מפתח אלרגיה הוא מייצר חומרים אשר גורמים לדלקת. אלה מסייעים לכיווץ של כלי דם מה שגורם להתקף מיגרנה. רכיביה השונים של  הספירולינה הופכים אותה לאנטי דלקתית ובכך הספירולינה מקלה על כאב ראש או מיגרנה אשר פותח כתוצאה מדלקת. בנוסף ספירולינה מקלה על אלרגיות שונות ומחזקת את המערכת החיסונית בגוף.


להזמנה ישירה של ספירולינה - לחצו כאן