בכדי לשמור על ביצועים, ערנות באימונים ואנרגיה, כדאי לספק לגוף שלנו את כל הרכיבים התזונתיים הכוללים את אבות המזון, המינרלים, הוויטמינים, נוגדי החמצון והסיבים אליהם הגוף זקוק בכדי לתפקד בצורה אופטימאלית. לעיתים, בעקבות המזון המעובד אותו אנו צורכים, הגוף מאבד את היכולת הפיזית אליה הוא רגיל, נחלש וקשה לו לשמור על איזון.

למה הוויטמינים תורמים לנו?

ויטמינים ותוספי תזונה הם דרך מצוינת להעניק לגוף שלנו את מה שחסר לו. ויטמינים לספורטאים מחזקים את הגוף, שומרים על מערכת חיסונית יציבה ובריאה ומייעלים את אורח החיים שלנו. כמו כן, ויטמינים לספורטאים מסייעים לשיפור בכאבים, דלקות, מונעים מחלות, מסייעים לייצור הורמונים ושומרים על מערכות הגוף השונות תקינות .

המזון אותו אנו אוכלים עובר עיבוד וזיקוק ולרוב מכיל צבעי מאכל, סוכרים וחומרים משמרים.

הפירות והירקות אותם אנו צורכים עוברים ריסוס רעיל. המים אותם אנו שותים מכילים כלור. בנוסף אנו מאבדים אחוזים גבוהים מהערכים התזונתיים של המזון בזמן הבישול.

מסיבות אלו אנו זקוקים לוויטמינים בכדי להשלים לגוף את החסרים התזונתיים.

למה דווקא לספורטאים?

פעילות ספורטיבית מתונה או אינטנסיבית, גורמת לעיתים לפציעות ספורט, שחיקת המפרקים, דלקות וכאבים. לקיחת ויטמינים לספורטאים מזרזת את תהליך ההחלמה הן של רקמות השרירים והן של הגוף כולו.

כמו כן, בזמן פעילות גופנית הגוף מאבד מינרלים הנפלטים בזיעה. במצב שבו הגוף פעיל, פעילות הרדיקלים החופשיים עולה, לכן ויטמינים לספורטאים המכילים נוגדי חמצון יסייעו בשיפור תהליכים בגוף, ימנעו תהליכי חמצון, יעלו את אפקט הביצועים וישפרו את רמת הזרימה של הדם בגוף.

מחסורים של ויטמינים ומינרלים בגוף בעקבות פעילות ספורטיבית עלולים לגרום לעייפות מוגברת ולעיתים לאנמיה. ויטמינים וצמחי מרפא שונים, יסייעו להוריד את רמת העייפות, יעזרו לגוף להתאושש מהפעילות הגופנית, יורידו מצבי לחץ ויעלו את זרימת הדם. ויטמינים לספורטאים המכילים חומצות אמינו ישמרו על מסת השריר הקיימת ויסייעו ליצירת תהליכי בנייה בגוף.

איך נבחר ויטמין אשר מתאים לספורטאים

אם רוצים לקחת תוספי תזונה לספורטאים, רצוי להימנע מוויטמינים המכילים תוספות שאינן בריאות כמו ממתיקים מלאכותיים וחומרי טעם וריח. כדאי לבחור ויטמין המגיע בקופסת זכוכית.

כמו כן, מומלץ לבחור ויטמין עם מינונים גבוהים (האחוזים מצוינים על הקופסא). כדאי לבדוק שתרכובת הוויטמינים מכילה לפחות חלק מרכיבים הבאים אשר מועילים ספציפית לצרכיהם של ספורטאים: בטא קרוטן, חומצות אמינו, סלניום, סידן ציטראט וברזל.