תזונה לפני אימון חשובה בכדי שהגוף שלנו ׳ישרוד׳ את האימון ויבצע אותה בצורה נכונה ויעילה. כאשר אנו מקפידים על תזונה נכונה לפני האימון הדבר נותן לנו אפשרות להעלות ברמת האימון בכל פעם  בתחושה נוחה ועם הרבה אנרגיה.

 

 

מה הם המזונות שנותנים לנו אנרגיה?

 

פחמימות הם אחד משלושת אבות המזון והן מעניקות לגוף אנרגיה במיוחד כשאנו רוצים להתאמן. נהוג לחלק את הפחמימות לשלושה סוגים:

 

1. פחמימות פשוטות- קבוצה זו מתחלקת גם היא לשניים. חד סוכריים, הסוכר שבפירות לדוגמא ודו סוכריים הסוכר שבמוצרי החלב. אכילת פחמימות מקבוצה זו מעלה את הסוכר בדם ברמה גבוהה ומשביע אותנו לטווח קצת יחסית. מומלץ לאכול כמות קטנה מקבוצה זו צמוד לאימון (חצי שעה עד שעה) על מנת לספק לו אנרגיה קצרת טווח, לדוגמא תמר או חצי פרוסת לחם עם דבש.

 

2. פחמימות מורכבות- אלו פחמימות אשר מכילות עמילנים הקושרים בשרשרת מספר פחמימות פשוטות ביחד. היתרון של הפחמימות המורכבות הוא הזמן אשר לוקח להן להתפרק בגוף מה שגורם לסוכר להשתחרר לדם בצורה איטית ובכך אנו נשארים שבעים זמן רב יותר. מומלץ לצרוך ארוחה המכילה פחמימות מורכבות עם ערך גליקימי בינוני-נמוך בין 4-5 שעות לפני האימון בכדי לספק לגוף אנרגיה לטווח ארוך. דוגמא לכך היא מנת פסטה בשילוב עם חלבון וירק. בארוחה זו מומלץ להמעיט ברמת השומן בכדי למנוע הכבדה על הקיבה.

 

3. פחמימות מורכבות מלאות- ההבדל בינן לבין הקבוצה הקודמת היא התוספת של הסיבים התזונתיים בפחמימות אלו. פחמימות מקבוצה זו משאירות תחושת השובע ממושכת לעומת הקבוצות הקודמות, אך אכילה שלהן קרוב לזמן האימון עלולה להכביד על הקיבה. דוגמא לפחמימות מסוג זה היא שיבולת שועל, אורז מלא ועוד. אכילה של מזונות מקבוצה זו מומלצת דווקא בסוף האימון.

 

 

מדוע לא מומלץ לצורך שומן לפני אימון

 

שומן מפריע לתהליך הפינוי של הקיבה ונשאר בה זמן ממושך. מצב זה גורם לעומס ותחושת כבדות אשר פוגעת ביעילות האימון. כמו כן, שומן מעכב את הפרשתו של הורמון הגדילה אשר מופרש דווקא בתחילת האימון מה שעלול לפגוע ביתרונותיו של הורמון הגדילה לגוף בזמן אימון.