סוכר ענבים הוא חד סוכר, כלומר פחמימה בעלת ערך גליקימי גבוה במיוחד. הערך הגליקימי הוא למעשה מה שמדרג את הפחמימה על פי הדרך שבה היא משפיעה על העלייה של רמת הגלוקוז בדם. לשני סוגי הערכים, ערך גליקימי גבוה או נמוך יש יתרונות וחסרונות המשפיעים על הגוף שלנו. סוכר ענבים אחרי אימון מהווה יתרון עבור הגוף שלנו, בהמשך נסביר מדוע.

 

 

מה קורה לגוף שלנו בזמן אימון?

 

בשעה הראשונה בה אנו מבצעים פעילות גופנית, אנו מוציאים אנרגיה אשר מקורה במאגרי הגליקוגן הנמצאים בשרירי הגוף. רמת הגליקוגן יורדת בגוף באופן דרסטי ובשלב זה, הגוף חייב לקבל אנרגיה ממקום אחר. כאשר האימון  מגיע לדרגת עצימות בינונית עד גבוהה, השרירים בגוף שלנו ייקחו את האנרגיה שלהם מהגלוקוז שנמצא בדם, אך אם נמשיך באימון, רמת הסוכר תרד בצורה משמעותית ולכן כבר לא ניתן יהיה להמשיך באימון זמן רב.

 

סוכר ענבים אחרי אימון, מעלה את רמת הגלוקוז בדם בצורה טובה, ומחדשת את מאגרי הגליקוגן והאנרגיה בגוף. ניתן לשלב את סוכר הענבים בשייק חלבון או שייק פירות וליהנות מהחזרת האנרגיה אליו הגוף זקוק בתום האימון.

 

 

חשיבות של הורמון האינסולין

 

היותו של סוכר הענבים בעל ערך גליקימי גבוה במיוחד, גורם לפירוקו המהיר במערכת העיכול, היספגותו בדם והעלאה של רמת הגלוקוז בצורה משמעותית.

כמו כן, צריכה של סוכר ענבים אחרי אימון משחררת אינסולין. הורמון האינסולין מעודד בסוף אימון תהליכי בנייה וחידוש רקמות, מסייע לאגירה מחודשת של אנרגיה במאגרי הגליקוגן והשומן בגוף, ומגביר את ספיגת הגלוקוז בתאי השריר. כמו כן האינסולין לוקח חלק בתהליכי גדילה, שולט ברמות המזון השונות בגוף ומאזן אותן.

 

 

סוכר ענבים עם אבקת חלבון

 

סוכר ענבים אחרי אימון אשר יומס בתוך שייק של אבקת חלבון, יאפשר עלייה ברמת הספיגה של חומצות האמינו, מה שייעל תהליכי בנייה של השרירים בתום האימון. בנוסף לכך, סוכר ענבים אחרי אימון מסייע לגוף להתאושש ויוצר תהליכי סנתוז במהרה.