אחת מהתופעות השכיחות ביותר באוכלוסייה בכל הנוגע לכאבי פרקים היא דלקת מפרקים שיגרונית. דלקת זו, פוגעת ברקמה הסינוביאלית (רקמה אשר עוטפת את המפרק מבחוץ) ובנוזל הסינוביאלי (הנמצא בתוך המפרק). הסיבות העיקריות לפיתוחן של דלקות מפרקים הן חוסר תפקוד תקין של המעיים, חשיפה מוגברת למתכות, עישון וזיהומים הנגרמים כתוצאה מחיידקים. עשב חיטה מכיל מגוון של רכיבים תזונתיים אשר מסייעים להורדה של תופעות אלו ובכך עשב חיטה מסייע למנוע דלקות פרקים. משקה עשב חיטה,  מחזק את המעי ואת מערכת העיכול, מנקה את הגוף ממתכות, רעלים ופסולת, מחזק את המערכת החיסונית ובכך מונע חשיפה מוגברת לזיהומים.

 

 

כיצד עשב חיטה מסייע למנוע ולהפחית דלקות פרקים?

 

 

סיבים תזונתיים 

 

עשב חיטה מכיל בתוכו כלורופיל בריכוזים גבוהים. כלורופיל בשילוב עם סיבים, מנקים הצטברות של רעלים ופסולת במעיים ובמערכת העיכול ושומרים על הגוף נקי ומאוזן. עשב חיטה מפחית דלקות פרקים ומונע חשיפה למחלות מעיים.

 

 

ויטמין C

 

פרט להיותו נוגד חמצון חזק וגורם חשוב ומרכזי בחיזוקה של המערכת החיסונית בגוף, ויטמין C,  שומר על סחוס חזק ובריא זאת משום שהוא מסייע ליצירת קולגן אשר מחבר בין הרקמות המרכיבות את המפרקים. כמו כן, משקה עשב חיטה מונע דלקות פרקים בהיותו מכיל ויטמין Cגם בעקבות הסיבה שהוא בולם תנועה של רדיקלים חופשיים אשר פוגעים ברקמות ובמפרקים בגוף ומונע תהליכי חמצון.

 

 

כלורופיל 

 

עשב חיטה מכיל 70% של כלורופיל. הכלורופיל ידוע בהיותו יוצר סביבה שלילית לבקטריות, דלקות וזיהומים. בהיותו אנטי דלקתי, כלורופיל בעשב החיטה מקל על כאבי פרקים, מוריד נפיחויות, מעלה את זרימת הדם ובכך מקל על הכאב ומשפר את היכולת התנועתית במפרקים הרגישים לדלקות. עשב חיטה בולם התפתחות של דלקות פרקים, מסייע להפחית את רמת העייפות כתוצאה מדלקות אלה ומאזן את רמות הסוכר בגוף, גורם נוסף להתפתחות של דלקות פרקים.

 

 

סידן 

 

אחד הגורמים להתפתחות חריפה של דלקות פרקים הוא מחסור בסידן. מחסור בסידן  עלול לגרום לפירוק של רקמות הסחוס וכתוצאה מכך לפירוק הקולגן מה שיגרום בעתיד להרס של הסחוס. גורמים נוספים לעלייה בהתפתחות של דלקות פרקים הן רמות סוכר גבוהות, עודף משקל, הפרעות הורמונליות וחוסר איזון גופני. רכיביו התזונתיים של עשב החיטה מסייעים להורדת דלקות מפרקים משום שהם מאזנים את רמות הסוכר, מורידים לחץ דם ושומרים על משקל מאוזן ותקין.