אלפי מחקרים נעשו על כורכומין. בין השאר, נמצא קשר ישיר בין צריכת כורכומין לבין איזון רמות הסוכר, הקלה על דלקת פרקים, וחיזוק מערכת העיכול והמערכת החיסונית. השוק מוצף בהרבה תוספי כורכומין, וכדי להוזיל מחירים חברות רבות בארץ ובעולם מטעות את הצרכנים ומשווקות תוספים לא יעילים. אז מה חשוב לבדוק באותיות הקטנות, ואיך לבחור תוסף כורכומין שבאמת עובד?

הכורכום, התבלין צהוב זרחני שנמצא אצלנו על מדף התבלינים, נהנה במשך שנים מיחסי ציבור מעולים. עוד בטרם הפך לתוסף רשמי שיעילותו הוכחה באלפי מחקרים, הוא נכלל בתרופות הסבתא שעברו מדור לדור ומפה לאוזן. הכורכום משמש כצמח מרפא כבר 5,000 שנה. ברפואה ההודית, איורוודה, משמש שורש הכורכום לטיפול בהפרעות עיכול, לטיהור ולחיזוק כללי של הגוף. וברפואה הסינית הוא משמש כמחזק ומניע דם.

ב-15 השנים האחרונות הפך הכורכום מתבלין וצמח מרפא לתוסף מזון מקובל במערב, גם על ידי הרפואה הקונבנציונלית, בגלל פוטנציאל הריפוי שלו. ולא מדובר בטרנד חולף. יעילותו הרפואית של הכורכום, או בעצם המרכיב הפעיל שלו - הכורכומין, הוכחה מחקרית בכ-4,000 מחקרים שנעשו עד היום. אך זמינותו הביולוגית של שורש הכורכום בצורתו הטבעית נמוכה למדי. וגם אחוז הכורכומין שבתבלין הכורכום הוא זניח – 3% בסך הכל. אז כדי להגיע למינון בעל ערך טיפולי של כורכומין נצטרך לבלוע כמויות גדולות מאוד של אבקת כורכום. לכן אין להסתפק בתבלין וחשוב לצרוך תוסף שעונה לצרכי הריפוי.

אך חלק מתוספי הכורכום המצויים בשוק אינם מרוכזים מספיק ורמת הספיגה של החומר הפעיל ממערכת העיכול אל אזורי היעד בגוף מאוד נמוכה. לכן האתגר הוא ליצור פורמולות מרוכזות מאוד של כורכומין, שיהפכו אותו ליעיל יותר וישפרו את יכולתו להיספג בגוף בצורה מיטבית ולהגיע לאיברי המטרה ויחזקו את פעולתו המרפאה.

תוסף כורכומין

למה חשוב כל כך לצרוך כורכומין? 

הכורכומין מסייע לטיפול בבעיות בריאותיות רבות. הוא אנטי-בקטריאלי, אנטי-נגיפי, אנטי-פטרייתי ואנטי-דלקתי. בין השאר, נמצא שכורכומין מקל על דלקת מפרקים, מסייע לאיזון רמות הסוכר, מחזק את המערכת החיסונית ואת מערכת העיכול ומסייע למניעת מחלות כבד. בנוסף, הכורכומין מסייע בהחלמה ממחלות. חוקרים מאוניברסיטת סנטרל שבמישיגן, ארה״ב, פרסמו מאמר מקיף הסוקר את השפעתו של הכורכומין על תהליכי החלמה ממחלות שונות.


לתוספי כורכומין מומלצים לחצו כאן >>

האותיות הקטנות: מה חשוב לבדוק לפני שקונים תוסף כורכומין? 

בשוק תוספי התזונה בישראל קיים מבחר מאוד גדול של כורכומין מסוגים שונים. אולם בפועל רק מעט מתוספי התזונה האלה באמת יעילים ומספקים לגוף את אותן סגולות נפלאות שמגלם בחובו הכורכומין.

כדי להוזיל את המחיר של תוסף הכורכומין בצורה משמעותית, חברות תוספי תזונה רבות בארץ ובעולם יוצרות הטעיה, ומשווקות תוספים שאינם יעילים.

סקר שבדק את מידת ההבנה של אנשים שנוטלים תוסף כורכומין מוכיח, שרובם לא יודעים מה צריך לבדוק לפני שקונים אותו, ועל זה בדיוק בונים המשווקים.

סקר כורכומין

אז כיצד תוודאו שתוסף הכורכומין שאתם מתכננים לקנות באמת יעיל? באמצעות ארבע בדיקות פשוטות:

בדיקה 1: זה כורכום או כורכומין? 

השמות כורכום וכורכומין דומים אבל ההבדל ביניהם הוא עצום, וחברות תוספי תזונה רבות משתמשות בכך כדי להטעות את הצרכן. כורכום זאת האבקה, התבלין. הכורכומין הוא מיצוי החומר הפעיל בצמח הכורכום, ורק לו יש את הסגולות הבריאותיות הנפלאות שלו. לשם השוואה, צריכת 500 מ"ג כורכומין שווה בערכה ל-12,000 מ"ג כורכום.

ברגע שהקפסולות של תוסף התזונה מכילות רק כורכום ולא כורכומין, אתם קונים בעצמם תבלין כורכום שאין בו שום תועלת. אז רגע לפני שאתם קונים, תעצרו ותבדקו את הרכיבים שרשומים בתווית המוצר, כדי שתוכלו לראות מה בדיוק אתם מכניסים לגוף. בתווית המוצר צריך להיות כתוב מה אחוז הכורכומין שנמצא בתוסף. שימו לב שככל שאחוז הכורכומין גבוה יותר, כך ההשפעה שלו על גופכם תהיה טובה יותר. 

בדיקה 2: כמה כורכומין יש?

הטעיה נוספת היא כשבשם התוסף או במרכיבים שבתווית המוצר, כלולה המילה "קומפלקס". קומפלקס פירושו תערובת, כלומר - התוסף איננו מכיל כורכומין טהור, אלא כורכומין שמהול ברכיבים נוספים, לרוב אבקת כורכום פשוטה וחסרת ערך בריאותי. אם במקום לציין את ריכוז הכורכומין, מסתפקים במונח "כורכומין קומפלקס", זה צריך להדליק נורה אדומה. כי אין לכם דרך לדעת מהי כמות הכורכומין בקומפלקס הזה, ויש להניח שזה נועד לטשטש את העובדה שבמוצר זה אין כורכומין בכמות גבוהה.

אז אם אתם רוצים לקנות תוסף כורכומין איכותי ויעיל הקפידו לבדוק את אחוז הכורכומין הטהור בתוסף. מומלץ לא לרכוש כורכומין מהול בתוך "קומפלקס". כמו כן, כורכומין בטכנולוגיה הליפוזומלית הוא בעל כושר הספיגה הגדול ביותר.

בדיקה 3: יש פיפרין ופוספוליפידים?

כדי שתוסף יצליח להיספג ביעילות בגוף הוא זקוק לגורם שיוביל אותו ביעילות בקיבה לעבר התא. כשמדובר בכורכומין, המרכיב שעושה זאת ביעילות הוא פיפרין. פיפרין הוא החומר הפעיל בפלפל שחור, ומשמש כסייע בתהליך המטבוליזם בגוף בפני עצמו. מחקרים מראים כי אם משלבים פיפרין עם כורכומין יעילותו עולה פי 2000. אז חשוב לוודא שתוסף הכורכומין מכיל גם כ-0.5% פיפרין.

הכורכומין אינו מסיס במים ולכן איננו נספג היטב במערכת העיכול, דבר המקשה להפיק ממנו את התועלת המירבית. הפתרון לבעיה זו היא שילוב של כורכומין יחד עם פוספוליפידים, כי הם הידרופיליים, כלומר מסיסים גם בשמן וגם במים. לכן, כשאתם קונים כמוסות כורכומין, ודאו כי מדובר בכמוסות שמכילות גם פוספוליפידים, כי כמוסות כורכומין שאינן מכילות פוספוליפידים, אינן נספגות בצורה יעילה במערכת העיכול ולכן אינן מגיעות למחזור הדם.

בדיקה 4: האם הוא נספג לאורך כל היום?

בנוסף, חשוב מאוד לוודא, שהכורכומין נספג בגוף במלואו ולא מהר מדי. רמת החומציות בקיבה גבוהה ביותר, כי החומצה אחראית על פירוק המזון בצורה אופטימלית. ולכן האתגר הגדול הוא איך לגרום לקפסולות הכורכומין לעבור את מחסום הקיבה בלי להתפרק ולחדור דרך המעיים למחזור הדם.

בדיוק לשם זה פותחו קפסולות לשחרור מושהה, המבטיח שהכורכומין ישתחרר רק במעיים ולא בקיבה, ולכן ייספג במלואו ויפעל במקסימום יעילות. בטכנולוגיית השחרור המושהה החומר הפעיל משתחרר באופן הדרגתי ולאורך זמן רב, כך שריכוז החומר בדם נשאר גבוה ויציב, ללא עליות חדות בעת נטילת התוסף וירידות חדות לאחר כמה שעות. רק כך הפעילות המרפאת של הכורכומין נמשכת לאורך כל היממה.

לתוספי כורכומין אמינים ומומלצים לחצו כאן >>

בשורה התחתונה: איזה תוסף כורכומין הכי מומלץ לקנות?

בשוק תוספי התזונה בולט מוצר אחד שעונה על כל הקריטריונים האלה ונחשב לתוסף המוביל בתחום: כורכומין Terra פלוס של נוטרי די.  הוא מכיל 95% כורכומין טהור ומיוצר בטכנולוגייה ליפוזומלית. הוא מועשר בפיפרין, שמבטיח ספיגה יעילה ואופטימלית של הכורכומין בגוף, ופוספוליפידים להעצמת הספיגה. כל כמוסה עטופה בציפוי פטנטי חדשני לשחרור מושהה, שמאפשר לכורכומין להיספג במנות קטנות לאורך כל שעות היממה, ולא בבת אחת כמו כמוסות הכורכומין הרגילות.

לסיכום - הכורכומין אמנם הוא יעיל, אבל חשוב לקנות חכם. למען בריאותכם, הקפידו על 4 הבדיקות האלה וקנו את תוסף הכורכומין האיכותי והאמין ביותר. 

לפרטים על הכורכומין המומלץ ביותר לחצו כאן >>




מחקרים נוספים בנושא כורוכמין

מחקר מספר 1:  כל מה שרצינו לדעת על כורכומין – מכימיה ועד להתמודדות והקלה על קשת רחבה של תופעות בריאותיות

מחקר מספר 2: כורכומין והשפעתו יוצאת הדופן על בריאות האדם

מחקר מספר 3: האיכויות התרפויטיות של צמח הכורכומין

מחקר מספר 4: האיכויות האנטי-דלקתיות ונוגדות החמצון של הכורכומין – וכיצד הן מסייעות להתמודד עם מחלת הסוכרת ולמנוע את סיבוכיה

מחקר מספר 5: הבריאות שתוספי כורכומין תורמים לחיינו

מחקר מספר 6: האיכויות האנטי-דלקתיות של הכורכומין

מחקר מספר 7: הכורכומין מסייע לחזק את המערך החיסוני שלנו ולגונן על גופנו מפני מחלות

מחקר מספר 8: כורכומין מסייע ללחום במחלות באזור המעיים והרקטום

מחקר מספר 9: כורכומין תורם לבריאות העיניים ומסייע לגונן עליהן מפני תופעות שונות

מחקר מספר 11: ההשפעות של כורכומנואידים על מערכת הלב וכלי הדם ועל הסיכון לפתח התקף לב, לאחר פיתוח תופעות לב וכלי דם בעבר

מחקר מספר 12: 10 יתרונות מוכחים מחקרית אודות כורכומין

מחקר מספר 13: ההשפעה הבריאותית של הכורכומין על בריאות העיניים וסיוע בהקלה על דלקת הענבייה

מחקר מספר 14:  תיעוד של מחקרים רבים אודות כורכומין, בהתאם לנושא המחקר ולשיעורי ההצלחה

מחקר מספר 15: ההשפעות הבריאותיות של צמח הכורכומין


 

עמרית בן סירה (N.D, C.Ac, Re.Na) היא מומחית טבע בריא לנטורופתיה ורפואה טבעית, ובעלת קליניקה לרפואה טבעית בגישה אינטגרטיבית (משולבת) 360º גוף-נפש כבר למעלה מעשרים שנה. בנוסף, היא מרצה ומנחה סדנאות בריאות inside-out על תזונה ואנטי-אייג'ינג בארץ ובעולם