כלבים הם חיות מחמד האולטימטיביות שגידולן מסב המון כיף ושמחה. בדיוק כמו שמגדלים תינוק או ילד, גם כאשר מגדלים כלב צריך לחנך אותו. בדומה לפעוטות גם כלבים צרכים ללמוד לשלוט בצרכים שלהם וגם הם צריכים ללמוד איך להסתדר במצבי לחץ שונים. כלבים רבים פוחדים למשל כאשר יש רעמים או כאשר יש רעש חזק, פעמים רבות אנחנו מניחים שלא ניתן לעשות דבר בנושא, אולם אין זה נכון. צמחי באך הידועים בהשפעתם הטובה על בני אדם, נתגלו גם כמסייעים לכלבים לאיזון רגשי ולהרגעה ולכן בצמוד להתייעצות עם מאלף כלבים או וטרינר ניתן להתחיל טיפול הומאופטי לכלבים.

קח את זה בטבעיות - מה זה בעצם פרחי באך ומה הקשר של זה לאילוף כלבים?

צמחי באך הם למעשה תערובות של צמחים טבעיים שיש להם תכונות מרגיעות לבני אדם וגם לכלבים. את צמחי הבאך ניתן לקחת בצורת נוזל או כדורים. הצמחים הם טבעיים ואין בהם כימיקליים והשימוש בהם הוא למעשה כמו שימוש בתרופות הרגעה טבעיות. הצמחים יכולים לעזור לנו בחינוך הכלב שלנו בשל יכולותיהם המוכחות באיזון רגשי ובהרגעה. פעמים רבות כלבים יכולים להיכנס ללחץ במצבים שונים או כאשר אנחנו מנסים ללמד אותם התנהגויות חדשות. תערובת צמחי באך יכולים להרגיע את הכלבים ולסייע להם להסתגל למצבים, להירגע ולהיות קשובים ונכונים יותר.

על התנהגות נרכשת, אילוף כלבים וצמחי באך – דרך חדשה לאילוף כלבים

כאשר אנחנו רוצים לאלף את הכלב שלנו אנחנו רוצים ללמד אותו להבין את ההוראות שלנו ולהישמע להן - לציית. אנחנו גם רוצים להקנות לכלב שלנו הרגלים נכונים כמו לא לעשות את הצרכים בבית אלא רק בזמן הטיול. למעשה אילוף כלבים הוא לימוד הכלב שלנו התנהגות נרכשת. צמחי באך יכולים לסייע לנו ללמד את הכלבים שלנו תכונות או התנהגויות רצויות וגם להפסיק לנהוג בצורה שאינה רצויה לנו. הצמחים יכולים להרגיע את הכלב ולאפשר לו להרגיש הרבה יותר שלו ובטוח. השימוש בצמחים הוא מאוד בטוח ואין צורך במרשם של רופא בשביל להשתמש בהם, אולם רצוי להתייעץ עם וטרינר לגבי המינון שרצוי להעניק לכלב שלנו (לפי המשקל שלו והסוג שלו).

על חשיבות הקשר בנינו ובין הכלב שלנו

בסופו של דבר הכול בחיים זה רגשות- גם הקשר שלנו עם הכלבים שלנו. כלבים חשים תחושות ולפעמים גם רגשות. הם יכולים לחוש מתי אנחנו בלחץ ומתי אנחנו מפחדים. כלבים יכולים לחוש בדיוק כמו בני אדם חרדה או פחד וכאשר אנחנו נותנים להם צמחי באך אנחנו יכולים לסייע להם להירגע. צמחים אלו יכולים לאפשר לנו לחזק את הקשר עם הכלב שלנו. אנחנו יכולים להשתמש בפרחי באך כאשר אנחנו רוצים ללמד להקשיב לנו כאשר אנחנו מטיילים ביחד מחוץ לבית בפארק או כאשר אנחנו רוצים ללמד לא לאכול את הנעליים שלנו. הרעיון הוא לעזור להם להתאזן, להירגע ולהיות קשובים יותר על מנת שמערכת היחסים בין הכלב ובעליו תהיה טובה ונינוחה כמו שהיא צריכה להיות.