התקופה בה גיליתי את הסופר-פודס הייתה גם התקופה בה עשיתי את צעדיי הראשונים בריפוי הפרעות אכילה, והפכתי באופן כללי לבריאה ושמחה יותר. כיום אני צורכת את מזונות-העל הללו אותם באופן יומיומי, כי זה מה שמסייע לי להישאר בריאה וחיונית.

 

אולם מהם אותם סופר-פודס?

 

מדובר במזונות העשירים בהמון ויטמינים, מינרלים, נוטריינטים (חומרים מזינים), אלקטרוליטים ופיטונוטריינטים, ואף דלים בקלוריות, יותר מכל מזון רגיל אחר. הם יודעים להזין את הגוף ברמה עמוקה ביותר.

 

להלן 3 ממזונות-העל האהובים עליי, המעניקים לי אנרגיה מצב רוח יומיומיים:

 

1. אבקת מאקה

 

מאקה היא שורש שמקורו בפרו. הוא נמכר בעיקר בצורת אבקה, כיוון שהצמח גדל רק באזורי אקלים מסוימים; הוא מיובש ונטחן לאבקה, המיוצאת לשאר ארצות העולם.

 

מאקה מעולה לאיזון הורמונאלי ומועילה לנשים (הקלה על תסמונת קדם וסתית וגיל המעבר) ולגברים (פוריות משופרת). מאקה היא גם אדפטוגן (צמח המסייע לעמוד במצבי לחץ) נהדר, המסייע בהורדת רמות מתח, שיפור החוזק, הסיבולת והחשק מיני, כמו גם בהגדלת רמות האנרגיה והסיבולת. היא יודעת לעבוד מול המקצבים והצרכים האישיים של הגוף.

 

מאקה עשירה בסידן, זרחן, מגנזיום, אשלגן, ויטמינים B1, B2, C, Eברזל. היא מכילה מינרלים רבים, כדוגמת אבץ וסלניום - נהדר למצבים של חוסר איזון וסתי, חוסר חשק המיני, בעיות פוריות, תסמיני גיל המעבר ומתח, אולם אף למצבים כדוגמת אנמיה, עייפות, דיכאון, זיכרון חלש, שחפת ותת-תזונה.

 

נסו להוסיף אבקת מאקה למוזלי בארוחת הבוקר וכן לשייקים, מיצים, קינוחים וכו'.

 

2. קקאו טהור, גולמי ואורגני

 

כן, השוקולד הוא אכן סופר-פוד, אבל אין מדובר כאן על החטיפים המתוקים שנמכרים ליד הקופה, אלא על הקקאו האמיתי, המקורי, הגולמי והטהור. ניתן לצרוך ישירות את פולי הקקאו, שטעמם מר למדי; תוכל גם למצוא אותו כאבקה, בכל חנות למזון בריאות ולהשתמש בו להכנת קינוחים מדהימים.

 

קקאו טהור, גולמי, אורגני הוא פשוט מדהים לכל הדעות ואפשר להשתמש בו וליהנות ממנו באופן יומיומי, בקינוחים בריאים או שייקים ללא סוכר. ומה רע בשוקולד שמוכרים לנו בחנויות? מדובר בעצם בתרכובת של סוכר, חלב ותוספים אחרים שנוספו לחטיפי השוקולד.

 

הקקאו עצמו הוא מצרך בריאותי נהדר והוא הראשון במזונות הטבעיים המסייעים בירידה במשקל ובהעלאת רמות האנרגיה.

 

הקקאו עשיר בחומרים נוגדי חמצון, מגנזיום, ברזל, כרום, מנגן, אבץ, נחושת, ויטמין C, זרחן ועוד; הוא גם עשיר בטריפטופן – משפר מצב רוח עוצמתי, החיוני ליצירת סרוטונין – המסייע בהפחתת חרדה ויש לו את אותה ההשפעה על המוח שלנו, ממש כמו לרגש האהבה. מסיבה זו, נקשר שמו של השוקולד לעיתים קרובות עם "יום האהבה" ועם אהבה בכלל.

 

התחילו להוסיף קקאו גולמי, טהור ואורגני לתזונה היומיומית שלכם ותתחילו להרגיש בהבדלים.

 

3. זרעי צ'יה

 

זרעי צ'יה הם חלבון מלא העשיר בסיבים, אשלגן, סידן, ברזל, זרחן ומגנזיום. כף בודדת של זרעי צ'יה מכילה 5 גרם של סיבים. הוסיפו כף של זרעי צ'יה לארוחת הבוקר שלכם (דגנים, שייקים, מיצים, וכו') כדרך מעולה להגדיל את צריכת הסיבים שלכם.

 

נוסף על כך, זרעי צ'יה הם עשירים מאוד גם בויטמין C, אומגה 3 ו-6 ונוגדי חמצון. הם סופגים כמות רבה של מים (פי-10 ממשקלם). עם השרייתם, יספגו זרעי צ'יה נוזלים רבים לכדי יצירת חומר דמוי ג'לטין, המנקה את מערכת העיכול והמערכת החיסונית, באמצעות סילוק רעלים וזיהומים למעיים.

 

תוכלו להשרות זרעי צ'יה במי קוקוס או במחית פירות טריים כארוחת בוקר נהדרת ולהשתמש בהם גם בקינוחים.

מזונות על נוספים ששווה להכיר: מורינגה, ספירולינה ועשב חיטה.

Super Food Diet Banner new1