מגוון הדרכים הטבעיות לסובלים מאלרגיות

קיימת קשת רחבה של אלרגיות מהן סובלים אנשים במהלך השנה. אלרגיה כתוצאה ממזון, כתוצאה מחומרים מסוימים, אלרגיה מפריחה של עונת האביב או ממגע בדשא הם רק חלק מהדוגמאות הגורמות לתופעות לוואי ביניהן התעטשויות, גירודים, פריחה, נפיחויות וכדומה.

הבעיה היא שלא תמיד כקל לזהות את המקור לאלרגיה ולא תמיד הרפואה הקונבנציונלית מתמודדת עם האלרגיה בדרך הבריאה ביותר והיעילה ביותר, בשל קושי זה. מסתבר שיש דרכים טבעיות שמסייעות להקל תופעות ותסמינים שמקורם בתגובה אלרגנית של הגוף.

בחרנו לחלק את המאמר לסוגי אלרגיות ולדרכי טיפול טבעיות שיכולים במקרים מסויימים לסייע בטיפול ובמניעה של האלרגיה.

תסמינים של אלרגיה

אלרגיות בדרכי הנשימה

גירוי של מערכת הנשימה, אף נוזל, עייפות קשה, אודם בעיניים ושיעול חזק הן רק חלק מאותן תופעות לוואי הצצות כתוצאה מאלרגיות מסוג זה. גורמים סביבתיים שונים, מוצרי קוסמטיקה וכימיקלים עלולים להוביל להתפתחותן של אלרגיות בדרכי הנשימה.

ויטמין  C לדוגמא נחשב לנוגד חמצון עוצמתי המסייע לאיזון הפעילות במערכת הנשימה ואף תומך במערכת חיסונית חזקה ומאוזנת. יחד עם זאת ויטמין זה מועיל במניעה של התקפים אסמטיים נשימתיים . ויטמין  B6  בשילוב של מינרל המגנזיום, מסייע למניעת התכווצות של כלי הנשימה ולכן יעיל במצבים של אסתמה לדוגמא.                                                                    

אלרגיות הקשורות לתגובות ממזונות מסוימים

אנשים שונים מתקשים לעכל מזונות ספציפיים, או לחלופין מעקלים את המזון בצורה לקויה הגורמת לחומרים אלרגנים להיכנס למחזור הדם וכך לפתח תגובות אלרגניות שונות.

יחד עם זאת, אנשים שגופם מתקשה לפרק את רכיבי המזון מחסירים אנזימים, ויטמינים ומינרלים שונים מגופם וגם כאן קיימת נטייה להתפתחות של תופעה אלרגית.

אלרגיות הנגרמות כתוצאה מרגישות למזון מסוים גורמות לתופעות לוואי שונות ביניהן כאבי בטן, צרבות, פריחות, אקזמות, התנפחות של איבר ספציפי ועוד. יחד עם זאת אלרגיה מסייעת להתפתחות של מחלות כרוניות נוספות ועלולה ליצור בעיות במערכת העיכול ואף לגרום לעלייה דרסטית במשקל הגוף.

חשוב להתאים את סוג הטיפול לסוג האלרגיה ולהתייעץ עם הרופא המטפל. צריכה של אנזימי עיכול עשויה לסייע בפירוק מזונות ובמניעה של תופעות לוואי אלרגניות. יחד עם זאת צמחי מרפא כמו ג׳ינג׳ר, בצל, שום וירקות ירוקים תומכים בפעילותה התקינה של מערכת החיסון ומסייעים למנוע מצבים אלרגניים שונים.

חשוב מאוד לציין, כי המנגנון האלרגני מתחיל לפעול כאשר המערכת החיסונית חלשה או כאשר מופר האיזון האופטימלי בפלורת המעיים. ספיגה לקויה, פירוק לקוי של המזון ומצבים הגורמים לעומס על מערכת חילוף החומרים עלולים להוביל להיווצרות של אלרגיות הגורמות לחולשה ולמחסור באנרגיה.

צריכה של פרוביוטיקה המספקת לגוף חיידקים ידידותיים ומסייעת לשמור על איזון במעיים, תשפיע לטובה על מערכת העיכול ותסייע למנוע הפרה באיזון המנגנון האלרגני בגוף. יחד עם זאת, מזונות על דוגמת אצת הספירולינה ידועה כבעלת תכונות אנטי אלרגניות ואף תומכת בחיזוקה של המערכת החיסונית.