חומצות אמינו הן קריטיות להעלאת מסת השריר. מביניהן יש 3 חומצות אמינו שחשוב לקחת דווקא במהלך האימון. במחקרים נמצא, שאלה הן חומצות האמינו המשפיעות ביותר על בנייה נכונה של השריר

חומצות אמינו חשובות במיוחד לספורטאים כי הן אבני הבניין של חלבונים בגוף, החיוניים בין השאר גם לבניית שריר בצורה נכונה.

גופנו מייצר חלק מחומצות האמינו ואת חלקן הוא מקבל ממזון, אך למתאמנים זה לא מספיק. הסיבה היא, שמתוך 20 חומצות אמינו שנחוצות לגוף, 17 מתפרקות בכבד. לכן ספורטאים חייבים לצרוך בנוסף למזון גם את חומצות האמינו החשובות. רק כך הן יגיעו דרך מחזור הדם ישר לשרירים שייבנו מהן כמו שצריך.

מתוך 20 חומצות האמינו, שלוש מהן חשובות במיוחד להעלאת מסת שריר - ליאוצין, איזולאוצין ו-ולין, או בקיצור BCAA. שלושתן עובדות בסינרגיה ומגבירות את האפקטיביות אחת של השנייה, ולכן חשוב לצרוך את שלושתן יחד ולא בנפרד.

חומצות האמינו BCAA מתפרקות בשרירים, ולכן המחקרים מראים כי ההשפעה שלהן על עליית מסת השריר היא הגבוהה ביותר.


בנוסף, במחקרים נמצא, של-BCAA יש תפקיד חשוב בהפחתת כאבי שרירים במהלך האימון ובייצור אנרגיה במהלך פעילות גופנית. וזאת הסיבה מדוע חשוב לצרוך BCAA בזמן האימון – כי זהו הזמן שהשריר צריך לעבד אותן לצורך בנייתו הנכונה, והזמן בו הגוף צריך אותן להעלאת האנרגיה.

לפרטים על BCAA מומלץ לחצו כאן >>

התועלת הגדולה של BCAA להעלאת מסת השריר

המחקרים מראים שלחומצות אמינו BCAA יש כמה תפקידים חשובים, במיוחד למתאמנים ומפתחי גוף.

העלאת מסת שריר במהלך האימון

במחקרים נמצא, שחומצות אמינו BCAA מפעילות אנזימים שאחראים לבניית השריר. כתוצאה מכך, הן יעילות בהעלאת מסת השריר, בעיקר בזכות חומצת האמינו לאוצין, שנמצא כי היא מסייעת להאיץ את הקצב שבו רקמת השריר מתפתחת ומספקת אנרגיה לשרירים בזמן האימון.

 

הפחתת כאבי שרירים במהלך האימון


מחקרים מראים, שחומצות אמינו BCAA מפחיתות את כאבי השריר במהלך האימון, כי הן מורידות את רמת האנזימים שגורמים לנזק לשרירים וכאבי שרירים. על פי המחקרים, רמת כאב השרירים היתה נמוכה דרמטית בקרב נחקרים שנטלו BCAA בזמן האימון.רמת כאב השרירים היתה נמוכה דרמטית בקרב נחקרים שנטלו BCAA בזמן האימון.

הפחתת עייפות במהלך האימון

מחקרים מראים כי חומצות אמינו BCAA מפחיתות עייפות במהלך פעילות גופנית. נמצא, כי נטילת BCAA במהלך האימון מפחיתה את העייפות בצורה משמעותית. משום כך, חשוב לצרוך BCAA בזמן האימון, כי הפחתת עייפות אומרת יותר אנרגיה לצורך העלאת המסה ובניית השריר.

 
להזמנת BCAA מומלץ לחצו כאן >>

אלפא BCAA | אלפא | טבע בריא

איך לבחור תוסף BCAA שבאמת עובד?

חשוב לבחור תוסף שכמות שלוש חומצות האמינו בו גבוהה מספיק. כמות חומצות האמינו נמדדת באלפים. בשל השפעתה הרבה של חומצת האמינו ליאוצין, חשוב לבחור בתוסף שמכיל בכל מנת הגשה כ-2500 מ"ג ליאוצין, וכן 1250 מ"ג איזוליאוצין ו-1250 מ"ג ולין.

אבל זה לא מספיק. תוסף ה-BCAA היעיל ביותר צריך להכיל בתוכו גם את חומצת האמינו ל-ציטרולין בכמות אופטימלית - כ-200 מ"ג במנת הגשה.

ל-ציטרולין היא חומצת אמינו המייעלת את תהליך הייצור של כל החלבונים בגוף ומשום כך היא קריטית למתאמנים. מחקרים מראים כי היא מגדילה את זרימת הדם לשרירים במהלך אימון הכושר, כך שהשרירים מתפקדים בצורה אופטימלית במהלך אימוני כוח וסיבולת. משום כך, חשוב לצרוך אותה בזמן האימון עצמו, כדי להשיג אפקטיביות מקסימלית לצורך בניית שריר נכונה.

לסיכום, 3 חומצות האמינו BCAA בונות חלבונים בגוף ומתפרקות כשהן מגיעות לשרירים. משום כך הן נמצאו במחקרים כחיוניים לבנייה ועלייה במסת השריר. תוספים איכותיים יכילו גם את חומצת האמינו החשובה לבניית השריר - ל-ציטרולין.

להזמנת BCAA מומלץ לחצו כאן >>
 

 

 


מאיה בן שושן משמשת בשנים האחרונות ככתבת בריאות במגזין טבע בריא. היא בעלת תואר שני בתקשורת מאוניברסיטת תל אביב, עם ניסיון רב שנים ככותבת, עורכת ויוצרת תוכן לדיגיטל ולטלוויזיה בתחומי הבריאות, ה-wellness והלייף סטייל.