אימון מחוץ לחדר כושר - מה מומלץ?

 

 

מאת אורי שפרכר, מאמן כושר

הכתבה באדיבות Nutri-D Sport

 

פעמים רבות יש לנו חשק להתאמן אך הסביבה הצפופה במכון והעייפות גורמים לנו להרגיש שאנו מעדיפים להתאמן בסביבה פרטית וביתית יותר. לאלו מאתנו שאין להם חדר כושר פרטי, בהחלט ניתן לבצע תרגילים ואימונים מסוימים בסביבה הביתית  הקרובה . על כך ארחיב במאמר .

 

 

ראשית נגע בחלק של הכוח , כיצד נוכל לבצע אימוני כוח ללא המכשירים והאביזרים אותם אנו מכירים מהמכון כושר ?

 

מחוץ לבית ישנם משטחי אימון רבים החל  ממגרשי חול, חול ים , דשא ועוד . שימוש במשטחים לא יציבים לדוגמא כמו חול ים יכול לתרום לחיזוק שרירי היציבה לדוגמא: תרגילי עמידה על רגל אחת. יתרון נוסף של החול הוא כח ההתנגדות שלו. באמצעות גריפתו מופעלת  התנגדות לשריר. דוגמא לתרגילים שניתן לבצע: בעיטה קדימה בתוך החול , דחיפה קדימה באמצעות כפות הידיים .

 

ניתן כמו כן להשתמש בעמודים ,עצים או קירות לתרגילי התנהגות סטטים. דוגמאות לתרגילים כאלו הם סקווט כנגד קיר, משיכה של עץ מהמקום  או דחיפת עמוד . ניתן כמובן להשתמש באביזרים אישיים כמו חבלים , גומיות או TRX. ובשילובם להרחיב את מיגוון התרגילים שניתן לבצע לכל שריר.

 

 

עליות ומדרגות ברחוב

 

עליות ומדרגות ברחוב  לרוב לא מעוררים בנו קונוטציות חיוביות אך לשם אימון גופני הם מאוד יעילים . תרגילים לדוגמא להפעלת שרירי הרגלים הינם  –הליכה כנגד העליה , סקווטים בעליה, מכרעים שכיבות שמיכה בשיפוע ועוד . במדרגות מאידך , ניתן לבצע ספרינטים , קפיצות , ואף פשיטות מרפק ליד האחורית .  

השימוש במדרגות ובעליות הינו אימון כוח יעיל ומומלץ מאד גם בהשוואה לאימונים המוכרים במכון . בתרגילים אלו, מושגים דופק גבוה , מעורבות שרירית גבוהה ותנועה פונקיצונילית .

 

 

אימוני בטן

 

 

בנוגע לאימוני בטן ,כמובן שבנושא הזה אין מגבלה בעבודה מחוץ למכון , פלאנקים , כפיפות בטן. למעשה, כמעט כל תרגיל בטן אפשרי לבצע מחוץ למכון בעזרת משטח רך כמו חול, דשא או מזרון ביתי . גם תרגילים מעט יותר מורכבים כמו TOES TO BARניתן לבצע באמצעות מתח שיש בפארקים וכדומה .

לסיכום  הוצגו  אפשרויות רבות לאימונים חוץ ביתיים אשר הופכים אותם ליעילים לפחות כמו חדר כושר.

 

 

החלק המנטאלי של האימון

 

בעיה נוספת איתה יש להתמודד הינה החלק המנטאלי של האימונים והמודעות הפנימית שלנו .

כיצד נוכל להתחיל אימונים מחוץ למכון עם אותה המוטיבציה שיש לנו במכון כשמסביבנו עוד  מתאמנים והמאמנים ? 

על כך בכתבה הבאה....