כל מה שרציתם לדעת על סטרואידים לפיתוח גוף

 

 

בשנים האחרונות אנו רואים מגמה אשר הולכת ופוחתת של שימוש בסטרואידים למפתחי גוף בעיקר בגלל האפקט השלילי שלהם על אותם אנשים, אשר צורכים את אותם חומרים ללא פיקוח רפואי וללא מרשם רופא. הסטרואידים אשר לרוב מיוצרים ב״מעבדות״ פיראטיות כבר הספיקו לגרום בעשור האחרון למאות מתאמנים לירידה ניכרת בספירת הזרע, לפגיעה במעיים ובקיבה, לגדילה לא רצויה בבלוטת הערמונית, לעלייה בלחץ הדם, לעלייה ברמות השומנים הרעים בגוף ובנוסף גם לתופעות לוואי אסתטיות רבות כמו למשל התפתחות של שדיים בקרב גברים, התקרחות וכדומה.  

 

 

 

אז מהם למעשה אותם סטרואידים אנאבוליים ומדוע הם גורמים לנזק?

 

 

למעשה מדובר בחומר תרופתי שנועד לטפל במגוון של מחלות, חומר אשר מדמה את פעילות ההורמון הגברי - טסטוסטרון. חשוב להבין, השימוש באותם סטרואידים אינו מורשה ואינו חוקי לשימוש למטרות של פיתוח גוף ו/או שיפור הישגים ואף חל איסור לייבא אותם לישראל ללא אישור חוקי של משרד הבריאות. 

 

 

 

איך הם עובדים?

 

 

אותם סטרואידים אנאבוליים שלצערנו עדיין נמצאים אי שם בחדרי חדרים ויש מקומות שזה אפילו קצת יותר מורגש, משפיעים על כל מיני סוגים של תהליכים פיזיולוגיים בגוף שלנו. החומרים האנאבוליים נקראים כך משום שהם בונים את רקמת החלבון ומאיצים תהליכים מסוימים וזו גם הסיבה שהם כן מומלצים לטיפול במחלות ספיציפיות בשל היותם תורמים לתהליכי חידוש ותיקון של התאים. בנוסף, יש להם את היכולת לעודד את כוח השריר, לשפר את הסבולת, מלהגביר את כמות הדם שמוזרמת לתאים ולמעשה נטילה שלהם בטווח הקצר מאפשרת ומסייעת לגוף שלנו להתאמן טוב יותר, קשה יותר, להתאושש בצורה מהירה יותר ולהגיע להישגים טובים יותר תוך זמן קצר יותר - נשמע כמו נוסחת קסם אה? אז זהו שלא!!!

ברגע שאנחנו מעלים את כמות ההורמון הגברי בגוף שלנו הגוף פועל באופן נגטיבי ונכנס למגננה כלומר בולם את תאי הזרע באשכים בשל כמויות גבוהות של טסטוסטרון ממקור שאינו פנימי גופני אלא חיצוני.

 

 

 

כיצד משפיעה הצריכה של סטרואידים אנאבוליים על מצב רוחנו?

 

 

 

מחקרים רבים מוכיחים את הקשר שבין לקיחת סטרואידים אנאבוליים המבוססים במרכיבם על הורמון המין הגברי ועל השינויים השליליים שנטילה זו גורמת למצב הרוח. אמנם העייפות שאימון גופני אינטנסיבי אמור לעודד פוחתת כתוצאה מנטילה הסם, אך הם גורמים לאגרסיביות יתר, להתנהגות אלימה ולשינויים קיצוניים במצב הרוח. 

 

לסיכום, לא בכדי קיים בשוק התרופות מגוון רחב של סטרואידים אנאבוליים בשימוש שאינו חוקי. השימוש בהם הוכח כגורם לנזק בלתי הפיך הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. נטילה שלהם גורמת לפגיעה בתפקודי כבד וכליות, מעלה את הסיכוי לחלות בסרטן, פוגעת במערכת העצבים ומעודדת הפרעות התנהגויות וכבר היינו חשופים ללא מעט מקרים של אשפוזים ואפילו מוות. אז במקום להיכנס להרפתקאה לא ידועה, ההמלצה הינה לעשות שימוש אך ורק במשפרי הישגים ובתוספי תזונה המיוצרים מחומרים המותרים לשימוש הן על ידי משרד הבריאות בישראל והן על ידי ארגוני פיקוח עולמיים כמו ה- FDA האמריקאי.