כל מה שרציתם לדעת על הליכה

 

 

הליכה היא אולי הפעילות הגופנית היחידה שגם ניתן לבצע אותה בכל מקום שאנחנו נמצאים- ליד הבית, בחופשה, אחרי העבודה או יחד עם הילדים לבית הספר, היא גם לא מחייבת אותנו לשלם סכום קבוע של כסף למסגרת כזו או אחרת והיא גם מביאה אותה אינספור יתרונות בריאותיים שמסייעים בטווח הארוך למנוע היווצרות של בעיות בריאותיות המאפיינות את גיל הזהב. כל מה שרציתם לדעת על הליכה- מדוע היא כל כך חשובה, איך הולכים נכון, כיצד להתמיד בה לאורך שנים ועוד תוכלו לקרוא במאמר הבא.

 

 

 

הליכה- למה היא כל כך טובה?

 

 

אינספור מחקרים ברחבי העולם בוצעו בהקשר של הליכה באופן יומיומי. הנה כעשר עובדות שכדאי לכם לדעת על בסיס אותם מחקרים שלוקטו מכתבי העת השונים…הליכה יומיומית מסייעת להעלות את מצב רוחנו, מחזקת את שרירי הרגליים, עוזרת לנו לשמור על איזון במשקל גופנו בשילוב תזונה נכונה, מגבירה את זרימה הדם והחמצן בגוף ואף עוזרת לאנשים הסובלים מרמות גבוהות של סוכר וכולסטרול לשמור עליהן מאוזנות. בנוסף, הליכה יומיומית שנעה בין 30-60 דקות משפרת את היחסים המיניים ואף הוכחה כמסייעת להגיע לזקפה תקינה אצל גברים בגילאים 40-60, בעלת אפקט עוצמתי לטיפול במצבי דיכאון, מייעלת את תהליך הגמילה מעישון ומקלה על סימני גיל המעבר. 

 

 

הליכה נחשבת לדרך הקלה ביותר לשמור על גוף ונפש בריאיים. חוקרים בארצות הברית טוענים כי אפילו אם לא תשנו את הרגלי התזונה שלכם אך תקפידו ללכת 45 דקות בכל יום, עדיין תוכלו לנתב את הגוף לרדת במשקל. אז כן! הליכה משפרת את סיבולת הלב, מורידה את רמות לחץ הדם, מפחיתה את הסיכוי לפתח מחלות כרוניות דוגמת מחלות לב וכלי דם, סוכרת, לחץ דם גבוה, טרשת עורקים ואף משפיעה לטובה על מצב רוחנו. אם גם אתם סובלים מכאבי מפרקים בברכיים, בירכיים או בעמוד השדרה, תתפלאו אולי לשמוע שממחקר שפורסם בשנת 2014 בכתב העת Arthritis Care & Reaearch עולה כי הליכה מסייעת להפחית ואף למנוע את הכאבים שנוצרים בגוף כתוצאה מבעיות מפרקים ושחיקה של הסחוס. ניתן להתחיל מ-3,000 צעדים ביום ועם שילוב של תרגילים לחיזוק הרגליים והגב לחוש בהקלה משמעותית כבר אחרי שבוע. בנוסף ליתרונותיה הרבים, יש רופאים הטוענים כי הליכה אפילו מעכבת התפתחות של גידולים סרטניים בשל העובדה שזרימת הדם לאיברים מוגברת וכך יש סיכוי שקצב הגדילה פוחת. 

 

 

 

איך הולכים נכון?

 

 

אם החלטתם ללכת על זה עד הסוף תרתי משמע, הדבר הראשון שאתם צריכים לדאוג לו הוא נעלי הליכה נוחות שיתאימו למבנה הפיזיולוגי של כף הרגל שלכם. הקפידו לגרוב גרבי ספורט בכדי למנוע שפשופים, לבצע חימום מפרקים לפני ההליכה ומתיחות אחריה, הקפידו להפעיל את הידיים תוך כדי ההליכה למרות המראה המצחיק ומדדו זמנים. במידה ואתם הולכים במזג אוויר חם או במשך יותר מ- 30 דקות, הקפידו לקחת אתכם בקבוק מים ולשתות בלגימות קטנות. גם הלבוש חשוב! בימי הקיץ בחרו בבגדים מנדפי זיעה ובחורף לבשו שכבות שיאפשרו לכם להתקלף מהן במהירות מבלי להשפיע על קצב ההליכה שלכם. הליכה בזוג מומלצת יותר, אך אם לא מצאתם פרטנר, מוזיקה קצבית שאתם אוהבים תעשה עבודה מצוינת. 

 

 

לסיכום, הליכה הינה פעילות גופנית שמתאימה לכולם וניתן לשלב אותה בקלות עם אורח החיים שלנו. אז אם אתם מחפשים לשלב את ההליכה יש כל מיני רעיונות שתוכלו לאמץ במיוחד עם כמות הזמן שלכם מוגבלת ואתם לא מצליחים לקום שעה מוקדם יותר או להחליט שאתם ישנים שעה מאוחר יותר. למשל, תוכלו לבחור לצעוד לסופרמרקט ולדאוג למשלוח במקום ליסוע עם הרכב, לרדת כמה תחנות לפני התחנה שלכם וכך להגדיל את כמות הצעדים ואפילו לבחור לעלות במדרגות במקום במעלית. הליכה היא המתכון לשיפור איכות החיים ולהארכתם, חבל לוותר עליה. ניתן אפילו להחליט שבשבת בבוקר נוסעים עם הרכב לאיזה מקום עם נוף יפה שאתם אוהבים ויוצאים ביחד לצעידה זוגית  וכך הופכים את ההליכה להרגל - אין דרך אחרת!.