משלוח חינם תמיד בכל הזמנה  |     עסקה בטוחה: התחרטת? תחזיר!

התחברות למועדון VIP

מייל:

סיסמא:

שכחתי סיסמא
לא VIP? לחץ להצטרפות בחינם!
סל הקניות שלי ערוך סה"כ: 0   ₪ לקופה
 
 

חדשות ומבצעים

כתבות

ספרו עלינו

אימון חזה מושלם

המלצות וטיפים לאימון חזה

 

המאמר באדיבות Nutri-D Sport

מאת: אורי שפרכר-מאמן כושר

 

אחד האימונים האהובים והנפוצים ביותר בחדר הכושר הוא אימון החזה – לחיצות בבנץ' , שיפוע עליון, תחתון , פלייס ושכיבות שמיכה הם מגוון תרגילים ששכיח מאוד לראות במכון – מה גורם לאימון חזה להיות יעיל יותר ? מה אפקטיבי יותר למטרות של חיטוב ועליה במסה? על כך ארחיב במאמר הבא .

 

ראשית אדגיש את הנקודה שבעיניי נחשבת המשמעותית ביותר לשיפור והתקדמות באימוני חזה – והיא הגיוון . השתדלו להחליף תרגילים באמצעות שינוי מנחים ואמצעי התנגדות – נקח את תרגיל הפלייס כדגומא – בצעו את התרגיל לסירוגין במכשיר ייעודי, או כנגד מכשיר קרוס , או בשכיבה עם משקוליות יד . הגיוון הזה מאתגר את השריר בדרכים שונות ובכך גורם לו להשתפר בצורה יעילה יותר .

 

בנוגע לטווח החזרות הרצוי באימון – באופן עקרוני , כאן נכנסת הנקודה של מה אתה מחפש באימון ? חיטוב ? עליה במסת שריר ? כמובן שאיני מסתייג מנקודה זו ומקבל אותה אך בכל זאת עליי לציין שמנסיוני האישי גם בנושא זה חשוב לגוון כמה שאפשר- אקח את לחיצת החזה הקלאסית בבנץ לדוגמא – אמליץ על ביצוע של מספר סטים במספר חזרות נמוך עם משקל מקסימלי ולאחר מכן ביצוע של מספר סטים של 8-12 חזרות עם משקל נמוך יותר , כך גם אשפר את מימד הכוח של השריר , גם אגע בפן החיטוב של השריר וכמובן אצור גירוי שונה בשריר שיתאגר אותו ועשוי לשפר אותו בצורה אידיאלית יותר .

 

 

בעיניי, אימון חזה הוא אימון מאוד שגרתי ופשוט ולכן כאשר אני מעוניין לבצע תרגילי חזה אני מנסה לפלפל את האימון ולאתגר את הגוף בתרגילים ושרירים נוספים מלבד החזה . הדרכים המומלצות ביותר הן או בשיטת הסופר סט עם שריר קטן – הכוונה שלאחר סט של תרגיל חזה נבצע מיד סט של תרגיל יד קדמית \ אחורית .  או באמצעות גיוון תוך כדי תרגיל החזה , זאת ניתן לבצע בשני דרכים – דרך אחת נקראת שיטת הדרופ סט – הכוונה לכך שמיד בסיום סט בתרגיל מסוין , נוריד את המשקל ונמשיך למספר חזרות במשקל נמוך יותר באותו התרגיל . הדרך השניה היא ביצוע תרגילים מגוונים יותר , למשל ביצוע שכיבות שמיכה עם קפיצה או ביצוע של פלייס בtrxעם שילוב של בטן .

 

 

כל השיטות הללו בעצם מכניסות מעט פלפל לאימון וגורמות לו להיות מעניין יותר ודינאמי יותר – כך גם לא נשתעמם , גם נשיג תוצאות וגם נאתגר את השריר בדרך מענינת יותר .

דגש אחרון שאציין הוא ביצוע התרגילים בצורה נכונה ומלאה , יישור מרפקים בלחיצות , שמירה על מרפק נעול בפלייס , ירידה עד נגיעה קלה בחזה בבנץ – אלו הדגשים העיקריים שחייבים להקפיד עליהם על מנת ליצור אימון אפקטיבי כמה שיותר .

שמרו על התזונה הנכונה , בצעו את האימון כפעם – פעמיים בשבוע כל אחד בהתאם לשגרתו והתוצאות שתרצו יגיעו – בין אם עליה במסה , חיטוב או שיפור כוח – באימון החזה ניתן להשיג את כלל המטרות בצורה נוחה וקלה יחסית . 

 

מוצרים הקשורים לכתבה