תוספי התזונה שיסייעו לכם לעבור את החורף…בקלות!

 

 

אם גם אתם מצאתם את עצמכם בקיץ האחרון, בשיא החום של יולי אוגוסט עם אחוזי לחות גבוהים שוכבים לכם במיטה ומצהירים על מחלה בעבודה בשל חוסר איזון וחולשה של המערכת החיסונית אשר אפשרה לנגיף כזה או אחר לבדוק אתכם, זה הזמן להחזיר את הגוף לאיזון לקראת החורף- עונת השפעות, הוירוסים וההצטננויות. האם שאלתם את עצמכם פעם מה זה בכלל אומר ״לחזק את המערכת החיסונית שלנו״ ואיך זה בכלל עוזר לנו. ובכן, באוויר, במזון במים וגם על הגוף יש המון סוגים של וירוסים, זיהומים, פטריות, טפילים וחיידקים מסוגים שונים. רק על אחת מכפות הידיים שלנו יש יום מ-100 מליון חיידקים. תפקידה של מערכת החיסון היא למעשה למנוע מצב שבו כל אותם חיידקים, טפילים וזיהומים פולשים לגופנו ומתפתחים שם. איברי החיסון שלנו מורכבים מתאי הדם הלבנים, ממוח העצם, מבלוטת התימוס, הטחול ובלוטת הלימפה. המערכת החיסונית שלנו מתחלקת לשניים: מערכת חיסונית מולדת המסייעת לאתר את הפולשים ומערכת חיסון נרכשת אשר מתאימה את עצמה לזיהומים ולחיידקים שתוקפים באופן ספיציפי את הגוף שלנו במהלך השנים, מה שגורם להתפתחות של תרכובות ייחודיות שנלחמות באותם גורמים זרים. 

 

 

במהלך החיים מערכת החיסון שלנו עלולה להגיב באופן מוגבר מה שמעודד היווצרות של אלרגיות ומחלות אוטואימוניות או לחילופין באופן של חולשה ואז היא מתקשה להגן על הגוף שלנו בשל כושל חיסוני. פרט לשמירה מוגברת על היגיינה, הקפדה על תזונה נכונה ומאוזנת, משקל גוף תקין, שינה מספיקה וביצוע פעילות גופנית יש עוד כמה דברים שאנו יכולים לעשות בכדי לשמור על מערכת חיסונית חזקה מה שנקרא- נפלאות הטבע…

 

 

אז הנה כמה תוספי תזונה, תמציות וצמחים שישמרו עליכם בריאים וחזקים בחורף הקרוב…

 

 

פרוביוטיקה

 

חיידקים פרוביוטיים הוכחו כמסייעים בחיזוקה של המערכת החיסונית מה שמסייע להפחית משמעותית את הסיכוי בהיווצרות של מחלות חורף ודלקות במערכת הנשימה. פרוביוטיקה הינה אוסף של חיידקים ידידותיים אשר עוזרים לשמור על איזון במערך כמות החיידקים הטובים בהשוואה לרעים במעיים ובמערכת העיכול. נטילת פרוביוטיקה תסייע להפחית מקרים של חום גבוה, תסייע למנוע שיעול ותאפשר לגוף להתמודד עם עונת החורף ביעילות. 

 

 

חיידקים פרוביוטיים ידידותיים מסייעים לאזן את הפלורה במעיים ובכך תורמים לבלימת היווצרות של חיידקים וזיהומים במערכת הנשימה. הנגיפים אשר נצמדים לתאי חלל הפה נבלמים על ידי החיידקים הפרוביוטיים וכך מונעים כניסה שלהם למערכת הנשימה. 

 

 

קומפלקס ויטמיני B

 

קומפלקס ויטמיני B מסייע בחיזוק המערכת החיסונית ושומר עליה באיזון מה שמפחית את הסיכון להיווצרותן של מחלות החורף. ויטמיני B ידועים כמסייעים למנוע מצבי חולשה ועייפות, תורמים להעלאת האנרגיה ומשתתפים ביצירת תאי דם אדומים והורמונים מסוגים שונים. מחסור בהם עלול לעודד היווצרות של אנמיה ונטילת התוסף תסייע לשמור על חלוקת תאים נכונה וחיזוק המערכת החיסונית.

 

 

אבץ

 

האבץ נמצא כמעט בכל תא בגוף שלנו והוא מעודד בפעילות של עשרות אנזימים. מספר מחקרים שנעשו על הקשר בין נטילת תוסף אבץ לבין הקלה בסימפטומים של מחלות חורף הראו כי האבץ יעיל בטיפול בהתקררות ומסייע במניעת שפעת. האבץ אחראי ומעורב באינספור תהליכים המשפיעים על המערכת החיסונית ובעל השפעה חזקה על התאים.