משלוח חינם תמיד בכל הזמנה  |     עסקה בטוחה: התחרטת? תחזיר!

התחברות למועדון VIP

מייל:

סיסמא:

שכחתי סיסמא
לא VIP? לחץ להצטרפות בחינם!
סל הקניות שלי ערוך סה"כ: 0   ₪ לקופה
 
 

חדשות ומבצעים

כתבות

ספרו עלינו

טיפים לביצוע תרגיל סקווט

המלצות וטיפים לתרגיל הסקווט

 

המאמר באדיבות Nutri-D Sport

מאת: אורי שפרכר-מאמן כושר

 

בחדר הכושר יש אינספור תרגילים , מתיחות ומכונות בהן ניתן להתשמש בכדי להפעיל את מירב קבוצות השריר בגופנו – מנסיוני ומהיכורתי עם שלל התרגילים הללו , יש תרגיל אחד שבעיניי תפס את המקום הראשון של התרגילים האיכותיים ביותר – תרגיל הסקווט .

 

תרגיל הסקווט באופן כללי

 

אז ראשית , למי שלא מכיר אסביר מעט על התרגיל המדובר – תרגיל הסקווט ( בעברית שפיפה ) הוא תרגיל אשר מיועד לשרירי הרגליים ובעצם מדמה קימה מכסא , ניתן לבצעו עם מגוון סוגי התנגדות , ממוט , מכונה , משקולות יד , ועוד . תרגיל זה מהווה תרגיל יעד לשרירי רגליים אך מכניס לתוכו עבודה חזקה על שרירים נוספים בגוף ביניהם שרירים מייצבים בבטן , בגב התחתון ועוד .

 

לתרגיל הסקווט מעבר לאופציות המגוונות שיש לסוגי ההתנגדות שבו , יש גם מספר גרסאות שונות באשר לביצועו – פרונט סקווט, סקווט סטטי , דיפ סקווט , אובר הד סקווט ועוד. בשורה התחתונה- הבסיס הוא החשוב ביותר, אין ספק שעל כל בנאדם להצליח לבצע סקווט כנגד משקל גוף בצורה נכונה ומדויקת .

 

תרגיל הסקווט - יתרונות

 

 

כעת נגע בחלק מיתרונותיו של התרגיל – אז נתחיל בשרירים הרבים שעובדים במהלך ביצוע התנועה , כמובן שזה מהווה יתרון עצום שכן בעצם הביצוע של  התרגיל ניתן לשלב מגוון שרירים בתנועה אחת , אי לכך התרגיל נחשב כמומלץ בכל אימון שעושים. מעבר לכך השילוב של עבודה של כוח עם דופק גבוה עקב הפעלת שריר גדול כשריר הרגל גורם לשריפה קלורית מוגברת , דרך אידיאלית לשרוף כמות קלוריות גבוהה יחסית תוך כדי פעולה קצרה יחסית.  הנקודה המשמעותית ביותר בנוגע לתרגיל היא שהתרגיל מאוד פונקניוצלי ובעצם מהווה פעולה מוטורית שמתבצעת בהתפתחותו של כל אדם .

אך כמובן שכל היתרונות הללו ועוד רבים אחרים מתממשים אך ורק כאשר מבצעים את התרגיל בצורה נכונה וטובה – אז מאילו טעיות ננסה להמנע?

ראשית , חשוב להקפיד על גב זקוף לאורך כל התנועה ולמנוע קימורים באמצע התרגיל או בסוף התנועה, על מנת להצליח לשמור על הגב רצוי לנסול ולהבליט את החזה החוצה כמה שאפשר. דבר שני, חשוב לזכור מי מוביל את התנועה , הישבן ולא הברכיים , ולכן לא לתת לברכיים להוביל את התנוכה ולקרוס קדימה מדי . שמרו על פיסוק מעט מעבר לרוחב כתפיים עם מעט זווית בכף רגל , ישבן מוביל תנועה אחורה תוך כדי שהגב זקוף וישר ודבר אחרון זכרו שמשקל הגוף שלכם נשען על העקבים , אי לכך אסור שהעקב יתרומם מהרצפה .

אלו הם הדגשים העיקריים אך בהחלט ממליץ לכל אדם שאינו שולט בתרגיל בצורה מלאה לגשת למדריך חדר הכושר במכון שלו ולהעזר בו בלמידת התרגיל .

גשו למכון ולימדו את התרגיל האיכותי ביותר שיש לחדר הכושר להציע , שלטו בו והתוצאות יגיעו .

 

מוצרים הקשורים לכתבה