משלוח חינם תמיד בכל הזמנה  |     עסקה בטוחה: התחרטת? תחזיר!

התחברות למועדון VIP

מייל:

סיסמא:

שכחתי סיסמא
לא VIP? לחץ להצטרפות בחינם!
סל הקניות שלי ערוך סה"כ: 0   ₪ לקופה
 
 

חדשות ומבצעים

כתבות

ספרו עלינו

איך לשפר את הריצה?

אנשים רבים בוחרים לאמץ לעצמם את ספורט הריצה בשל מגוון היתרונות שהריצה נותנת לנו- משפרת את סיבולת לב הריאה (היכולת של מערכות הגוף השונות- הלב, הדם והנשימה להתמיד במאמץ לאורך זמן), מחזקת את שרירי הרגליים, שורפת שומנים, מפחיתה את הסיכוי לחלות במחלות ויש כאלה שאפילו לומדים לאהוב לרוץ ותוך כמה חודשים הופכים למכורים של ממש. בעוד רבים מאיתנו בוחרים לרוץ על הטיילת לצד רקע שכולו טבע ממכר, אחרים בוחרים דווקא לרוץ על ההליכון בבית או בחדר הכושר ויש את אלה שמעדיפים הרבה ירוק, עצים ובריזה לכן רצים בפארק. אז בין אם אתם רצים ממש לבדכם כחלק בלתי נפרד מתהליך ריקון המחשבות ושחרור מיום עמוס במיוחד או בין אם בקבוצה כדי שתוכלו להתמיד לאורך זמן במאמר הבא בחרנו להעניק לכם כמה טיפים בסיסיים שעוסקים באיך לשפר את הריצה שלכם. בהקשר הזה חייבת להישאל שאלה מרכזית: כשאנחנו אומרים לשפר למה אנחנו בעצם מתכוונים: האם הכוונה ליכולת שלי להתמיד במאמץ לאורך זמן כלומר להגיע למרחקים ארוכים יותר בפחות זמן, האם אני מתכוון דווקא לשפר את המהירות אך להמשיך לרוץ במרחק אליו הגעתי עד הלום או שמא בכלל מדובר על הטכניקה שאותה היינו רוצים לשפר?. אז לפני שאתם מתחילים לשפר את הריצה שלכם אתם חייבים להגדיר לעצמכם דבר פשוט-מה אתם רוצים לשפר.

 

מי שמעוניין להגדיל את המרחק, חייב לתרגל ריצות למרחקים ארוכים בשילוב אימוני סיבולת קצרים, מי שרוצה לרוץ מהר יותר צריך בסוף האימון לתת את כל מה שהוא יכול כדי לשפר את היכולת של הגוף להתמודד עם מאמץ ומי שבכלל מעניינת אותו טכניקה, חייב לחזק את הגוף ולבצע תרגילים ספיציפיים המשפרים את תנועת וגמישות הרגליים כמו דילוגים, קפיצות בחבל וכדומה.

 

לרוץ כמו סוס…

לאחר שהגדרנו את המטרה שלנו עלינו לזכור דבר אחד בסיסי- כולנו היינו רוצים להפוך את הריצה שלנו ליותר קלילה, יותר מאוזנת ופחות פוצעת מה שלמעשה בפועל יעזור לנו לשפר גם את המהירות, גם את הטכניקה וגם את המרחק שאותו אנו רצים. בואו ננסה שנייה להבין איך סוסים רצים. למרות שרוב הסוסים חיים בשבי, הם הרבה יותר קרובים לטבע מאיתנו שכן ההתקדמות שלנו בזמן הביאה אותנו למאין מצב של קיבעון פיזי בין אם מול מחשב, בין אם בישיבה במשרד וכדומה. אם ניקח לדוגמא אצנים מקצועיים נבין כי אלו רצים הרבה יותר טוב מאיתנו ואחת הסיבות לכך היא שהם עדיין לא הגיעו למקום של קדמה כמו שלנו בעולם המודרני והמערבי בו אנו חיים ולכן הרבה יותר קל להם לרוץ, זה חלק מהטבע שלהם ולכן הריצה שלהם גם מתבצעת עם הרבה פחות מאמץ.  

 

אם נשווה למשל את מבנה הרגליים הקדמיות של הסוס, נראה כמה המבנה דומה לרגליים שלנו בני האדם. בעוד כאשר הסוסה רצה הברך שלה היא זו שמובילה את הריצה שלה לאורך כל הדרך, הקרסוליים וכפות הרגליים נשארות משוחררות כמעט לחלוטין.

 

אז מה אנחנו עושים לא נכון?

אם תצפו לכמה דקות באנשים רצים או אפילו תקליטו סרטון של עצמכם תשימו לב כי אותם אנשים או אפילו אתם בקושי מרימים את הברכיים בכדי לרוץ. מה שאנחנו עושים זה בדיוק הפוך מהסוסה כלומר במקום לתת לברכיים להוביל את התנועה של הריצה אנחנו חותרים את הברכיים ונועלים אותן אחורה כאשר הן בקושי מתקפלות. אותה תנועה למעשה שוברת את אחדות עמוד השדרה, יוצרת לחץ ועומס רב. זו גם הסיבה שאנשים רבים אשר רצים במהלך החיים שלהם מפתחים פציעות עמוד שדרה כמו בלט דיסק ופריצת דיסק. אז למעשה מה שאנחנו מבינים מכל זה שנכון, ריצה יכולה להיות פעילות גופנית שאינה בריאה, אבל לא כי בטבע שלה היא כזו אלא משום שאנחנו פשוט לא רצים נכון.

 

אז מה עושים כדי שהריצה שלנו כן תהיה נכונה?

בשלב הראשון חשוב להבין כי עבר המון זמן מאז שהאדם רץ בצורה הטבעית שלו ולכן עלינו לפתח מודעות תוך כדי ריצה. אותה מודעות לאורך זמן תאפשר לנו לנטרל את הפעולות המזיקות לנו ולהפוך את הריצה שלנו למועילה. בעמידה אתם אמורים להרגיש מינימום מתח בשרירים, על הרגליים להיות משוחררות כלומר אין סיבה לנעול את הברכיים אלא יש להשתמש בהן. תוך כדי התנועה עלינו לשמור על גוף ישר ולא להתכנס פנימה. רק על ידי תרגול של שתי התנועות הללו בעמידה נוכל ללמוד איך לרוץ נכון ולעבוד על שאר הדברים שהזכרנו בתחילת המאמר- שיפור המהירות, הטכניקה, המרחק וכדומה

 

מוצרים הקשורים לכתבה