סיבות שבגללן אתם לא נהנים מהפעילות הגופנית שבחרתם

 

 

אחרי ששמעתם את מכלול הסיבות שסוף סוף גרמו לכם להירשם לחדר הכושר, להגיע לשיעורי הסטודיו ואפילו לקחת מדריך כושר פרטי הביתה, אתם לא מצליחים להנות ומוצאים את עצמכם מתעלים על עצמכם בכל פעם מחדש כדי לא לספר לעצמכם תירוצים… 

 

 

השאלה: האם זה חייב להיות ככה? האם פעילות גופנית היא משהו שאנחנו חייבים לסמן עליו V אחד גדול רק כדי לשמור על הבריאות? ממש אבל ממש לא! כדי שתוכלו להתמיד ולהפוך את הפעילות שבחרתם לחלק משגרת החיים שלכם, אתם חייבים להנות ממנה…לצפות לה, אולי אפילו להתבאס שזה נגמר, וכן, זה אפשרי ואפילו לא בשמיים..

 

 

אז הנה כמה סיבות שבגללן אתם לא נהנים מהפעילות הגופנית שלכם! מה עושים - מאתרים את הסיבה שקשורה אליכם ופותרים אותה, אנחנו מתחייבים שברגע שתפתרו אותה, אתם צפויים להרגיש שינוי מסיבי בתחושת ההנאה שלכם הן לפני, הן בעת והן אחרי הפעילות שבחרתם…

 

 

 

בעיות אורטופדיות ובחירה שגויה של פעילות גופנית- רבים מאיתנו סובלים מבעיות צוואר, כתפיים, גב וברכיים. בין אם הצלחתם לאבחן את הבעיה ואתם יודעים כי אתם סובלים על פי הרפואה המודרנית מדלקת בכתף, בלט דיסק או שחיקה של המיניסקוס ובין אם לא, עליכם להתאים את סוג הפעילות אותה אתם מבצעים לבעיה או לכאב מהם אתם סובלים ולעשות את תהליך הכניסה הפעילות הגופנית ב-ה-ד-ר-ג-ה. למה? כדי שאם עדיין לא פיתחתם בעיה כזו, לא תפתחו גם כתוצאה מעומסים מיותרים ושגרת אימונית אינטנסיבית שלא מתאימה לכם וליכולות שלכם. איך תעשו את זה? ראשית כל מומלץ להתייעץ עם אורטופד או פיזיותרפיסט מומחה שמכירים את גוף האדם ואיך הכל בנוי שם. בואו נגיד שריצת מרתון לא ממש מומלצת למי שסובל מכל אותן בעיות ולכן עליכם למצוא פעילות מתונה שתתאים לכם ואפילו תסייע לכם להרגיש הרבה יותר טוב ולהחזיר את הגוף לאיזון. הרי אנחנו יושבים כל כך הרבה שעות מול המחשב, עומדים במטבח, צופים בטלוויזיה, נוהגים ועושים עוד המון פעולות שיוצרות עומס משמעותי על הגוף שלנו. בדרך כלל הפעילויות המומלצות לאנשים הסובלים מכל אותן בעיות אורטופדיות הן פילטיס, הליכה מתונה, שחייה ורכיבה על אופניים בצורה מתונה. אם אף אחת מהן לא נשמעת לכן, קודם כל שווה לנסות ואם עדיין זה לא זה, יכול להיות שאתם לא עושים זה נכון או שזו בכל זאת לא הפעילות בשבילכם. יש המון סוגים של חוגי סטודיו ולכן שווה לבדוק כל אחד ואחד מהם עד שתיפלו במקום שלכם. 

 

 

 

אין חיבור ביניכם לבין המדריך - בינגו! אחת הסיבות העיקריות שבגללן אנשים לא נהנים מהפעילות שלהן היא כי הם פשוט לא מתחברים למדריך. יש כל מיני סוגים של אנשים בעולם וכל מיני סוגים של מדריכים. חלקם יתאימו לכם יותר, חלקם פחות וחלקם בכלל לא.  חייב להיות שם חיבור, אולי השלמה אפילו סוג של הערצה. זה האדם שצריך לתת לכם השראה ולפתוח לכם את הראש. החלטתם ששחייה היא הפעילות בשבילכם מעולה! תלמדו לשחות אצל מישהו שאתם מתחברים אליו. אוהבים קצב ולכן החלטתם ללכת על קיקבוקסינג או TRX, מצוין, בחרו דמות מקצועית, שמדברת אתכם בגובה העיניים, כזו שאתם מתחברים אליה, זה מאוד מאוד חשוב לתהליך ההצלחה שלכם, לעמידה ביעדים ולהגשמת המטרות וזה לא משנה אם החלטתם שאתם חייבים לרדת 10 קילו או לשפר את הגמישות, זה נכון לכל תחום בעולם הכושר הגופני. 

 

 

 

אין התאמה בין הפעילות שבחרתם לבין אורח החיים שלכם - חייבת להיות התאמה כזו. אם אתם גם ככה קמים בחמש וחצי בבוקר כי בדיוק הסתיימה חופשת הלידה והתינוק או התינוקת עדיין משקימים קום, כנראה ששחייה בשעה שש וחצי אחרי שקמתם כל שעתיים להניק היא לא הפעילות המתאימה לכם, לפחות לא כרגע. יש להתאים את סוג הפעילות לתקופה שבה אתם נמצאים בחיים שלכם, גם אם לפעמים צריך לעשות שינויים. הליכה למשל, תרגילי גמישות וכוח בבית הם משהו שאפשר לעשות בכל מקום, גם אם שלחו אתכם למסע צילומים בג’ונגל בברזיל מטעם העבודה. חשוב מאוד להתאים את הפעילות שלכם לשעה שבה אתם קמים בבוקר ו/או לשעה שבה אתם הולכים לישון, לתכונות האופי ולהרגלים שלכם. טיפוסים של בוקר? מעולה קומו שעה מוקדם יותר ולכו על זה! לא מסוגלים לקום? החליטו שאתם מתאמנים בצהריים או בערב. עצמאיים ועובדים מהבית- מצוין, לכו על זה איפה ומתי שבא לכם, שכירים? בחרו בחדר כושר שקרוב לעבודה שלכם כדי שלא תפספסו אף אימון!. רק אם תהיו גמישים וקשובים לעצמכם וללו״ז שלכם תוכלו להתמיד.

 

 

 

אז שיהיה בהצלחה במציאת הפעילות הגופנית שהכי הכי מתאימה לכם.