משלוח חינם תמיד בכל הזמנה  |     עסקה בטוחה: התחרטת? תחזיר!

התחברות למועדון VIP

מייל:

סיסמא:

שכחתי סיסמא
לא VIP? לחץ להצטרפות בחינם!
סל הקניות שלי ערוך סה"כ: 0   ₪ לקופה
 
 

חדשות ומבצעים

כתבות

ספרו עלינו

איך לשפר את הגמישות

מתאמנים רבים שואלים את מאמני הכושר הפרטיים שלהם או את המאמנים בחדר הכושר איך ניתן לשפר את הגמישות. חלקם אומרים שהם מרגישים שהם מתאמנים בחדר הכושר מספר פעמים בשבוע כבר כמה חודשים ולא מרגישים שום שיפור בגמישות, בעוד אחרים פשוט לא מודעים לחשיבות של הגמישות במהלך ביצוע כושר הגופני. הגמישות של הגוף משפיעה באופן ישיר על מספר גורמים כמו הקטנה משמעותית של הסיכוי לפציעות ספורט, הגדלת טווח התנועה של המפרקים ומשפרת את היציבהבמאמר הבא נביא בפניכם מספר דרכים לשפר את הגמישות.

עשו מתיחות

האלף בית של גמישות כמובן נעוץ בתרגילי מתיחות לפני ואחרי כל אימון. החשיבות הגדולה של המתיחות במיוחד לאחר אימון ארוך ומייגע בחדר כושר היא בעלת ערך עליון, שכן במהלך העבודה בחדר הכושר אנו עובדים אך ורק על השרירים ומכווצים אותם בכל תרגיל. תפקידם של המתיחות הוא לפתוח את השרירים בכיוון הנגדי לכיוון הפעולה שעשינו בזמן התרגילים ועל ידי כך אנו גם מגדילים את טווח התנועה של המפרקים שלנו. לכן, בתום כל אימון, כאשר הגוף עוד חם מהאימון חשוב מאוד לבצע סט של מתיחות ולהתעכב בין 12-18 שניות על כל מתיחה. את המתיחות שלפני האימון גם כן חשוב לבצע כאשר הגוף כבר חם, רצוי אחרי ריצה קלה היות וזה מעלה את האפקטיביות של תרגילי המתיחות והגמישות.

שיעורי פילאטיס

בעיני רבים אימון הפילאטיס נתפס בתור אימון משעמם ומונוטוני אשר אין בו כל תועלת אך בדיוק ההפך הוא הנכון. אימוני פילאטיס עובדים בדיוק על כל מה שצריך על מנת לשפר את הגמישות. בחדר הכושר אנו עובדים רק על "שרירי המראה", אלו שאנו רואים ביום יום. אך במהלך אימוני פילאטיס, התרגילים שאנו מבצעים שמים דגש על שריר הליבה, CORE MUSCLES, בשפה המקצועית, אשר שרירים אלו תומכים בגמישות עמוד השדרה והגפיים ובמהלך אימוני הפילאטיס אנו בעצם מאריכים את השרירים הללו. פרט לשיפור הגמישות, אימוני פילאטיס יקנו לנו גם כן הפחתה בפציעות, עיצוב וחיטוב הגוף, הפחתת כאבי גב ועוד.

התחילו לאט

באימוני גמישות ומתיחות חשוב להיות קשובים לגוף שלנו ולהכיר אותו ואת המגבלות שלו. לכל אחד יש מגבלות אחרות אשר משתנות מאדם לאדם בהתאם לגילו, כושרו הגופני, השרירים שלו וכדומה. אם שמנו לעצמנו למטרה לשפר את הגמישות שלנו אז להתחיל לעשות מתיחות עד קצה גבול היכולת ומעבר לה תהיה טעות שעלולה להסב נזק לגוף שלכם. כאשר אנו מנסים לבצע מתיחה מעבר לגבול היכולת שלנו, השריר שולח רפלקס כיווץ נגד כיוון המתיחה על מנת להגן על עצמו ממתיחה שיכולה להסב לו נזק. ועל כן, יש לדעת מה גבול היכולת שלכם ולהתקדם לאט לאט באימוני הגמישות.

אימונים בזוגות

לעיתים על מנת להגיע לקצה גבול היכולת שלכם במתיחה סטטית יש צורך בעזרה של מתאמן נוסף, ולכן אימוני מתיחות וגמישות בזוגות יכולים להביא אתכם בצורה טובה יותר לקצה גבול היכולת

 

מוצרים הקשורים לכתבה