אין ספק שחיי נישואין מוצלחים הם לא עניין של מה בכך וכל יחסים בין שני בני זוג יודעים עליות ומורדות. אין זוג כמעט שלא חווה משבר כזה או אחר במהלך חיי הנישואין שלו, כאשר רוב המשברים קשורים בחוסר תקשורת כזה או אחר בין בני הזוג. רבים מן הזוגות הנשואים לא מבינים שזוגיות חייבים לתחזק כמו כל קשר אחר על מנת שהקשר ישאר חזק ובריא. אז אם גם את או אתה נתקלתם בתופעה הזו במהלך חיי הנישואין שלכם או לחילופין אם אתם נשואים טריים ורוצים לשמור על קשר חזק בריא ויציב עם לאורך הדרך, גם כשיש משברים בפתח, ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לך לשפר את היחסים עם הבעל. 

 

תקשורת טובה- הבסיס של הבסיס

אין ספק שתקשורת טובה היא המפתח הראשי לכל יחסים מוצלחים, קחו למשל דוגמא מעולם העסקים והשיווק. כאשר עסק מסויים רוצה לשמור על קשר טוב עם לקוחותיו, הוא בראש ובראשונה דואג לשמור איתם על תקשורת רציפה ואיכותית, כאשר למשל אחרי רכישה של מוצר מסויים יצלצל בית העסק אל הלקוח, או לחילופין ישלח לו מייל מידי פעם כדי לעדכן אותו על מבצעים חדשים. אז הכוונה שלנו היא לא שתשלחי לבעלך מיילים, למרות שגם זה יכול נחמד מידי פעם, אלא שתדאגו יחדיו לשמור על תקשורת טובה ביניכם שכוללת שיחות במהלך היום כאשר אתם בעבודה אך כמובן והחשוב מכל- זמן איכות לשיחה פנים אל פנים בסופו של יום, רק אתם, בלי טלוויזיה ובלי טלפונים. 

 

דייט שבועי זה לגמרי MUST

חיי הנישואין יכולים להיות טובעניים ברגע שאנו נכנסים למירוץ החיים שכולל שישה ימי עבודה בשבוע, טיפול בילדים כל יום אחרי הגן ובתי הספר וכמובן במהלך סוף השבוע. דאגו לשריין ערב אחד בשבוע שיהיה אך ורק לעצמכם, בלי כל הפרעה ובלי כל מיני תוספות, רק אתם הולכים לסרט או למסעדה, מבלים ומדברים על השבוע שהיה. זהו גם זמן טוב לתכנן תוכניות לעתיד כמו עוד ילדים, חופשות, תוכניות כלכליות וכדומה כאשר אתם רק שניכם בלי כל מפריע. 

 

טיפול זוגי- לא רק כשבעלך מציץ לצדדים

רבים חושבים שלטיפול זוגי מגיעים רק כאשר הנישואין במצב של משבר או על סף פירוק, אך למעשה טיפול זוגי בשלב מוקדם של היחסים אפילו כאשר היחסים עדיין בחיתולים שלהם יכולים לשדרג תכונות רבות ומאפיינים של הקשר שלכם ולמעשה להעצימם כמו למשל התקשורת, הכבוד ההדדי, הפתיחות וכן הלאה. לכן, לכבוד יום נישואין כלשהו או לאחר חמש שנות נישואין, קנו לעצמכם מתנה סדנא של 2-3 פגישות ייעוץ זוגי ותראו איך הקשר מתחזק אפילו יותר. 

 

תחביב משותף- זמן לכייף- שום דבר לא מובן מאליו

מעבר לדייט השבועי שלכם נסו למצוא דבר ששניכם אוהבים בחיי היום יום כמו למשל ספורט מסויים ותחליטו ביניכם על פעם או פעמיים בשבוע שבה אתם הולכים לאימון בחדר כושר יחדיו. הדבר יעלה את כמות הזמן בשבוע שבו אתם מבלים יחד, ישפר את התקשורת וגם את היחסים האינטימיים ביניכם. פרט לתחביב המשותף נסו למצוא עוד זמנים משותפים לבלות יחדיו, החל מטיול עם הכלב מוקדם בבוקר או בערב, להחזיר את הילדים מהגן יחד ביום שישי, ארוחות בוקר משותפות ועוד. 

 

אם תצליחו לאמץ חלק המטיפים הללו ביחד עם הרבה כבוד הדדי לבן זוגך ופתיחות הדדית תצליחו לשפר פלאים התקשורת ביניכם וכפועל יוצא מכך גם את היחסים ביניכם.