משלוח חינם תמיד בכל הזמנה  |     עסקה בטוחה: התחרטת? תחזיר!

התחברות למועדון VIP

מייל:

סיסמא:

שכחתי סיסמא
לא VIP? לחץ להצטרפות בחינם!
סל הקניות שלי ערוך סה"כ: 0   ₪ לקופה
 
 

חדשות ומבצעים

כתבות

ספרו עלינו

מזון לשיפור הזיכרון

מזון לחיזוק הזיכרון 

 

מחקרים מראים כי אכילת מזונות המסייעים בחיזוק ובשמירה על הזיכרון מקטינה את הסיכוי לחלות באלצהיימר, תומכת בתהליכים קוגנטיביים ושומרת על מוחנו צלול וחד לאורך שנים. הרי אין מה לעשות, עם הזמן הזיכרון שלנו הולך ונשחק ואנו מתקשים להיזכר ולשלוף מידע מהמוח. אותם מזונות תפקידים לשפר את תפקודי המוח ולמזער את הנזקים שנוצרים עם הזמן. ירקות ופירות בצבע סגול מכילים ברובם תרכובות כימיות הנקראים פיטוכמיקלים שחיוניים מאוד לבריאות המוח ומשפיעים לטובה על הזיכרון. אז בחרנו עבורכם כמה מזונות שיחזקו את הזיכרון שלכם…

 

 

דגים דגים…

 

כבר ידוע לכל כי לחומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 השפעה אדירה על המוח ועל תהליכים קוגנטיביים ועצביים. דגי ים כמו סלמון, מקרל וטונה מכילים כמויות טובות של אומגה 3 ולכן מומלץ לאכול דגים לפחות פעמיים בשבוע במטרה לשמור על הזיכרון, לשפר את תהליכי הלמידה ולייעל את הריכוז.

 

 

אגוזי מלך

 

בנוסף לעובדה שאגוזי מלך מסייעים באיזון ושמירה על רמות כולסטרול וסוכר תקינות הם גם עשירים בנוגדי חמצון, סיבים תזונתיים וחלבון.  אגוזי המלך מכילים ויטמין E שנחשב לאחד מנוגדי החמצון העוצמתיים בטבע והוכח במחקרים כי כמויות נמוכות שלו בגוף משפיעות על הפרעות בזיכרון. צרכו בין 5-8 אגוזי מלך הוא מלא בסגולות בריאותיים והשומן- בריא. 

 

 

מזונות עשירים בברזל

 

בין היתר תפקידו של הברזל הוא לסייע להעביר מידע בין התאים. מחקרים מראים כי מחסור בו גורם לבעיות קשב וריכוז לכן מומלץ מאוד לשלב בתפריט שלנו מזונות עתירי ברזל כמו הודו, דגנים מלאים, חומוס, גרעיני דלעת, שעועית, קטניות וצימוקים. מומלץ לשלב את צריכת הברזל עם ויטמין C וכך הספיגה מתייעלת. 

 

 

רוזמרין

 

הוא כבר מזמן לא רק תבלין. לרוזמרין יש המון סגולות רפואיות ובין השאר הוא תורם לעירנות, ריכוז וזיכרון. הרוזמרין מסייע להזרים את הדם בחלק העליון של הגוף ומצוין לשיפור תפקודים במוח. 

 

במקביל, כדאי לשמור על תזונה מאוזנת אשר מסייעת לשפר את בריאות כלי הדם וכך גם את הזיכרון. מומלץ לשמור על כך שהשמן העיקרי במטבח שלנו לתיבול, בישול ואפייה יהיה שמן זית ולבסס את התזונה שלנו על דגנים מלאים וקטניות כמו גריסים, שעועית, אפונה, קינואה, עדשים וכוסמת. יש להימנע מאכילת נקניקים מן החי, בשרים שמנים ומוצרים מעובדים המכילים כמויות גדולות של שומני טראנס, חומרים משמרים וצבעי מאכל הפוגעים בזיכרון שלנו ומעודדים תהליכים חמצוניים.

 

 

מוצרים הקשורים לכתבה