משלוח חינם תמיד בכל הזמנה  |     עסקה בטוחה: התחרטת? תחזיר!

התחברות למועדון VIP

מייל:

סיסמא:

שכחתי סיסמא
לא VIP? לחץ להצטרפות בחינם!
סל הקניות שלי ערוך סה"כ: 0   ₪ לקופה
 
 

חדשות ומבצעים

כתבות

ספרו עלינו

איך לשפר כולסטרול טוב?

בין השאלות הפופולריות הנשאלות על ידי הציבור הרחב היא כיצד להוריד את הכולסטרול הרע ואיך לשפר כולסטרול טוב?.רבים מהאנשים כבר מבינים כי רמות גבוהות של כולסטרול רע מעודדות היווצרות של מחלות לב וכלי דם, כמו טרשת עורקים, מסכנות את בריאותנו, מעודדות השמנה ואף משבשות ניהול אורח חיים תקין. הגורמים לרמות גבוהות של כולסטרול משתנים בין אדם לאדם וכוללים בין השאר גורמים תורשתיים, גורמים נפשיים, גיל, מצב נפשי וניהול אורח חיים כמו למשל עישון, תזונה ועוד. חשוב להבין כי לתזונה ולאורח החיים שלנו יש קשר ישיר לרמות הכולסטרול שלנו בדם. לכן, השלב הראשון וההכרחי בדרך להשגת שינוי ושיפור תוצאות הבדיקות הוא קודם כל לשנות את התזונה שלנו.

 

אז מה אסור לאכול?

חמאה ומרגרינה הם ללא ספק בין המזונות התורמים לעלייה ברמות הכולסטרול הרע. כל המזונות שעשירים בהם כמו בורקסים, ג’חנון, מלווח, קוראסונים ומאפים מכילים כמויות גבוהות של שומני טראנס  ולכן מומלץ שלא לאכול אותם כלל.

 

שומנים בריאים - מדוע הם חשובים?

יחד עם זאת, חשוב שלא להוריד את כל המזונות המכילים שומן מהתפריט שכן הגוף זקוק לחומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3, אומגה 6 ואומגה 9. לכן, כן מומלץ לצרוך שומנים במידה ממקורות כמו אגוזים, שקדים וזרעים שלא עוברים קלייה אלא מגיעים בצורתם הטבעית. גם שומנים ממקורות כמו אבוקדו, שמן זית, שמן פשתן, שמן ענבים, טחינה יכולים דווקא לסייע לנו לשמור על כלי הדם ואף לאזן את רמות הכולסטרול כלומר להוריד את הרמות הרעות ולהעלות את הרמות הטובות.

 

בנוסף, קיימת חשיבות באכילת סיבים תזונתיים הנמצאים בעיקר בפירות, בירקות, בקטניות, בדגנים מלאים כמו למשל קוואקר למשל. מומלץ להימנע מאכילת איברים פנימיים, שומן גלוי ובשר מעובד המכילים גם הם כמויות גבוהות של שומנים שאינם בריאים לנו. מומלץ לבחור במוצרי חלב דלים שומן (עד 3%) ולאכול לא יותר מ-5 ביצים בשבוע. הימנעו מאכילת שוקולדים, הימנעו מלטגן את המזון שאתם צורכים וכמובן מומלץ מאוד שלא להתקרב לחטיפים מלוחים ופיצוחים שממכרים וגורמים לנו לאבד שליטה ולאכול ללא הכרה מהם. אלו מכילים כמויות גבוהות של נתרן וחומרים משמרים שגם הם אינם תורמים לרמות תקינות של כולסטרול.

 

התחילו לזוז!

פעילות גופנית מתונה הוכחה באלפי מחקרים בכל העולם כמסייעת להפחית את רמות הכולסטרול הרע. אין חובה להתחיל לרוץ מרתונים אלא הליכה של 45 דקות ביום עם הקפדה על תפריט מאוזן ממש כמו שפירטנו כאן למעלה הם המפתח לאיזון רמות הכולסטרול, ירידה במשקל ושמירה על אורח חיים בריא.

 

 

חשוב להבין! פעמים רבות רמות כולסטרול רע בדם הינן תוצר של מחלות כמו סוכרת או מחלות לב או גורמים גנטיים ולכן תזונה נכונה עם ביצוע פעילות גופנית תסייע להפחית את רמות הכוסטרול רק עד 30% ולכן פעמים רבות יידרש מהמטופל לקחת כדור להורדת רמות הכולסטרול הרע על פי המלצת רופא

 

מוצרים הקשורים לכתבה