משלוח חינם תמיד בכל הזמנה  |     עסקה בטוחה: התחרטת? תחזיר!

התחברות למועדון VIP

מייל:

סיסמא:

שכחתי סיסמא
לא VIP? לחץ להצטרפות בחינם!
סל הקניות שלי ערוך סה"כ: 0   ₪ לקופה
 
 

חדשות ומבצעים

כתבות

ספרו עלינו

קיים קשר בין חיזוק ופיתוח הגוף לבין שיפור תפקודים קוגנטיביים

קיים קשר בין חיזוק ופיתוח הגוף לבין שיפור תפקודים קוגנטיביים

מחקר אשר נערך בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת סידני טוען כי פעילות לחיזוק ופיתוח הגוף גורמת לשיפור תפקודים קוגנטיביים של המוח בקרב מבוגרים בעלי תפקוד קוגנטיבי לוקה בצורה קלה. תפקוד קוגנטיבי לוקה מוגדר למעשה על באמצעות ירידה קלה ביכולת הקונגטיבית של המוח כמו למשל ירידה בזכרון. עם זאת, האדם אשר לוקה בירידה שכזו עדיין יכול לקיים אורח חיים עצמאי למרות שבחלק מהמקרים זהו למעשה גם סימפטום של מחלת האלצהיימר. הערכות בעולם הרפואה מדברות על יותר מ-135 מיליון מבוגרים בעלי יכולת קוגנטיבית ירודה ודימציה בשנת 2050. 

תוצאות המחקר מראות לראשונה קשר חיובי ישיר בין פעילות של חיזוק הגוף והשרירים לבין פעילות של המוח בקרב בני 55 ומעלה עם תפקוד קוגנטיבי לוקה. ד"ר יורגי מרבוס אשר הוביל את המחקר אמר שהממצא העיקרי שהמחקר מראה בבירור הוא את הקשר בין חיזוק השרירים ולבין שיפור היכולות הקוגנטיביות, וככל שאדם נהיה חזק יותר, המרוויח העיקרי הוא המוח. 

הנסיינים, אשר כולם בני 55-86 בעלי תפקוד קוגנטיבי לוקה חולקו לארבע קבוצות שונות אשר כל אחת מהקבוצות עשתה אימון בדרגת עצימות שונה בשילוב עם תרגילים קוגנטיביים, גם הם ברמות שונות. הקבוצה בעלת דרגת הקושי הגבוהה ביותר באימון שמה דגש על הפעלת השרירים בדרגת מאמץ של כ-80 אחוז פעמיים בשבוע באימוני משקולות, כאשר המשקל גדל בהדרגתיות על מנת לשמור על אותה דרגת מאמץ. אותה קבוצה אשר התאמנה פעמיים בשבוע בדרגת מאמץ זו, הראתה שיפור ניכר בתפקוד הקוגנטיבי, שיפור אשר שמר על עצמו גם כשנה לאחר תום הניסוי. 

 

בעוד שהקבוצות האחרות אשר התאמנו בדרגת קושי נמוכה יותר לא זכו לאותו שיפור קוגנטיבי. ד"ר מרבוס טוען שהמחקר מראה כי ככל שאנשים יעשו יותר אימונים של הרמת משקולות או אימוני התנגדות, כך יעלה הסיכוי שלהם להזדקנות בריאה יותר, כאשר המפתח הוא התמדה של לפחות פעמיים בשבוע עם עצימות גבוהה על מנת להשיג את התוצאות המיטביות עבור הגוף אך בעיקר עבור המוח.

תוצאות המחקר קיבלו גיבוי נוסף לאחר שהנסיינים עברו בדיקת MRI אשר מראה כי איזורים מסויימים במוח בקרב אותם נסיינים מהקבוצה בעלת דרגת הקושי הגבוהה של האימונים גדלו, כאשר הגדילה של אותם איזורים קושרה לאימוני הרמת המשקולות שעשו אנשי הקבוצה.

 

פרופסור מריה פיאטרונה סינגה מאוניברסטית סידני אומרת שכעת הצעד הבא יהיה לקבוע אילו אימונים ובאיזו תדירות ועצימות יהיו האופטימליים עבור המוח והגדלתו. כאשר בנוסף הם רוצים להוכיח באופן מוחלט את הקשר בין חיזוק השרירים ופיתוח הגוף לבין גודל המוח.

 

 

מוצרים הקשורים לכתבה