מחקרים רבים הוכיחו שלכורכומין שבצמח הכורכום יש השפעה על 700 גנים שונים בגוף האדם. אז האם מספיק לתבל את האוכל בהרבה כורכום כדי ליהנות מסגולותיו הבריאותיות?

בהודו ובסין סגולותיו הבריאותיות של הכורכום ידועות זה אלפי שנים, וגם בחצי הכדור המערבי כבר יש מודעות רבה לחשיבותו של התבלין הצהוב ולאיכויותיו של החומר הפעיל בו, הכורכומין. הוספת כורכום למאכלים שונים לא רק משפרת את טעמם, אלא גם הופכת אותם לבעלי ערך מבחינה בריאותית. עם זאת, חשוב שתדעו כי יש דרך נוספת ליהנות מהיתרונות של הכורכומין, והיא באמצעות כדורי כורכום.

נטילת קפסולות כורכום ולא שימוש בתבלין, היא דרך יעילה יותר להוסיף את הכורכומין לשגרת היום שלנו, ועל כן בעמוד הזה נציג עבורכם את כל המידע החשוב בנושא. 


כורכומין במבצע | טבע בריא

למה החלו לחקור את הכורכום?

קיימים מחקרים רבים סביב הנושא של תבלינים וצמחי מרפא, אשר מכילים קשת רחבה של תכונות איכותיות המסייעות למנוע ולטפל בקשת רחבה של מצבים רפואיים. את המחקרים על הכורכום ועל הכורכומין החלו כאשר הבינו ששיעור המחלות הקשות בהודו, שם צורכים כורכום בכמויות גבוהות, נמוך באופן יחסי בהשוואה לאוכלוסיית המערב.

אז איך הכורכום יכול לתרום למצב הזה? בגוף האדם יש 30,000 גנים, שחלקם במצב כבוי ואחרים עלולים להשתנות בהתאם לחומרים אחרים שנוצרים בגוף או כתוצאה מתזונה מסוימת. הכורכום עצמו בעל השפעה על 700 גנים שונים, מה שעשוי להשפיע על גם שלל תהליכים בגופנו. 

ריכוז גבוה יותר של כורכומין בכמוסות הכורכום

הייתרון המרכזי של כדורי כורכום על פני תבלין הכורכום הוא הריכוז של החומר הפעיל שבהם, הכורכומין: אם בתבלין הטחון הריכוז של הכורכומין הוא 2 עד 5 אחוזים, וזה המצב גם בשורש כורכום טרי (שגם בו ניתן להיעזר כדי להעשיר מזונות שונים), הרי שבכמוסות הריכוז של החומר הפעיל הוא כ-95%, ועל כן ההשפעה שלהן גבוהה יותר על הגוף. 

קפסולות כורכום מסייעות לצריכה מבוקרת

יתרון נוסף של העדפת כדורי כורכום על פני התבלין או השורש הטרי טמון בכך, שבכדורי כורכום אנחנו יודעים בדיוק כמה כורכום צרכנו ואם אנחנו מקפידים על המינון המומלץ (רצוי על סמך המלצות של רופא או אנשי מקצוע אחרים בתחום). בדרך הזאת, אפשר להיות סמוכים ובטוחים שהגוף קיבל את כל המרכיבים הנחוצים שבכורכומין. בדרך של תיבול בכורכום או בשורש כורכום, לעומת זאת, קשה לחשב בדיוק כמה כורכומין קיבל הגוף, ואין דרך לדעת בוודאות האם אכן קיבלנו את כל מה שאנחנו זקוקים לו.

איך הפיפרין עוזר לכורכומין?

על מנת למצות את הפוטנציאל של כדורי כורכום כדאי שהם יכילו גם פיפרין, שהוא החומר הפעיל בפלפל שחור. הסיבה לכך היא שהפיפרין משפר במידה משמעותית את ספיגת הכורכומין בדם. בהתאם לכך, גם כשמשתמשים בכורכום כתבלין כדאי להוסיף גם פלפל שחור (חוויאג' למרק, אגב, מורכב מכורכום מפלפל שחור גם יחד), אבל בכל מקרה כשמדובר בכמוסה אנחנו יכולים להיות בטוחים שיש בה גם את הפיפרין החיוני, ובכל מקרה לוודא על תווית המוצר כי אכן כך הדבר. 


curcumin 01

היתרונות הבריאותיים של כדורי כורכום

לכורכום - הן בצורתו הטבעית, ועוד יותר מכך בקפסולת כורכום, בכדורי כורכום או בטבליות כורכום - מיוחסות תועלות בריאותיות רבות, ובהן:

  • פעילות נוגדת חמצון –הכורכומינואידים הם נוגדי חמצון חזקים במיוחד אשר מצויים בכורכום, ובפרט נגד הרדיקלים החופשיים פרוקסיל וסופראוקסיד. נטרול הרדיקלים החופשיים מחזק את המערכת החיסונית, מאט תהליכי הזדקנות מואצת, משפר את מראה העור ומפחית את הסיכון להתפתחותם של תהליכים סרטניים שונים בגוף.

  • הפחתת הסיכון להיווצרות קרישי דם – הכורכום מפחית את רמות הפיברינוגן בדם. לחלבון זה יש חלק נכבד ביצירתם של קרישי דם, ועל כן הכורכום מפחית את הסבירות להיווצרותם ומפחית את הסיכון למחלות לב כליליות (התקפי לב) וכן את הסיכון להתרחשות שבץ מוחי.
  • פעילות אנטי דלקתית – הכורכומין מצליח לעכב את הסינתזה של החומרים אשר יוצרים דלקות ועשוי להוות אלטרנטיבה בריאה יותר לתרופות נוגדות דלקות, שכן הוא מצליח לעצור את ייצור הפרוסטגלנדינים המזיקים (COX-2) שהם הסיבה לדלקת, מבלי לעצור את ייצור הפרוסטגלנדינים החיוניים לנו לצורך הגנה על דפנות הקיבה (COX-1).
  • מאט החמרת אלצהיימר – מחקרים ראשוניים גילו כי לכורכומין יכולת להאט החמרת המצב במקרים של אלצהיימר, מחלה שלמרבה הצער הופכת נפוצה יותר ויותר.
  • איזון הורמונלי – על פי הרפואה הסינית כורכום משפר את זרימת הדם ומביא לאיזון הורמונלי טוב יותר.
  • מקל כאבים – רבים מאיתנו סובלים מכאבים כרוניים, בין שמדובר בכאבי שרירים, כאבי ראש או כאבי בטן כתוצאה מכיבים או חוסר איזון במערכת העיכול ועוד. מתברר  שלכורכומין יש תכונות מסוימות המסייעות בהקלת כאבים. 
  • איזון רמות הסוכרים בדם –הכורכומין יכול לסייע לאנשים הסובלים ממחלת הסוכרת מסוג 1 ומסוג 2 ותורם לאיזון רמות הסוכרים בדם.
  • הפחתת הסיכון ללקות במחלות קשות – מחקרים רבים מראים שהאיכות האנטי דלקתית של הכורכומין מפחיתה ככל הנראה את הסיכון ללקות בסוגים שונים של מחלות קשות.

איך בוחרים כמוסות כורכום מומלצות?

כאשר בוחרים כדורי כורכום חשוב להסתכל קודם על מה הפורמולה שלהם מכילה. מומלץ לבחור בכדורי כורכום שמיוצרים מחומר הכורכומין, ולא מיוצרים מתמציות כורכום שאין בהן מספיק כורכומין. נוסף על כך, חשוב לבחור בתוסף המיוצר על ידי חברה אמינה, מאושר לשיווק על ידי משרד הבריאות, מאוחסן בתנאי אחסון נאותים ומכיל ריכוז של לפחות 95% כורכומין טהור.

ומה בנוגע למחיר של תוספי הכורכום?

המחירים של תוספי כורכום משתנים, והם תלויים בסוג המוצר (טבליות כורכום או מיצוי לדוגמה), הכמות, וכמובן המותג והאיכות. אצלנו בטבע בריא קיים מגוון רחב של תוספי כורכומין מהחברות המובילות בתחום ובמחירים נוחים במיוחד. מחירי התוסף נעים בין 150 ₪ ל-400 ₪, וזאת עוד מבלי שדיברנו על ההנחות השוות המוצעות, נוסף על מבצעים משתלמים במיוחד שכדאי לכם לבדוק.

ולסיום – איזה כורכומין כדאי לקנות?

חברת נוטרי די פיתחה פורמולה 100% טבעית המכילה 95% כורכומין טהור בכל כמוסה, בתוספת פיפרין ופוספוליפידים להגברת הספיגה בגוף. הפורמולה מיוצרת תוך בקרת איכות מוקפדת על כל תהליך הגידול של השורש, ועד להפיכתו לכמוסה ואחסונו בצנצנת.

כורכומין TERRA פלוס של נוטרי די נחשב לתוסף איכותי מאוד. הוא מיוצר ברישיון משרד הבריאות בישראל ואינו מכיל חומרים משמרים או צבעי מאכל.


להזמנה ישירה של כורכום וכרכומין לחצו כאן
 >>