בעולם מושלם, עולם שבו המזון והמים שאנו שותים מעניקים לגופנו את כל המינרלים, הויטמינים, האנזימים ונוגדי החמצון שהגוף שלנו זקוק לו בכדי לשמור על איזון ולקיים מגוון של תהליכים פיזיולוגיים וביוכימיים. לצערנו, זה לא המצב. ככל שהשנים עוברים, המזון שאנו צורכים בין אם זה פירות וירקות, בין אם זה דגנים, זרעים וקטניות, בין אם זה אגוזים ובין אם פחמימות וחלבונים מכילים פחות ופחות מאותם רכיבים חשובים שלא לדבר על המים שאנו שותים. הסיבה לכך היא תהליכי תיעוש, הכנסה של כל מיני חומרים למזונות שאנו צורכים מה שכמובן פוגע בערכם התזונתי של המזונות וגורם לנו ולגוף שלנו לפתח מחסור. אז נכון, צריכה של תוספי תזונה טבעיים חייבת להיעשות ברמת איזון מסוימת, בצורה מושכלת ולהיות מותאמת לצרכים הפיזיולוגיים הגופניים של כל אחד ואחד מאיתנו. ממש לא מומלץ לצרוך את כל סוגי תוספי התזונה שקיימים שכן אלו מתחלקים לסוגים רבים ומגוונים.

 

אילו סוגי תוספי תזונה טבעיים קיימים?

המון סוגים. יש תוספי תזונה שפותחו במטרה לסייע במניעה או בטיפול של בעייה רפואית מסוימת או תסמין כמו למשל: תוספי תזונה לטיפול בבעיות מעיים ומערכת העיכול , תוספי תזונה לטיפול בלחץ ובמתח, תוספי תזונה טבעיים לטיפול ומניעה של מחלות לב וכלי ודם ועוד. קבוצה נוספת היא קבוצת המינרלים והוויטמינים שמתאימה לאנשים שנוטים לפתח מחסור כתוצאה מכל מיני סיבות וגורמים בין אם זה מחלה, לקיחה של תרופה מסוימת, שמירה על תזונה ספיציפית כמו תזונה טבעונית, ספורטאים הזקוקים להשלמה תזונתית ועוד. קבוצה נוספת של תוספי תזונה טבעיים היא קבוצת מזונות העל: אותם מזונות עשירים ברכיבים תזונתיים איכותיים כמו ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, אנזימים, סיבים תזונתיים, חלבונים, חומצות אמינו, חומצות שומן חיוניות ועוד…לכל תוסף תזונה המוגדר כ״סופר פוד״ יש יתרונות וסגולות

 

אילו תוספי תזונה טבעיים מומלץ לקחת?

אז כאמור, מה שלא מומלץ לעשות זה לקחת תוספי תזונה סתם ככה, כי ״אמרו לנו שזה טוב״. כל תוסף תזונה שמיוצר על ידי חברה אמינה, מקצועית שמוצריה מחזיקים בתווי תקן ובאישור לשיווק מטעם משרד הבריאות בישראל מתאימה את תוספי התזונה שלה על פי צרכים ספציפיים. יחד עם זאת, קיימים תוספי תזונה המתאימים לכל מיני סוגים של בעיות ומצבים רפואיים לצד תחזוקה כללית ושמירה על גוף חזק ומאוזן דוגמת תוספי סופר פוד לסוגיהם השונים. חברת נוטרי די מתמחה בפיתוח וייצור של תוספי תזונה טבעיים, נקיים מכימיקלים, רעלים וצבעי מאכל. כל המוצרים מאושרים על ידי משרד הבריאות, מחזיקים בתווי תקן מסוגים שונים ורובם מותאמים לטבעונים.

 

•      כלורלה - הכלורלה היא למעשה אצה המספקת לגוף מגוון של רכיבים חיוניים. היא עשירה בכלורופיל ולכן היא תומכת בתהליך ניקוי הרעלים של הגוף. היא גם עשירה בסיבים תזונתיים ואנזימי עיכול לכן מצוינת עבור מי שרוצה לרדת במשקל. במצבים של סטרס היא מסייעת לאזן את מערכת עצבים ואף מחזקת את המערכת החיסונית.

•      ספירולינה - עוד אצה מופלאה הנכנסת לרשימת מזונות הסופר פוד. עשירה גם היא במגוון של רכיבים איכותיים, תורמת לאיזון מדדים כמו סוכרת, לחץ דם, שומנים וכולסטרול, מפחיתה את הסיכוי להיווצרות של דלקות, זיהומים ומחלות מסוגים שונים.

•      כורכומין - נוגד חמצון עוצמתי המסייע במניעת היווצרות של תאים סרטניים, תורם למניעה וטיפול במגון של מצבי דלקת, מצוין עבור אנשים הסובלים מבעיות עיכול וחוסר  איזון במעיים, יעיל לריפוי פצעים ואף נמצא כמפחית כאבים.