האוזניים שלנו הן צמד חמד בו אנו משתמשים ביומיום, כדי לפרש את המסרים הווקאליים של העולם. מהרגע שאנחנו מתעוררים ועד לרגע שאנו ישנים, אנו נעזרים באוזניים כדי לנתב את היום שלנו בצורה הנכונה ביותר. מדובר באיברים רגישים, שכאשר הם סובלים מרגישות או כאב מסוים, אנו חשים זאת בצורה עוצמתית מאוד.

4 גורמים לאוזניים סתומות:

  • מחסור בהיגיינה - אף על פי שאין להשתמש במקלות אוזניים על בסיס יומיומי, יש לדאוג לניקיון יעיל של האוזניים שלנו. אם לא נדאג לנקות אותן, שעווה ולכלוך יצטברו באזור האוזן. הדבר עלול לגרום לפקקים של שעווה לסתום לנו את האוזניים.
  • דלקות אוזניים - עקב מחסור בהיגיינה, חיידקים, פטרת ולכלוך עלולים להצטבר בתוך האוזניים שלנו ולגרום לדלקת. אחד הסימפטומים של דלקת באוזניים היא אוזניים סתומות.
  • הצטננות - האוזניים מקושרות יחד עם הגרון והאף שלנו, משום שמדובר בתעלה אחת גדולה, המחברת בין החושים. לכן, אם אתם סובלים מהצטננות או דלקת באזור הגרון, הסיכויים גבוהים שתחושו כי חלק מהמחלה נופל גם על האוזניים שלנו.
  • שינויי לחץ - כאשר אנו טסים במרומים או צוללים מטה, מתרחש שינוי מסוים בלחץ האווירי שאנו רגילים אליו, אשר סותם לנו את האוזניים.

אוזן של אישה עם גלי רדיו

תרופות סבתא לאוזניים סתומות:

  • שמן זית: שמן הזית הוא שמן בסיסי ובריא מאוד לגופנו, בעל סגולות מרפא, מינרלים, ויטמינים ונוגדי חמצון. המרקם השמנוני מסייע להקל על הסתימות והכאבים של האוזניים שלנו. הוא גם עוזר לנקות את האוזן. חממו מספר טיפות שמן זית עד לטמפרטורה חמימה.טפטפו מעט טיפות אל תוך האוזן ולאחר מכן, אטמו אותה על ידי צמר גפן. באופן כללי, צמר גפן יכול לסייע לנו להתמודד עם כאבים של אוזניים סתומות, משום שהוא מונע מהרוח ומלכלוך נוסף לחדור אל האוזניים שלנו ולגרות אותן.
  • פתיחה כוללת של דרכי הנשימה: כמו שאמרנו, קיים קשר ישיר בין האף, האוזניים והגרון שלנו. לכן, לעיתים, כאשר אנו מצטננים אנו סובלים מכאבים או אוזניים סתומות.
    כדי להתמודד עם הקושי, מומלץ לנסות ולנקות את כלל דרכי הנשימה ולהתחיל באף: הכינו לכם תה עם דבש, שתו מים חמימים עם לימון, לעסו מנטה או פלפל חריף, אכלו ג'ינג'ר, היעזרו בריח חזק של שמן אתרי (עדיף לבנדר) או הכינו משחה משום וכורכום.
    לאחר שתיפטרו מהנזלת באף, אתם תיווכחו כי גם האוזניים נפטרו מהסתימה.
  • צמח האוניה דה-גאטו: מדובר בצמח שמקורו ביערות הגשם של פרו.
    הוא ידוע כיעיל בהתמודדות עם מחלות, דלקות וזיהומים, בשל הערך הגבוה של נוגדי חמצון שהוא טומן בחובו.
    הוא אנטי-דלקתי, אנטי-בקטריאלי ועוזר למגר את תופעת הרדיקלים החופשיים.
    משום שהוא קיים בעיקר באזור דרום ומרכז אמריקה, לא תמיד פשוט לאתר אותו בארצנו. עם זאת, הוא נמכר גם בתצורה של תוסף בכמוסות.