כולנו מכירות את התופעה. לפי סקרים, בין כ- 50% ל- 90% מהנשים בהריון סובלות מבחילות על בסיס יומיומי. 25%-50% מהנשים הללו מצליחות להקיא, בעוד שהשאר סובלות מהתחושה המציקה במשך כל היום. אף אחת מאיתנו לא נהנית מהתחושה, אך זהו סימפטום שגרתי בעת מצב ההריון. הבחילות נפוצות עד לסוף השליש הראשון של ההריון שלנו, כך שמדובר בשלושה חודשים בהם עלינו למצוא פתרון. כדי שנצליח לעבור את ההריון באושר ושלום, אנחנו ננסה למצוא דרכים שיפחיתו את הבחילה.

 

 

תרופות סבתא לבחילות בהריון

 

 

ארוחות קטנות לפי הצורך - כאשר אנחנו בהריון, אנחנו כל הזמן רעבות ובעלות חשקים למזונות המוזרים ביותר. עם זאת, עלינו לזכור לשמור על רמת סוכר מאוזנת וקיבה שאיננה עמוסה מדי מצד אחד, אך איננה ריקה מצד שני, שכן שתי האופציות עלולות להוביל אותנו לבחילות. כדי להימנע מצרבות או תחושות של בחילה, כדאי לנסות ולוותר על הגישה המסורתית של ארוחות מסודרות ולאכול לפי הצורך ולפי הרעב. אף מומלץ להימנע ממזונות שומניים, מתובלים או קפה, אשר ידוע כי גורמים לנו לסבול מבחילות לעיתים קרובות, בעת ההריון.

 

ג'ינג'ר - הג'ינג'ר הוא שורש אסייתי טעים ובריא, אשר נעשה בו שימוש רפואי בעולם הרפואה המזרחית, בעיקר של סין והודו. הג'ינג'ר הוא בעל טעם חמוץ, המזכיר את טעמו של הלימון. לכן, בדומה ללימון, גם הוא עוזר לנו להתמודד עם בחילות. ננסה לשלב ג'ינג'ר בתה, נודלסים, מאכלים מעולם המזרח או שפשוט נשתה אותו עם מים.

 

אבץ - מדובר במינרל שהוא מהותי עבור הגוף שלנו: הוא תורם לבניית ה-DNA, מבקר ומייצר חלבונים בגוף, מבקר ייצור והפרשה של הורמונים, שולט על מעל 300 אנזימים בגופנו ועוזר לשמור על תפקוד תקין של המערכת החיסונית שלנו. מחסור באבץ הוא שגרתי מאוד עבורנו, משום שהתינוק שלנו צורך כמויות גדולות של המינרל, כדי לבנות את ה- DNAשלו. לכן, כדאי לנו לנסות ולספוג יותר אבץ דרך אגוזים וזרעים (גרעיני דלעת, גריני חמנייה, קשיו, פקאן, צנוברים, שקדים...), שמרי בירה, מיסו, חיטה מלאה, שיפון, דוחן, קינואה, כבד, מוצרי חלב וביצים. עם זאת, כאשר אנו בהריון אנו זקוקות לכמויות מאסיביות של אבץ, כך שההמלצה הרווחת היא גם ליטול תוסף, שיעזור לאזן את הערכים הבריאותיים שלנו.

 

B6  - כאשר אנו בהריון, אנו זקוקות ליותר מינרלים וויטמינים מהרגיל, משום שכעת אנו אוכלות בשביל שניים. עקב כך, פעמים רבות אנו עלולות לסבול ממסור של וויטמינים או מינרלים שונים כגון ברזל או B6. מחסור בוויטמין B6עשוי לגרום לנו לחוש סחרחורות, כאבי ראש, לסבול מאבנים בכליות, מיובש בעור ולעיתים קרובות מדי – גם מבחילות. אם איננו בטוחות, מומלץ לפנות לרופא שלנו ולבצע בדיקת דם שגרתית, כדי לבחון אם יש לנו חוסר. את הוויטמין ניתן למצו במקורות מן הצומח כגון פיסטוקים, שום או מקורות מן החי כמו דגים או כבד של עוף או בקר. עם זאת, בהחלט כדאי לנו לשקול ליטול גם תוסף של B6, כדי לפצות על המחסור ולהזין אותנו ואת התינוק שלנו בבריאות.