משלוח חינם תמיד בכל הזמנה  |     עסקה בטוחה: התחרטת? תחזיר!

התחברות למועדון VIP

מייל:

סיסמא:

שכחתי סיסמא
לא VIP? לחץ להצטרפות בחינם!
סל הקניות שלי ערוך סה"כ: 0   ₪ לקופה
 
 

חדשות ומבצעים

כתבות

ספרו עלינו

כיצד לשרוף קלוריות בריצה?

כל אחד שבוחר בריצה כספורט המרכזי שלו עושה זאת במטרה אחרת… חלקנו רצים בכדי לשמור על כושר ולהרגיש טוב באופן כללי, יש כאלה שרצים במטרה לרדת במשקל שכן ריצה נחשבת לפעילות גופנית בה הגוף שורף לא מעט קלוריות בהשוואה לענפים אחרים, אחרים רצים כדי להשתתף בשלב כזה או אחר בתחרות כמו מרתון או טריאתלון ועוד…

 

למרות שכל אחד רץ מסיבה אחרת ומכוון למטרה אחרת, כמעט כולנו שואלים את עצמנו כיצד לשרוף קלוריות בריצה בצורה טובה או יותר נכון מתי אנחנו מגיעים למצב שאנחנו מתחילים לשרוף שומן ולא רק פחמימות.

 

כאשר אנו רצים בעצימות נמוכה יחסית, רוב הקלוריות שאנחנו שורפים - בממוצע 80%, מגיעות ממאגרי השומן שלנו והאחוזים הנוספים - בממוצע 20% מגיעים מסוכרים, כלומר מהפחמימות שאנחנו צורכים.

 

 

איך שורפים יותר שומן?

 

 

ככל שנגביר את העצימות של הריצה, כלומר נרוץ בדופק גבוה יותר ולזמן ממושך יותר, היחסים הללו משתנים, כלומר נשרוף יותר פחמימות ופחות שומנים. עם זאת, ירידה במשקל מתבססת על תהליך שנקרא הקטנת מאגרי השומן בגוף. החישובים האלה יכולים אמנם להתבלבל, אבל שקובע בתהליך שריפת השומן הוא בעצם מושג שנקרא מאזן אנרגתי, כלומר כמות הקלוריות שאנו שורפים שמקורן בשומן. לכן, ככל שהעצימות שלנו תהיה גבוהה יותר וככל שנרוץ זמן ממושך יותר, כך נשרוף יותר קלוריות שמקורן בפחמימות אבל עדיין נשרוף יותר שומנים במאמץ בינוני או גבוה מאשר במאמץ קל.

 

 

איך מחשבים את זה?

 

באופן כללי אנחנו שורפים קלוריה אחת לקילומטר ריצה על כל קילוגרם ממשקל הגוף שלנו. כלומר ככל שאני שוקל יותר, אני גם שורף יותר. בריצה בעצימות בינונית, מחצית מהקלוריות הנשרפות מקורן בשומן.

 

 

מה המסקנה?

 

המסקנה שכדי לרדת במשקל קלוריות רבות שמקורן משומן, עלינו לרוץ לא מעט ולכן פעילות גופנית ברוב המקרים לא מספיקה. עלינו לשלב את הריצה עם תזונה נכונה וליצור מצב של מאזן אנרגטי שלילי לאורך זמן. כלומר לאכול פחות ולשרוף יותר.  בנוסף, חשוב לזכור שגם אחרי ריצה בעצימות בינונית הגוף ממשיך לשרוף קלוריות עד 24 שעות אחרי הפעילות ולפעמים אפילו יותר מזה.

 

 

איך מאיצים את שריפת הקלוריות בזמן האימון?

 

ובכן, יש כמה דרכים לעשות זאת:

 

הגבירו את העצימות לקראת סוף האימון - העלאת הדופק לקראת סוף הריצה, לא רק תסייע לכם לשפר את הביצועים בין האימונים ולחזק את שריר הלב ואת הסיבולת, אלא גם תאיץ את תהליך שריפת הקלוריות בזמן ואחרי האימון. לכן, מומלץ בצורה מבוקרת להגביר את הקצב.

 

מיד אחרי האימון בצעו תרגילי כוח - ככל שמסת השריר שלנו גבוהה יותר, כך תהליך שריפת השומנים בזמן מנוחה מוגבר. לכן, חשוב במקביל לפעילות אירובית לחזק את השרירים, לבנות מסת שריר וכך לא רק שהרבה יותר קל לרדת במשקל ובאחוזי השומן, אלא גם כך נשיג מראה גוף חטוב ואסתטי.

 

שלבו תוספי תזונה - אחד משורפי השומן המומלצים נקרא ליפו מקס והוא מיוצר על ידי חברת נוטרי די המתמחה בייצור ושיווק תוספי תזונה לספורטאים. הליפו מקס מכיל חומצת שומן הנקרא CLA  והיא למעשה בולמת את תהליך כניסת השומן לתוך התאים מה שבעצם עוזר לגוף בזמן פעילות גופנית לנצל את מאגרי השומן שלו בצורה טובה יותר. בנוסף, פורמולת ליפו מקס משלבת גם קפאין, תמציות תה ירוק ותמציות של פרי הגווארנה- אלו מסייעים בהאצת תהליך חילוף החומרים ותורמים רבות לתהליך הירידה במשקל. 

 

מוצרים הקשורים לכתבה