כל השנה אנחנו מוקפים ברעלים רבים שנספגים בגופנו בכמות גדולה, אך הגוף לא מסוגל להתמודד עם כולם בתהליך חילוף החומרים. פעם בשנה צריך לנקות אותם, ועונת האביב היא העונה הטובה ביותר לניקוי רעלים טבעי. כך תעשו זאת בצורה בריאה, בטוחה ומבוקרת

מבלי שנרגיש, הגוף שלנו נחשף כל הזמן לזיהום ולפסולת, ורעלים רבים חודרים אליו ומזיקים לבריאותו. מוצרי קוסמטיקה, ניקוי וריסוס, חומרים משמרים, מזון מעובד, צבעי מאכל, עשן סיגריות, אלכוהול, וגם - המים בברז וזיהום האוויר. כל אלה ועוד מחדירים לגופנו חומרים מיותרים ורעילים.

הגוף בנוי להתמודדות עם כמות מסוימת של רעלים, אך ככל שהכמות שלהם גדלה ומצטברת יכולתו של הגוף להתמודד איתה הולכת ופוחתת, וחלק מהם איננו מופרש החוצה בתהליך חילוף החומרים.

רעלים אלה נשארים בגוף ונאגרים ברקמת השומן ובקרומי התאים, מה שעלול לגרום לבעיות בריאותיות רבות, כמו שפעות חוזרות, כאבים שונים, מיגרנות, עייפות, דיכאון, חולשה, בעיות עור ועוד.

עונת האביב הינה התקופה המומלצת ביותר לצורך ניקוי רעלים מהגוף, כי הטמפרטורה בחוץ אינה גבוהה מדי או נמוכה מדי – היא אידיאלית לכך שהגוף יוכל להתמודד עם תהליך הניקוי. האביב הוא עונה של התחדשות, וגם עבור הגוף שלנו זו תקופה מצוינת להתחדש ולעשות ריסטארט עונתי - ניקוי וחידוש של אנרגיה ומרץ.

הארוחות הרבות והכבדות בימי החג מהוות תמריץ נוסף לניקוי רעלים, וחשוב שניקח את עצמנו בידיים מיד אחרי החג, וננקה את גופנו לקראת הקיץ.

ניקוי רעלים טבעי - איך זה עובד?

בתקופת הניקוי כדאי לבחור בתזונה קלה, כמה שפחות מעובדת וכמה שיותר מהטבע. לצורך הניקוי, משתמשים בסוגים מסוימים של צמחי מרפא, חליטות ותוספי תזונה, שממריצים את הגוף ומעודדים אותו להפריש את הכימיקלים, שמכבידים על פעילותו התקינה והבריאה.


תוספים מיוחדים אלה מאיצים את תהליך הניקוי ותומכים בגוף בזמן התהליך - מרגיעים, מאזנים את רמות הסוכר, מקטינים את התשוקה לפחמימות ומסייעים לאיזון המערכות הפנימיות.

הנה כמה מוצרים שאני ממליצה לצרוך בתהליך ניקוי רעלים מהגוף. מומלץ ליטול אותם עד כשנגמרת החבילה, כלומר כחודשיים. חשוב להרבות בשתיית מים בתקופה זו, ולעשות פעילות גופנית כדי לסייע לתהליך הניקוי.

עשב חיטה

אפשר כמובן להכין מיץ מהעשב עצמו, אך לרובנו טעמו לא נעים וההכנה קצת מסובכת. לשמחתנו, ניתן היום להשיג עשב חיטה באבקה או בכמוסה.

עשב חיטה עשיר בכלורופיל - הצבען הירוק של הצמחים, שמבנהו זהה כמעט לזה של ההמוגלובין בדם, מה שמאפשר לכלורופיל להיספג בתאי הגוף ולהעשיר אותם בחמצן.

לכלורופיל יש יכולת לספוח חומרים כימיים ומתכות כבדות שאנו נחשפים אליהם, ובכך לסייע במניעת מחלות קשות.


בנוסף, עשב החיטה עשיר בוויטמינים A, C ו-E הפועלים כנוגדי חמצון, ובכך מסייעים להאטת תהליכי הזדקנות של תאי הגוף, הלב והמוח, ושומרים על חיוניות הגוף. הוא משמש כצמח מחזק - טוניק, ומקל על מצבי עייפות וחולשה.

לכמוסות מיץ עשב חיטה מומלצות לחצו כאן >>
לאבקת מיץ עשב חיטה מומלצת לחצו כאן >>

גדילן מצוי

מי היה מאמין שלקוץ עם הפרח הוורוד-סגול, שכל כך נפוץ אצלנו. יש סגולות בריאותיות חשובות. הוכח, שלגדילן יש יכולת לשחרר את רקמת הכבד מרעלים ומשרידי מתכות, והוא מסייע גם להתחדשות רקמת הכבד אפילו במצבי שחמת כבד.

מעבר להשפעתו המטהרת והמשקמת על רקמת הכבד, הגדילן עשיר בנוגדי חמצון, ביניהם גם חומרים פעילים שייחודיים רק לו: סילימרין וסיליבין. בכך, הוא מסייע בעיכוב תהליכי הזדקנות ומונע הרס רקמות. בנוסף, יש לו השפעה מאזנת על רמות הסוכר בדם והוא מעכב תהליכי דלקת.

צריכה של גדילן מצוי בתהליך הניקוי מסייעת בהאצת התהליך, העלאת רמות האנרגיה של הגוף ושיפור התוצאות של ניקוי רעלים בגוף.

לגדילן מצוי מומלץ לחצו כאן >>

ניקוי רעלים

ספירולינה

הימים הם ימי אביב, ובנוסף לניקוי רעלים אנו מעוניינים גם בהתחדשות ובהחלמה, ולכאן נכנסת הספירולינה - אותה אצה מיקרוסקופית שמצטיינת בכל הוויטמינים, המינרלים, חומצות האמינו - אבני הבניין של החלבונים.

הספירולינה מכילה גם כמות מכובדת של אסטקסנטין - נוגד חמצון חזק במיוחד שמתקן נזקי קרינה במערכות הפנימיות ובעור - מה שחשוב בתקופה הנוכחית בה כולנו חשופים לרמות קרינה גבוהות.

סגולותיה הבריאותיות של הספירולינה הוכחו מחקרית. הספירולינה מחזירה לגוף רכיבים תזונתיים חיוניים, שחסרים בו אחרי תקופות של אכילה לא מבוקרת. נמצא שהיא יעילה למצבי תת תזונה, עשירה בנוגדי חמצון ובכך משפרת מצבם של חולים במחלות לב וכלי דם, עשירה בסדין ותורמת לבריאות השלד.

 
לכמוסות ספירולינה מומלצות לחצו כאן >>

כלורלה

לכלורלה יש סגולות ריפוי רבות, והיא ידועה גם בזכות היכולת שלה לספוח רעלים מהגוף. מחקרים הוכיחו את יכולתה של הכלורלה לספוח מספר רעלים שנקשרים בגוף לקולטני אסטרוגן.

במחקר נוסף נבדקה והוכחה יכולתה של אצת הכלורלה לספוח קדמיום - מתכת כבדה המוגדרת על ידי רשויות הבריאות בארה"ב כגורם מסרטן, ומצויה בצבעים תעשייתיים, מוצרי לבית ואפילו בכלי אוכל מקרמיקה שאינם עומדים בתקנים מחמירים.

ניקוי רעלים תקופתי עם כלורלה עשוי לתרום רבות לפינוי חומרים כימיים מסוכנים ומתכות כבדות מהגוף.

באופן אישי, אני מקפידה לצרוך בכל שנה לתקופה של חודש - 5 כמוסות כלורלה 3 פעמים ביום, במקביל לאימוץ תזונה קלה והקפדה על שתיית מים בכמות שתאפשר לגוף לפנות את הרעילות המצטברת.

לכלורלה מומלצת לחצו כאן >>

קלינזון אמזון - פורמולה נוזלית לניקוי הכבד

לכבד יש תפקיד חשוב מאוד בניקוי רעלים מהגוף. בכבד מתבצעת ההפרדה בין החומרים החיוניים לגוף לבין החומרים המיותרים - שרידי תרופות, חומרי הדברה, חומרים משמרים וכו', במטרה להוציאם מתוך המערכת.

ברפואה המסורתית יש חשיבות גדולה להקלה על עומס החומרים שנמצאים בכבד, ולדאגה לכך שמלחי המרה, המיוצרים בכבד ומופרשים דרך כיס המרה לצינור העיכול, יזרמו בחופשיות. כי בדרך זו, מלחי המרה יוכלו לשפר את פירוק השומנים, ותימנע גם היווצרות של אבנים בכיס המרה.

בדיוק לשם כך נועד הקלינזון אמזון, פורמולה המורכבת מארבעה צמחי מרפא:


האפקט המשולב של ארבעת מרכיבי הפורמולה הזו, מסייע בשימור רמות סוכר מאוזנות בדם ושיפור זרימת הדם.

לפרטים על קלינזון אמזון לחצו כאן >>

אבקת פקטין הדרים MCP

הרפואה מכירה היום בעובדה, שסיבים תזונתיים חיוניים לבריאות ולקיום שלנו. הם מהווים קרקע מזון לחיידקים הידידותיים שכל כך חיוניים לבריאותנו, הם מעודדים את פעילותם התקינה של המעיים ואת תנועת המזון במעיים, הם גם סופחים אליהם כולסטרול עודף שמגיע עם מלחי המרה ופסולת שנשארת במעי ומפנים את אלה אל מחוץ לגוף.

הפקטין הינו סיב תזונתי- רב סוכר שאינו עובר תהליך פירוק בתוך מערכת העיכול האנושית. הוא מצוי בכמות גדולה בהדרים, תפוחים ושזיפים.

מחקרים הוכיחו, שלפקטין יש יכולת לעודד את תהליכי הפינוי וניקוי הרעלים מהגוף.

לפרטים על פקטין הדרים לחצו כאן >>

חליטות תה עם צמחי מרפא לאיזון התיאבון

תהליכי ניקוי רעלים יוצרים בדרך כלל גם תחושת לחץ. רובנו חוששים מהאתגר, מהעובדה שאנחנו גוזרים על עצמנו ויתורים קולינריים, מהוויתור על הספונטניות של האכילה ואפילו מתחושת רעב שלעיתים קשה לתת לה מענה בימי ניקוי.

חליטות תה מצמחי מרפא מסייעים בתהליכים חשובים בגוף, כמו:

  • עלי תה ירוק שתומכים בתהליך הירידה במשקל.
  • ג'ימנמה שמסייעת לאיזון רמות הסוכר בדם.
  • סטיביה שתורמת לאיזון לחץ הדם.
  • לואיזה שמסייעת לשיפור מערכת העיכול.
  • ורבנה שתורמת לאיזון מצב הרוח ולהרגעת מערכת העצבים.
  • פרחי קלנדולה שמסייעים להפחתת כולסטרול.


ההשפעה של הצמחים הללו משרה רוגע, שמאפשר התמודדות טובה יותר עם תהליך הניקוי של הגוף. בנוסף, היא מסייעת לאיזון רמות הסוכר - מה שמונע נפילות של רעב וחשק לפחמימות, ועוזר גם לשיפור העיכול, ומאפשר לגוף ליהנות מספיגה טובה של רכיבים תזונתיים חיוניים. כמו כן, היא תורמת לאיזון של רמת השומנים בדם.

מומלץ לשתות חליטות כאלה בכל ימות השנה ולא רק בתקופת ניקוי האביב.

מעבר לכך - שתיית החליטות לפני ואחרי ארוחות החג הכבדות תקל על העיכול ועל ההרגשה.

לחליטות תה מומלצות לחצו כאן >>


לסיכום – הגוף שלנו הוא מכונה מופלאה, וכשהוא בריא וחזק הוא מסוגל לפנות בעצמו חומרים רעילים. אך בעידן המודרני, כמות הרעלים הגדולה שמצטברת בגוף עלולה להזיק לבריאותו, ולכן עלינו לעזור לו לפנות אותם בתהליך ניקוי רעלים טבעי בתקופת האביב.




עמרית בן סירה (N.D, C.Ac, Re.Na) היא מומחית לנטורופתיה ורפואה טבעית, בעלת קליניקה לרפואה טבעית בגישה אינטגרטיבית (משולבת) 360º גוף-נפש כבר למעלה מעשרים שנה. מרצה ומנחה סדנאות בריאות inside-out על תזונה ואנטי-אייג'ינג בארץ ובעולם