להזמנות: 03-6485501
סל הקניות
סגירה
שם
כמות
מחיר
הבית שלך לחיים בריאים יותר
100% קניה בטוחה
שירות לקוחות 03-6485501
  • קנייה מאובטחת
  • החזר כספי מלא
  • אפשרות תשלום לשליח
  • משלוח מהיר
כדורי מגנזיום

מגנזיום - המינרל החיוני ביותר לבריאות הגוף

ראיון עם: דנה משגב, נטורופתית ומטפלת ברפואה משלימה.

אחד המינרלים החשובים ביותר בגופנו בשל היותו משתתף בתהליכים פיזיולוגיים רבים הוא מינרל המגנזיום. בעיקרון את המינרל ניתן לצרוך ממזונות רבים ביניהם ירקות ועלים ירוקים, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, שקדים, שוקולד מריר, אבוקדו, דגים ועוד.

יחד עם זאת, בעקבות תהליכי התיעוש והכנסת רכיבים שאינם בריאים למזונות השונים אותם אנו צורכים, עלול להתקיים מצב של מחסור במגנזיום אשר לטווח הארוך גורם לנזקים גופניים וחושף אותנו למחלות ותופעות לוואי רבות.

איך ניתן לזהות חוסר במגנזיום?

תסמינים ותופעות לוואי רבות עלולות לעורר חשד למחסור במינרל החיוני - מגנזיום ולכן, מפעם לפעם חשוב לבצע בדיקות דם שגרתיות. בעיות שינה,בעיות במערכת העיכול הבאות לידי ביטוי בשלשולים או עצירויות, סחרחורות, בחילות, התכווצויות שרירים, לחץ דם גבוה ותופעות לוואי נוספות אמורים לעורר אצלנו את אותו חשד.

מהם תפקידיו של המגנזיום?

מחקרים רבים מוכיחים כי כמות אופטימלית של מינרל מגנזיום בגופנו מסייעת למנוע מחלות כרוניות כמו מחלות לבוסוכרת. יחד עם זאת, מחסור עלול לגרום לקשיי נשימה ומגרנות. הסיבות לכך הן בעקבות היותו של המגנזיום משתתף בתהליכים שונים.

ראשית כל, מינרל מגנזיום מסייע למנוע היצמדות של טסיות הדם אחת לשנייה, מה שמונע היווצרות קרישי דם ומסייע להסדרת קצב הלב ואיזון לחץ הדם. שנית, למגנזיום תפקיד חשוב וחיוני במערכת השרירים כשבעצם התפקיד שלו הוא לסייע להרפות אותם.

זו גם הסיבה שהמגנזיום חשוב כל כך עבור ספורטאים המבצעים באופן קבוע פעילות מאומצת. המגנזיום יעיל למנוע מצב של שרירים תפוסים.
אולם לא רק לספורטאים, מגנזיום עוזר גם במקרים של מתחים נפשיים ולחצים המלווים את אורח החיים המודרני אשר עלולים לגרום לכיווצים וכאבים בצוואר ובכתפיים, לכאבי ראש, מיגרנות ובעיות שינה.

תרשים למאכלים בריאים שיש בהם מגנזיום

איזה סוגי תוספי מגנזיום יש ומה הכי מומלץ? ומה החסרונות והיתרונות שלהם?

קיימים שני סוגי תוספים. מגנזיום אוקסיד ומגנזיום ציטראט. כאשר לכל אחד מהם היתרונות שלו.

מגנזיום ציטראט:

תוסף מגנזיום השייך לקבוצה המאופיינת ביכולת קשירה אורגנית. כלומר - מאפשרת למערכת העיכול לספוג טוב את המגנזיום. מה שמיוחד בסוג זה של מגנזיום הוא היכולת שלו להיספג הייטב מבלי לעבור את תהליך העיכול.

יתרונות:

לא נשארים עודפים ממנו בגוף
נספג באיכות מצוינת בגוף.
בקושי יש לו תופעות לוואי, הרבה פחות מסוג המגנזיום השני.


להזמנה ישירה של מגנזיום ציטראט - לחצו כאן

מגנזיום אוקסיד:

תוסף מגנזיום אשר צריך לעבור תהליך עיכול עם חומצת הקיבה כדי להיספג בגוף.

יתרונות:

משתמשים כאשר יש בעיית חומציות יתר בעיכול
זול באופן יחסי

חסרונות:

רמת הספיגה תלויה ברמת חומציות הקיבה.
מכיל יחסית ריכוז מגנזיום גבוהה אבל אולם ספיגתו בגוף יחסית נמוכה.

להזמנה ישירה של מגנזיום אוקסיד - לחצו כאן

תוסף מגנזיום מומלץ

למטופלים שלי אני ממליצה על סדרת המגנזיום של נוטרידי אשר זכתה לאחרונה לשבחים רבים בשל הספיגה המהירה ויעילותה גם בזמן השינה.

קרא עוד

איך ניתן לזהות כי חסר לנו מגנזיום בגוף

תסמינים ותופעות לוואי רבים עלולים לעורר חשד למחסור במינרל החיוני - מגנזיום ולכן, מפעם לפעם חשוב לבצע בדיקות דם שגרתיות. בעיות שינה, בעיות במערכת העיכול הבאות לידי ביטוי בשלשולים או עצירויות, סחרחורות, בחילות, התכווצויות שרירים, לחץ דם גבוה ותופעות לוואי נוספות אמורים לעורר אצלנו את אותו חשד.

כדור מגנזיום

מה המינון המומלץ שעלינו לצרוך?

מכיון ויש סינרגיה בין מינרל מגנזיום למינרל הסידן, היחסים ביניהם חייבים להיות מאוזנים. מגנזיום אמור להיות ביחס של 50% מרמת הסידן אותה אנו צורכים (קיראו עוד על סידן אלמוגים).

הכמות האופטימלית הינה 350 מ״ג מגנזיום ביום, אך שוב חשוב לצרוך כמות כפולה של סידן, בכדי לשמור על האיזון. ההמלצה הרפואית דוגלת בצריכה של מגנזיום בשילוב עם ויטמין B6, שכן ויטמין זה מעלה את הזמינות של המגנזיום בגופנו ומסייע להפחית תופעות שונות כמו בעיות שרירים ובעיות במתן שתן.

יחד עם זאת, צריכה של מולטי ויטמין תספק לגוף את כמות המגנזיום המומלצת ובשילוב של מינרלים וויטמינים נוספים גם תעלה את רמת ספיגתו בגופנו. גם עבור ספורטאים שעלולים לסבול ממחסור במינרל החשוב ביותר לקיום תהליכי התאוששות מומלץ לצרוך מולטי ויטמין לספורטאים.

למחקרים בנושא מגנזיום

מחקר מספר 1: כל מה שרצינו לדעת על מגנזיום

מחקר מספר 2: סיקור אודות מינרל המגנזיום

מחקר מספר 3: יתרונות מגובים מחקרית אודות מגנזיום

מחקר מספר 4: סיקור מלא אודות מגנזיום

מחקר מספר 5: השוואה בין מגנזיום אוקסיד למגנזיום ציטראט

מחקר מספר 6: מגנזיום מסייע למנוע נקעים ושברים

מחקר מספר 7: התפקיד של מגנזיום במהלך טיפול בדיכאון

מחקר מספר 8: סיקור וביקורת אודות חקר המגנזיום עד כה

מחקר מספר 9: מגנזיום מסייע למנוע תופעות לב וכלי דם ובפרט כשל לבבי

מחקר מספר 10: מגנזיום תורם לבריאות השיניים שלנו באופן משמעותי

מחקר מספר 11: מגנזיום מייעל את הפעילות של ויטמין D בגופנו

מחקר מספר 12: חשיבות המגנזיום בבריאות קלינית

מחקר מספר 13: הערכה מלאה אודות מגנזיום

מחקר מספר 14: השפעת תוספי מגנזיום על לחץ דם

מחקר מספר 15: היתרונות הרבים שהמגנזיום תורם לחיינו

תגיות:
X
הבית שלך לחיים בריאים יותר