להזמנות: 03-6485501
סל הקניות
סגירה
שם
כמות
מחיר
הבית שלך לחיים בריאים יותר
100% קניה בטוחה
שירות לקוחות 03-6485501
  • קנייה מאובטחת
  • החזר כספי מלא
  • אפשרות תשלום לשליח
  • משלוח מהיר

מגנזיום - המינרל החיוני ביותר לבריאות הגוף I איך ניתן לזהות כי חסר לנו מגנזיום בגוף? I תפקידיו של המגנזיום סוגי תוספי מגנזיום והשוואה ביניהם I תוסף מגנזיום מומלץ 


מאת: דנה משגב, נטורופתית ומטפלת ברפואה משלימה.

 

מגנזיום - המינרל החיוני ביותר לבריאות הגוף

אחד המינרלים החשובים ביותר בגופנו בשל היותו משתתף בתהליכים פיזיולוגיים רבים הוא מינרל המגנזיום. בעיקרון את המינרל ניתן לצרוך ממזונות רבים ביניהם ירקות ועלים ירוקים, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, שקדים, שוקולד מריר, אבוקדו, דגים ועוד. יחד עם זאת, בעקבות תהליכי התיעוש והכנסת רכיבים שאינם בריאים למזונות השונים אותם אנו צורכים, עלול להתקיים מצב של מחסור במגנזיום אשר לטווח הארוך גורם לנזקים גופניים וחושף אותנו למחלות ותופעות לוואי רבות.


איך ניתן לזהות כי חסר לנו מגנזיום בגוף?

תסמינים ותופעות לוואי רבות עלולות לעורר חשד למחסור במינרל החיוני - מגנזיום ולכן, מפעם לפעם חשוב לבצע בדיקות דם שגרתיות. בעיות שינה, בעיות במערכת העיכול הבאות לידי ביטוי בשלשולים או עצירויות, סחרחורות, בחילות, התכווצויות שרירים, לחץ דם גבוה ותופעות לוואי נוספות אמורים לעורר אצלנו את אותו חשד.

 

תפקידיו של המגנזיום

מחקרים רבים מוכיחים כי כמות אופטימלית של מינרל מגנזיום בגופנו מסייעת למנוע מחלות כרוניות כמו מחלות לב וסוכרת. יחד עם זאת, מחסור עלול לגרום לקשיי נשימה ומגרנות. הסיבות לכך הן בעקבות היותו של המגנזיום משתתף בתהליכים שונים. ראשית כל, מינרל מגנזיום מסייע למנוע היצמדות של טסיות הדם אחת לשנייה, מה שמונע היווצרות קרישי דם ומסייע להסדרת קצב הלב ואיזון לחץ הדם. שנית, למגנזיום תפקיד חשוב וחיוני במערכת השרירים כשבעצם התפקיד שלו הוא לסייע להרפות אותם. זו גם הסיבה שהמגנזיום חשוב כל כך עבור ספורטאים המבצעים באופן קבוע פעילות מאומצת. המגנזיום יעיל למנוע מצב של שרירים תפוסים.
אולם לא רק לספורטאים, מגנזיום עוזר גם במקרים של מתחים נפשיים ולחצים המלווים את אורח החיים המודרני אשר עלולים לגרום לכיווצים וכאבים בצוואר ובכתפיים, לכאבי ראש, מיגרנות ובעיות שינה.

 

סוגי תוספי מגנזיום והשוואה ביניהם


קיימים שני סוגי תוספים. מגנזיום אוקסיד ומגנזיום ציטראט. כאשר לכל אחד מהם היתרונות שלו.


מגנזיום ציטראט:

תוסף מגנזיום ששייך לקבוצה שנקראת חומצה ציטרית המאופיינת ביכולת קשירה אורגנית, המאפשרת לתאים במערכת העיכול לספוג טוב יותר את המגנזיום. הייחוד של סוג זה של מגנזיום הוא היכולת שלו להיספג טוב מאוד כמו שהוא, מבלי לעבור את תהליך העיכול.

יתרונות:

בעל יכולת ספיגה גבוהה במיוחד בגוף, גם במקרים בהם הסביבה אינה חומצית דיה.

בעל תופעות לוואי המעטות ביותר מבין סוגי המגנזיום האחרים.

בשל היותו בעל קשירה אורגנית, לא נוצרים עודפים ממנו בגוף ואין דרישה מהגוף לתהליכי פירוק מיותרים.


להזמנה ישירה של מגנזיום ציטראט - לחצו כאן

מגנזיום אוקסיד:

תוסף מגנזיום השייך לקבוצה לא אורגנית, כלומר, עליו לעבור תגובה כימית עם חומצות הקיבה בכדי לאפשר למגנזיום להיספג בגוף.

יתרונות:

מחירו נמוך ביחס לשאר סוגי המגנזיום.

נהוג להשתמש בו במקרים של חומציות יתר של הקיבה.

חסרונות:

מכיל ריכוז גבוה של מגנזיום, אולם ספיגתו בגוף נמוכה ועומדת על כ-4% בלבד.

כאשר עורכים השוואה בין שני סוגי תוספי המגנזיום באוכלוסייה הצורכת את התוסף, מגלים שמכיוון שרמת החומציות אצל כל אחד שונה גם רמת הספיגה של צורת המגנזיום אוקסיד בכל אדם תהיה שונה. לעומת זאת, נוסחת המגנזיום ציטראט משיגה באופן יותר מוצלח תוצאות אחידות. היא אינה תלויה ברמת החומציות בקיבה ויש לה יכולת להיספג בלי קשר לרקע של למחלות, הרגלי ארוחות, תרופות או מרכיבי מזון למיניהם.

לכן, באופן חד משמעי אם לא קיימת איזושהי בעיה בריאותית במערכת העיכול המחייבת שימוש במגנזיום אוקסייד, עדיף לצרוך את המגנזיום ציטראט.


להזמנה ישירה של מגנזיום אוקסיד - לחצו כאן


תוסף מגנזיום מומלץ


למטופלים שלי אני ממליצה על סדרת המגנזיום של נוטרידי אשר זכתה לאחרונה לשבחים רבים בשל הספיגה המהירה ויעילותה גם בזמן השינה.



קרא עוד



מגנזיום - המינרל החיוני ביותר לבריאות הגוף

אחד המינרלים החשובים ביותר בגופנו בשל היותו משתתף בתהליכים פיזיולוגיים רבים הוא מינרל המגנזיום. בעיקרון את המינרל ניתן לצרוך ממזונות רבים ביניהם ירקות ועלים ירוקים, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, שקדים, שוקולד מריר, אבוקדו, דגים ועוד. יחד עם זאת, בעקבות תהליכי התיעוש והכנסת רכיבים שאינם בריאים למזונות השונים אותם אנו צורכים, עלול להתקיים מצב של מחסור במגנזיום אשר לטווח הארוך גורם לנזקים גופניים וחושף אותנו למחלות ותופעות לוואי רבות.

איך ניתן לזהות כי חסר לנו מגנזיום בגוף

תסמינים ותופעות לוואי רבים עלולים לעורר חשד למחסור במינרל החיוני - מגנזיום ולכן, מפעם לפעם חשוב לבצע בדיקות דם שגרתיות. בעיות שינה,  בעיות במערכת העיכול הבאות לידי ביטוי בשלשולים או עצירויות, סחרחורות, בחילות, התכווצויות שרירים, לחץ דם גבוה ותופעות לוואי נוספות אמורים לעורר אצלנו את אותו חשד.


תפקידיו של המגנזיום

מחקרים רבים מוכיחים כי כמות אופטימלית של מינרל מגנזיום בגופנו מסייעת למנוע מחלות כרוניות כמו מחלות לב וסוכרת. יחד עם זאת, מחסור עלול לגרום לקשיי נשימה, מגרנות ואותם תסמינים אותם ציינו לעיל. הסיבות לכך הן בעקבות היותו של המגנזיום משתתף בתהליכים שונים. ראשית כל, מינרל מגנזיום מסייע למנוע היצמדות של טסיות הדם אחת לשנייה, מה שפעם אחת מונע היווצרות קרישי דם ופעם שנייה יעיל להסדרת קצב הלב ואיזון לחץ הדם. שנית, למגנזיום תפקיד חשוב וחיוני במערכת השרירים. הוא מסייע להרפות את השרירים ולכן מסייע בהקלה במצב של שלשול. מתחים נפשיים ולחצים המלווים את אורח החיים המודרני, עלולים לגרום לכיווצים וכאבים בצוואר ובכתפיים, לכאבי ראש, מיגרנות ובעיות שינה. זו גם הסיבה מדוע מינרל מגנזיום חשוב כל כך עבור ספורטאים המבצעים באופן קבוע פעילות מאומצת. המגנזיום יעיל למנוע מצב של שרירים תפוסים.

כמה לצרוך ממנו

מכיון ויש סינרגיה בין מינרל מגנזיום למינרל הסידן, היחסים ביניהם חייבים להיות מאוזנים. מגנזיום אמור להיות ביחס של 50% מרמת הסידן אותה אנו צורכים (קיראו עוד על סידן אלמוגים). הכמות האופטימלית הינה 350 מ״ג מגנזיום ביום, אך שוב חשוב לצרוך כמות כפולה של סידן, בכדי לשמור על האיזון. ההמלצה הרפואית דוגלת בצריכה של מגנזיום בשילוב עם ויטמין B6, שכן ויטמין זה מעלה את הזמינות של המגנזיום בגופנו ומסייע להפחית תופעות שונות כמו בעיות שרירים ובעיות במתן שתן. יחד עם זאת, צריכה של מולטי ויטמין תספק לגוף את כמות המגנזיום המומלצת ובשילוב של מינרלים וויטמינים נוספים גם תעלה את רמת ספיגתו בגופנו. גם עבור ספורטאים שעלולים לסבול ממחסור במינרל החשוב ביותר לקיום תהליכי התאוששות מומלץ לצרוך מולטי ויטמין לספורטאים.

תגיות:
X
הבית שלך לחיים בריאים יותר