הקולגן הפך כיום לתוסף התזונה הפופולרי ביותר. אך ההיצע מבלבל ומטעה ולא כל תוספי הקולגן יעילים וטובים באותה מידה. אז איך בוחרים תוסף קולגן שבאמת עובד? שאלנו את המומחים

הקולגן הפך בשנים האחרונות למוצר הנמכר ביותר בעולם, בעקבות מאות מחקרים שהוכיחו את השפעתו על בריאות העור, השיער, הציפורניים, השיניים והמפרקים.  

 

אנחנו מוקפים בהמון מוצרי קולגן, וחשוב שנדע מה לבדוק לפני שאנחנו קונים מוצר קולגן ומגלים שהוא לא מספיק אפקטיבי.


כל מה שחשוב לבדוק לפני שקונים קולגן

שלא ימרחו אתכם: האם עדיף ליטול קולגן במריחה חיצונית או בבליעה

השפעתו של חלבון הקולגן בגוף היא פנימית, וקרמים וסרומים המכילים קולגן הם פתרון חיצוני וקצר מועד. הם אינם מספקים לגוף כמות קולגן שנדרשת לו כדי לשמור על רקמות החיבור מבפנים.

אמנם הם משווים לעור מראה מתוח לכמה שעות, אך הקולגן לא חודר את האפידרמיס, ולאחר כמה שעות העור חוזר למראה המקומט והנפול שלו. בנוסף, קרמים וסרומים לא מטפלים בבעיית נשירת השיער וציפורניים חלשות.

כדי להחזיר לעור את האלסטיות, הברק והחיוניות שלו, ולחזק את שורשי השיער והציפורניים, חשוב ליטול את הקולגן ממקור חיצוני, בבליעה - כתוסף תזונה.

אין חומצה היאלורונית? חבל על הכסף

חשוב לבחור בתוסף קולגן המכיל גם חומצה היאלורונית - חומצה טבעית המצויה בעיקר בעור שלנו ומעניקה לו לחות. מחקרים הראו כי חומצה היאלורונית מסייעת לדכא ולהאט הופעתם של קמטים.

 

בדומה לקולגן, לאורך השנים אנו מאבדים ממאגרי החומצה ההיאלורונית שלנו, וכתוצאה מכך העור מאבד את הגמישות והזוהר שלו, ונוטה ליובש ולמראה חסר חיוניות, ולכן כדאי לצרוך אותה ממקור חיצוני כתוסף תזונה.


תוסף המכיל קולגן טהור וחומצה היאלורונית ממקסם את התועלות של שניהם לעור.

אין ויטמין C? אז איך זה ייספג?

כדי שהקולגן בתוסף יהיה אפקטיבי, חשוב לוודא שהספיגה שלו בגוף אופטימלית. לכן חשוב לצרוך תוסף קולגן שמועשר בוויטמין C, שחיוני לייצור קולגן בגוף ולהטמעתו ברקמות ושילובו בתוסף ממקסם את הספיגה של הקולגן בגוף.
הנחות ענק על קולגן | טבע בריא

מה עדיף - קולגן באבקה או בכמוסות?

תוספי הקולגן מגיעים באבקה או כמוסות. האבקה מיועדת לאנשים שפחות אוהבים ליטול כמוסות. החיסרון העיקרי של תוספי קולגן באבקה הוא, שהם לא מתמוססים היטב בשתייה קרה וחמה. בשל העובדה שמדובר בחלבון, בתחילה נוצרים גבישים במשקה, שלאחר בחישה של כשתי דקות אמורים להתמוסס לגמרי. בחלק מתוספי הקולגן זה לא קורה, והמשקה עדיין מכיל גושי קולגן קטנים.


בשוק קיימות היום אבקות קולגן שיוצרו במיוחד כדי שיתמוססו היטב בשתייה חמה וקרה. למי שאין חשק להתעסק עם בחישה קלה מדי יום, ומעדיף לבלוע כמוסות – קולגן בכמוסות הוא הפתרון עבורכם.

איך לבחור כמוסות קולגן שבאמת עובדות?

אחד האתגרים הגדולים בתחום הוא שהכמוסות קולגן מתפרקות בקיבה ולא במעיים, לכן על מנת לפתור בעיה זאת פותחה טכנולוגיית ייצור חדשנית של שחרור מושהה, המאפשרת פיזור מבוקר של הקולגן בגוף באופן הדרגתי ולאורך זמן.

 

במוצרים שאינם מיוצרים בטכנולוגיה הזאת, הקולגן מגיע לקיבה ואז מתפרק בסביבה החומצית, ומשום כך לא מגיע לאיברי המטרה.

 

השחרור המושהה מאפשר לקולגן לעבור את חומציות הקיבה ולהתפרק בצורה מבוקרת רק כשהוא מגיע למעיים, כך שהוא יהיה נוכח במחזור הדם במהלך רוב שעות היממה.

 

בנוסף לחומצה היאלורונית וויטמין C, כמוסות קולגן איכותיות יכילו גם ביוטין, שידוע גם כוויטמין H. הביוטין הוא ויטמין מקבוצת ויטמיני B שמחסור בו עלול לגרום לנשירת שיער וציפורניים שבירות. בשל חשיבותו לסינתזה בין חומצות האמינו לחומצות השומן הוא חיוני לתאי העור.

למבצע על כמוסות קולגן איכותיות לחצו כאן >>

מעדיפים קולגן באבקה? שלא יטעו אתכם

מבחינה חוקית ניתן לקרוא למוצר "קולגן" אם הוא מכיל לפחות 50% קולגן טהור, שמעורבב עם רכיבים אחרים. הרכיבים האחרים יכולים להיות כל חומר אחר, גם נטול ערך, שהוכנס למוצר רק בשביל להוסיף לו משקל ונפח.

כלומר, כשקוראים למוצר "קולגן", זה לא בהכרח מבטיח, שכמות הקולגן במוצר מספקת כדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים שלו. כשקונים אבקת קולגן המכילה 51% קולגן שמעורבב עם חומרים נטולי השפעה, אולי חושבים שנוטלים קולגן - אך למעשה המוצר איננו אפקטיבי. יש היום מוצרים טובים מאוד שמכילים לפחות 90% קולגן טהור בכל מנה, אז אין סיבה להתפשר על פחות.


בשוק קיימות אבקות המכילות סוגים שונים של קולגן, ביניהם סוגים שנבדקו מחקרית והוכחו כיעילים, ולכן מוגנים בפטנט. מקובל מאוד שחברות שמשחררות מוצר לשוק עורכות מחקרים מדעיים לצורך ביסוס היעילות של המוצר ומפרסמות את ממצאי המחקרים האלה. חשוב לבדוק שמדובר במחקרים שבוצעו על ידי גופים בלתי תלויים, ופורסמו במקורות מדעיים נחשבים.

 

להזמנת אבקת קולגן כשרה לחצו כאן >>

להזמנת אבקת קולגן פטנטית לחצו כאן >>


לסיכום, מגיל 30 הגוף שלנו מייצר פחות ופחות קולגן, ולכן חשוב ליטול אותו באופן יומיומי כתוסף תזונה. לאחר שבחרתם בתוסף קולגן איכותי. השינוי יורגש לאחר נטילה רצופה של חודשיים לפחות, ויש להמשיך וליטול אותו כדי לשמור על רמה קבועה ואפקטיבית של קולגן בגוף.