תמצית עלי הזית מוכרת לפי סגולות המרפא שלה עוד במצרים העתיקה; היא היוותה כוח אלוהי. המקור הראשוני בו מתועדים עצי זית הוא לפני 6,000-7,000 שנים, באזור פרס הקדומה והמסופוטמיה.

הבריאות שגלומה בתמצית עלי הזית

התרכובת הבריאה ביותר בתמצית עלי הזית היא ה- אוליורופין ,(Oleuropein)אשר בעלת איכויות נוגדות חמצון אנטי-סרטניות: היא מסייעת להאט את תהליך ההזדקנות הכולל של גופנו ועל ידי כך, מעכבת את ההתרבות והנדידה של גידולי הסרטן לאורך גופנו.

נוגד החמצון הזה הוא ממשפחת הפוליפנולים – הידועים בסגולות שלהם באשר למוח שלנו, ייעול איכויות הזיכרון והחדות שלנו ושימור הבריאות של מערכת העצבים שלנו (גם נגד אלצהיימר ופרקינסון).

עלי הזית אף עשירים בנוגדי החמצון טריפטופנים ופלבנואידים, בעלי איכויות אנטי-דלקתיות, אנטי-בקטריאליות ואנטי-פטרייתיות. הם אף תורמים לשימור בריאות הלב וכלי הדם, מייעלים את תהליכי הניקוי והטיהור של גופנו ומסייעים להביא לאיזון הורמונלי.

בנוסף, תמצית העלים העשירה מכילה חומצות שומן בריאות ולרבות אומגה 3, אומגה 6 ואומגה 9, שתורמים לבריאות העור, משמרים ומשפרים תפקוד קוגניטיבי ומייעלים את תהליכי הניקוי של מחזור הדם שלנו מהצטברויות שומניות לא בריאות.

תמצית העלים אף מכילה את הוויטמינים A, E ו- K, אשר ידועים בסגולות המרפא שלהם עבור מערכת הראייה, עורנו ומערכת הלב וכלי הדם.

כל הטוב הזה תורם לעלי הזית את סגולות המרפא שלהם

מסייע לטפל בתופעת ההרפס

נוגדי החמצון שמכילה תמצית עלי הזית הם בעלי איכויות אנטי-ויראליות ואנטימיקרובליות, שמסייעות להאיץ את תהליך ההחלמה שלנו מהרפס כאשר הוא מתפרץ.

כדאי לנו להזליף שתי טיפות על כדור צמר גפן ולמרוח אותו על האזור. מחקר שנערך בנושא מעיד כי תמצית עלי הזית מסייעת למנוע מווירוס ההרפס להמשיך ולחדור את התאים והרקמות שלנו כלומר, מונע ממנו להמשיך להתפשט ומדכא את פעילותו.

מגונן על גופנו מפני כל מחלה

האיכויות הרבות שברשות תמצית עלי הזית מסייעת לו לגונן על גופנו, כך שפולשים כגון חיידקים א ו פטריות יתקשו לחדור לרקמות שלנו.

האיכויות האנטי-דלקתיות של תמצית עלי הזית מסייעת להקל על דלקתיות-יתר כתוצאה ממחלות אוטואימוניות או תופעה שמערכת החיסון שלנו מתקשה ללחום בה.

תמצית עלי הזית אף מסייעת למנוע מחלות כגון אלצהיימר ופרקינסון, בזכות חומצות השומן ונוגדי החמצון המצויים ברשותה: מוחנו מורכב מ- 60% ל שומנים, כאשר עיקר השומנים הללו הם אומגה 3.

ככל שגופנו ייהנה מיותר אומגה 3, כך לגופנו יהיה פשוט יותר לתחזק ולשמר את הבריאות של מוחנו. אומגה 3 אף ידועה לפי מחקרים כחומצת שומן שמסייעת לתרום לחדות קוגניטיבית, לשפר את איכויות הזיכרון שלנו ולתרום לתהליכי ניקוי והזנה בריאים באזור מערכת העצבים.

בנוסף, נוגדי החמצון שמכילה תמצית עלי הזית מייעלים את תהליכי הניקוי והטיהור של גופנו ולרבות המוח שלנו. הם אף תורמים לוויסות הפעילות של המוליכים העצביים בגופנו כלומר, דואגים לשמר את התפקוד השוטף של מוחנו.

תמצית עלי הזית מוסיפה לגונן עלינו מפני מחלות של מערכת העצבים, בעיות לב וכלי דם, סוכרת ואפילו סרטן, בזכות התמודדות יעילה עם תופעת הרדיקלים החופשיים או תופעת חמצון-היתר של גופנו: תהליך חמצון מואץ של גופנו, שלאורך טווח מביא להרס של התאים.

תהליך חמצון היתר מתרחש באופן טבעי בגופנו, כאשר אנו בתנועה, מבצעים פעילות גופנית, אוכלים מזון לא בריא, מעשנים, שותים הרבה אלכוהול או נחשפים לכימיקלים, זיהום אוויר וקרני השמש באופן מוגזם. ללא טיפול, ההרס התאי עשוי להוביל להרס של רקמות ואיברים של ממש, אך כל עוד יש לנו כמות יפה של נוגדי חמצון שיסייעו לאזן אותם, אנו נימנע מההשלכות השליליות של הרדיקלים החופשיים.

תורמת לבריאות הלב וכלי הדם

תמצית עלי הזית מכילה שפע של מגנזיום וטריפטופנים שתורמים לוויסות הורמונלי, לרבות הורמון האינסולין – שתפקידו הוא לפרק את הסוכרים במחזור הדם שלנו, כך שיוכלו לחדור את רקמת התא ושם להפוך לאנרגיה טהורה. הפעולה מסייעת להרחיק את מחלת הסוכרת מגופנו, שכן באופן זה נמנעות הצטברויות של סוכרים במחזור הדם.

בנוסף, חומצות השומן הבריאות אומגה 3 (HDL) ואומגה 6 (LDL) מסייעות לשמור על מאזן נכון של שומנים בתאים ובמחזור הדם שלנו: גופנו כן זקוק לכולסטרול במידת מה כדי לייצר הורמונים, ויטמין D (הורמון בפני עצמו) ואנזימים החיוניים לתהליך העיכול.

הוא אף תומך בממברנות של התאים שלנו (המעברים בין התאים למחזור הדם), בדומה לאומגה 3 ואומגה 6 שמשתתפים בתהליכי הניקוי וההזנה של התאים.

הכולסטרול מיוצר על ידי הכבד ומובהל במחזור הדם על ידי ליפופרוטאינים. קיימים ארבעה סוגים של ליפופרוטאינים, אך אנו נתמקד בשניים המהותיים ביותר: LDL ו- HDL.

LDL – תפקידו להעביר כולסטרול מהכבד אל התאים, כדי לתרום לבריאותם.

HDL – תפקידו הוא להעביר כולסטרול מיותר או מחומצן מהתאים אל המעיים שלנו, שם הם יפורקו על ידי מיצי מרה ויופרשו כפסולת.

כדי לשמור על בריאותנו, עלינו לדאוג לאיזון בין שני השומנים הללו. מחסור ב- HDL או LDL עשוי לתרום להיווצרות של מחלות לב וכלי דם, עקב הצטברויות של שומנים במחזור הדם, עקב ניידות נמוכה של HDL או LDL.

תמצית עלי הזית מכילה תשלובת של שומנים בריאים, שמסייעים להזין את מחזור הדם והתאים בשומנים ואף לנקות אותם ביעילות מהצטברויות שומניות לא בריאות או מיותרות.

גם נוגדי החמצון מייעלים את תהליכי הניקוי של מחזור הדם ודואגים לש על ידי כך תמצית עלי הזית מסייעת למנוע התפתחות של מחלות לב וכלי דם כגון טרשת העורקים, לחץ דם גבוה, סוכרת ועוד.

לסיכום, לתמצית עלי הזית שפע איכויות בריאותיות שנוגעות לכלל גופנו ובפרט, מערכת הלב וכלי הדם שלנו, המערכת החיסונית שלנו, מערכת העצבים שלנו והעור שלנו.

כדאי לנו לשלב אותה בתזונה היומית, כדי ליהנות מסגולותיה ולהדיר מחיינו חולי וזקנה.