3 הסיבות מדוע יש לצרוך חומצה היאלרונית ביחד עם קולגן

את הקולגן את כבר מכירה היטב. אותו חלבון הפלא שגורם לעור שלך להיראות ולהגיש צעיר יותר. אפשר למצוא אותו בקרמים, בתכשירי טיפוח ולאחרונה גם, בצורתו היעילה ביותר: כתוסף תזונה. אבל גם חלבון הקולגן, כמו כולנו, אינו יכול לעשות הכול לבדו. החומצה ההיאלורונית היא בת הלוויה המושלמת לחלבון הקולגן, לא רק שהיא בעלת חשיבות מכרעת בפני עצמה, לעור ולמפרקים שלנו, היא גם משפרת ומייעלת את ספיגתו של הקולגן ולהפך. אז מה היא בעצם חומצה היאלרונית?

מולקולת הענק שמעניקה לגוף שלנו לחות

חומצה היאלורונית היא בעצם מולקולת ענק, דמוית ג'ל סמיך אשר מיוצר על ידי הגוף שלנו באופן טבעי. בדומה לקולגן, גם ייצורה של החומצה ההיאלרונית, מתמעט עם השנים, מה שניכר בעיקר בעור ובמפרקים שלנו. רובה של החומצה ההיאלורונית מאוחסן בעור שלנו, אך ניתן למצוא אותה בריכוזים גבוהים גם במפרקים ובעיניים. תפקידה המרכזי של החומצה, הוא שמירה על לחות העור וסיכוך המפרקים והעיניים, שכן תכונתה העיקרית היא ספיחה ואגירה סביבה של אלפי מולקולות מים. עם השנים, כאמור, יורדת כמותה של החומצה ההיאלרונית בגוף, מה שגורם למראה של עור מקומט, שחיקת סחוס ודלקות מפרקים.

מחפשת קולגן עם חומצה היאלורונית? לחצי כאן

 

חומצה היאלורונית לעור הפנים

מחדר הרופא לארון המטבח

עד לאחרונה, שימושה העיקרי של החומצה ההיאלרונית היה מוגבל לעולם הרפואה האסתטית והאורתופדית בלבד. בשנים האחרונות החלו להוסיף את החומצה לתכשירים קוסמטיים שונים, בין אם לתכשירי לחות לעור הפנים והגוף, ובין אם כתוספת לשמפו ומרכך אשר נועדו להיטיב עם עור הקרקפת. לאחרונה, ולאור מספר מחקרים פורצי דרך בהן הצליחו לייצר חומצה היאלרונית בייצור נקי וטהור מחיידקים או טוקסינים למיניהם, הצטרפה החומצה ההיאלרונית אל מקומה הטבעי ביותר- אל מדף תוספי התזונה.

חומצה היאלורונית וקולגן - השילוב המנצח לעור מושלם

כמו החומצה ההיאלרונית, גם חלבון הקולגן נמצא בעיקר בעור, במפרקים ובעצמות שלנו. הקולגן שומר על המפרקים שלנו מפני שחיקה, הוא אחראי לחוזק ולגמישות העור ולשיקום הסחוס המחבר בין העצמות. אך תרומתו הניכרת ביותר כמובן, היא למראה העור. הקולגן הוכח כבר כיעיל ביותר לשיפור מראה העור שלנו ובייחוד כתורם למניעת קמטי גיל, טישטוש צלוליטיס והחזרת הגמישות ןהחיוניות לעור הפנים. איך מתקשר חלבון הקולגן לחומצה היאלרונית?

אחת מסגולותיה של החומצה ההיאלורונית, היא שיפור ספיגתו של הקולגן בגוף. ומנגד, הקולגן תורם לספיגתה של החומצה ההיאלורונית בין תאי הדרמיס. בנוסף, החומצה ההיאלרונית, תורמת להתחדשות סיבי הקולגן בגוף, מעניקה לחות לתאי העור ומסביב לסיבי הקולגן הנוצרים ואף תורמת והתרבות להתחדשות ולנדידת התאים.

לסיכום, תחום האנטי אייג'ינג התפתח רבות בשנים האחרונות. גם הקולגן וגם החומצה ההיאלרונית, אשר בעבר שימשו בעיקר את עולם הרפואה, הותאמו ועברו אל בשימוש הביתי. שיתוף הפעולה בין שני החומרים, מספק לנו את תרכובת האנטי אייג'ינג היעילה ביותר לעור הפנים שלנו, למפרקים ולמראה צעיר ובריא ללא כל התערבות רפואית מיותרת.

 

מחפשת קולגן עם חומצה היאלורונית? לחצי כאן