ירוק בעיניים – טרנד השייקים הירוקים נחת בישראל

לאחר שהשלימה את המהפכה בקרב קהילת הרצים ורוכבי האופניים, אופנת השייקים הירוקים כובשת כעת את חדרי הכושר הנחשבים והמובילים בארצות הברית ובעולם כולו. זהו טרנד חוצה יבשות שלוקח לקצה את הביטוי "אל תסתכל בקנקן אלא בוויטמינים שיש בו". בימים שבהם מתאמנים נעזרים בתוספים ואבקות לטובת הגדלת מסת הגוף ונפח השריר, שייק ספירולינה הוא הבשורה המרעננת ביותר של השנים האחרונות.

כל מי שעוסק בפיתוח גוף יודע שדיאטה היא חלק בלתי נפרד מהאימון. כשאנחנו מדברים על דיאטה אנחנו מדברים בין השאר על צריכה קבועה של מזונות-על באופן יומיומי. שייקים ירוקים מספקים את הפיתרון המושלם לכך מבלי שתצטרכו להתמודד עם צלחות (לא בדיוק אטרקטיביות) של ברוקולי ואספרגוס.

אלו שייקים שהם השכמת בוקר עוצמתית לכל מתאמן, והם דרך מהירה וקלה להעניק לגוף מנה הגונה של מקורות מזון חיוניים. בין אם הטעם אהוב עליכם יותר אהוב מעט פחות, ביחד עם היתרונות הבריאותיים של השייק יש לא מעט מתכונים נוספים שיעשו לכם חשק לעוד. לצדם, אין ספור אבקות שייקים ירוקים במגוון טעמים ומרקמים. שייקים ירוקים נהנים מכך שהם מכילים פחמימות עתירות סיבים אשר ימשיכו למלא את הגוף שלכם באנרגיות כל היום.

לקריאת כתבה שפורסמה ב-YNET על הקשר בין ספירולינה לספורטאים - לחצו כאן

"כמו מולטי ויטמינים על סטרואידים"

מנקודת מבט תזונתית, שייקים ירוקים מספקים מענה אפקטיבי למתאמן ולמפתח הגוף. מרבית המתכונים והאבקות שמאחוריהם מבוססים על ירקות ופירות טריים שידועים כעשירים באנזימים. אנזימים שעוזרים לזרז ולאזן את פעילות מערכת העיכול. עבור מפתחי גוף, שייקים ירוקים הם שחקן חיזוק, תרתי משמע.

הם מסייעים לזרז אובדן שומנים ועוזרים למתאמן להישאר באחוזי שומן רצויים. מחקרים שבדקו את הנושא מצאו גם שכאשר גוף המתאמן מקבל את מנת המזונות הירוקים הרצויה לו התוצאה היא תחושת שובע ופעילות תקינה ומסודרת של המטבוליזם. בנייה נכונה של השריר היא רק עניין של זמן.

טרנד השייקים הירוקים עובר מהפכה בזכות יותר ויותר אבקות להכנה מהירה. שתי כפיות אבקה מדי יום, מעורבבות עם מים, חלב או מיץ לא-חומצי, והרי לפניכם הבטחה שהגוף מקבל כמעט את כל מרכיבי המזון שהוא זקוק להם.

"אבקת מזונות-על ירוקים היא ממש כמו מולטי ויטמינים על סטרואידים", אומרת התזונאית טרסה ביוסה, בעלת הבלוג המצליח "הלוחשת לבריאות". "היא מציעה תמהיל מדויק של ויטמינים ומינראליים שמקורם במזונות על חיוניים. זהו מתכון בטוח לצריכת מזונות פרוביוטים, מסלקי רעלים וחומרים נוגדי חמצון". אל הדברים האלה מצטרפים מחקרים שמצאו שצריכה קבועה של שתי כפיות אבקת שייק ירוק מספקת לגוף יותר מ-80 מחומרי המזון שהוא זקוק להם.

 

מעבר לתרומה האדירה לאימון פיתוח הגוף, שייקים ירוקים מבצעים עבודה פנימית ומשפרים את המערכת החיסונית. זה לא פלא אם כן שהפופולאריות שלהם היא כה רבה ושבארה"ב ניתן להיתקל בחלק מהמוצרים אפילו בסופרמרקטים ובתי מרקחת שכונתיים.

אבקת שייק ירוק או להכין לבד?

מפתחי גוף רבים מתווכחים ביניהם לגבי השאלה האם אבקת שייק ירוק עדיפה על הכנת שייק טבעי. ובכן, התשובה מורכבת משורה ארוכה של פרמטרים כמו יכולת ספיגת חומרי מזון, איכות האבקה (או הירקות/הפירות), טעם, זמינות, סיבים תזונתיים, קלוריות (אנרגיה) וסוכרים.

באופן כללי ניתן לומר שהסוד הוא לשלב. יתרונותיהם של השייקים הטבעיים הם ברורים אך גם אבקת שייק ירוק יכולה לספק את הסחורה. במיוחד כאשר לא לכולנו יש די זמן ואנרגיות להכין שייק ירוק עסיסי ומזין בכל ארוחה וארוחה. האבקה משתלבת עם התפריט היומי והופכת לחלק בלתי נפרד מהדיאטה של המתאמן.

לאבקת שייק ספירולינה מומלצת לחצו כאן >>

לאבקות החלבון הנמכרות ביותר לחצו כאן >>