אז מה זה בכלל Whey?

המילה 'Whey' מופיעה רבות לצד שמותיהן של אבקות חלבון מחברות שונות. במאמר שלפניכם ננסה לתת מענה קצר וממצה לפירוש השם, תכונותיו וכיצד משתנה זה משפיע על טיב אבקת החלבון שלכם.

צירוף המילים "אבקת חלבון Whey" הינו למעשה שווה ערך לצירוף המילים "אבקת חלבון מי גבינה", זאת היות והמילה הלועזית Wheyw', פירושה הפשוט בעברית 'מי גבינה'.

מי הגבינה הינם תוצר המופק מתהליך יצור כל סוגי הגבינות או כתוצר נלווה לסינון חלבון הקזאין מן החלב. מי גבינה הם למעשה הנוזל אשר נותר מן החלב לאחר שהפך לגבן מגובש. דוגמא לאבקות חלבון מוצלחות על בסיס מי גבינה - מאסל פארם ואבקת חלבון אלפא.

לצפיה בטבלה הרשמית של אבקות החלבון הנמכרות בישראל - לחץ כאן

אבקת חלבון Whey: מאפיינים תזונתיים ורכיבים

אבקת חלבון Whey, המתבססת על מקור מי גבינה כאמור, מתאפיינת במינון נמוך מאוד של שומן ומנגד, ניחנת באחוזי חלבון גבוהים. יתרון זה מקנה לה אחיזה של ממש בתחום תוספי התזונה והספורט בתור תחליף החלבון המוביל והפופולארי בשוק.

בעוד מי גבינה עשויים 96% מים, אבקת חלבון  Whey הינה מוצר המבודד את רכיבי החלבון העוצמתיים שבמי הגבינה, זאת באמצעות תהליכים שונים של ייבוש, התזה ועוד.

עצם הבידוד מעלה את ערכם התזונתי הטבעי והטוב ממילא של מי הגבינה, לשיאים חדשים. בנוסף על שפע חלבוני האלפא לקטלבומין ובטא לקטלבומין, פפטידים והאלבומין המעולים הקיימים במי גבינה, אבקת חלבון Whey מועשרת בויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו ואנזימי עיכול לספיגה מירבית בגוף הנוספים לה בתהליך הייצור.

כל אלו מקנים לאבקת חלבון Wheyערך ביולוגי גבוה. בהיותכם מחפשים אבקת חלבון עשירה בחלבון מי גבינה המאופיין בערך ביולוגי גבוה, נסו את אבקת חלבון אלפא שפותחה במטרה לספק מענה מושלם לספורטאים ומפתחי גוף ולכל מי שמעוניין להשלים את כמות החלבון היומית שלו.

תפקידו של החלבון בקרב ספורטאים

הסיבה לכך שאבקות חלבון מסוג אבקת חלבון Wheyנפוצות כל כך היא משום היעילות הרבה שלהן בהזנת הגוף. גופנו זקוק לכל אחד משלושת אבות המזון באופן קריטי ולכן יש לוודא כי מחסני החלבון, הפחמימה והשומן בגוף שלנו, מלאים במקורות הזמינים לגוף בכל עת. לצערנו, אב המזון הקשה ביותר להשגה כיום הינו החלבון. מנגד, פחמימות ושומנים מצויים בכמויות גדולות מדי, שאינן איכותיות וכמעט בכל מזון אפשרי (זאת בפרט בנוגע למזון מעובד). אבקת חלבון Wheyמסייעת למלא אחר חוסרים תזונתיים בחלבון תוך שהיא שומרת על אחוז נמוך של פחמימה ושומן.לצפיה בטבלה הרשמית של אבקות החלבון הנמכרות בישראל - לחץ כאן

 

יצרן מומלץ של אבקות חלבון - הכירו את חברת Dymatize