מתאמנים ומפתחי גוף רבים שואלים את עצמם כבר בתחילת התאמת תכנית אימונים איזו אבקת חלבון מתאימה לי. הפוסט הבא יסייע לכם לבחור את אבקת החלבון שהכי מתאימה לכם. תהליך בחירה המותאם לצרכים הפיזיולוגיים שלכם יסייע לכם להגיע לתוצאות מהר יותר, לשמור על גוף מאוזן ולחסוך בעלויות.

מה הנתונים החשובים לדעת כדי לבחור את האבקת חלבון המתאימה?

  1. כמות חלבון למאה גרם - ממש כמו שאתם מסתכלים על הרכיבים התזונתיים שנמצאים בתוך המזונות שאתם רוכשים בסופר, כך מומלץ לשים לב לתווית שמאחורי האריזה של אבקת החלבון בה אתם מתעניינים. טבלה זו היא בעצם שיקוף של הרכיבים שיש לנו בתוך המוצר ולכן זה מאוד חשוב להשקיע כמה דקות ולבחון את התווית. דרך הטבלה נוכל להבין כמה חלבון יש לנו במנת הגשה והרי הסיבה שבעקבותיה אנו מעוניינים לרכוש אבקת חלבון היא כמובן, החלבון. אם החלטתם ללכת על אבקת חלבון המכילה חלבון מי גבינה שנחשב היום לחלבון הטוב ביותר הן בשל הערך הביולוגי שלו והן בשל רמת הספיגה המהירה שלו בגוף חשוב לשים לב שלמאה גרם אבקה אתם מקבלים בין 75-80 גרם חלבון.

  2. כמות מאוזנת של פחמימות - בשונה מצריכה של גיינר בה אנו רוצים להעמיס כמות גדולה יותר של פחמימות, באבקת חלבון אנו רוצים לשמור על איזון. לכן חשוב לשים לב שלמאה גרם אבקת חלבון, אין יותר מ-9 גרם של פחמימות.

  3. פחמימות לא ממקור של סוכר - כידוע לסוכר אין ערכים תזונתיים ולכן כאשר אתם בוחרים אבקת חלבון שמתאימה לכם, חשוב לבחור אבקת חלבון שאין בה סוכרים.

  4. מאיפה מגיע החלבון שלכם - כאשר אתם מסתכלים על מקור החלבון, חשוב לשים לב אילו חלבונים יש באבקה שאתם בוחרים. האם כל החלבונים הם ממקור של מי גבינה, האם חלקם ממקור של סויה וכדומה.

מה חשוב לוודא לגבי התכולה של אבקת החלבון?

כאשר אנו רוצים לדעת מה האבקת החלבון המתאימה ביותר אנו למעשה רוצים לדעת איזו אבקת חלבון נספגת בצורה האפקטיבית ביותר בגוף על מנת שתהפוך למסת שריר. חשוב לוודא שאבקת החלבון תכיל תשלובת של שני חלבונים עיקריים: חלבון ביצה וחלבון מי גבינה.
חלבון מי גבינה הינו בעל ערך ביולוגי גבוה אולם הוא נספג במהירות והגוף עלול להגיע למחסור בחלבון במהירות.
חלבון ביצה אלבומין הינו בעל ערך ביולוגי גבוה גם כן אולם נספג בצורה איטית ומבוקרת יותר.
שילוב של שני סוגי החלבון תבטיח למשתמש גם ספיגה מהירה וגם ספיגה איטית כך שהוא יקבל את הערכים המקסימליים לשריר.

לאבקות החלבון הנמכרות ביותר לחצו כאן>>