להזמנות: 03-6485501
סל הקניות
סגירה
שם
כמות
מחיר
הבית שלך לחיים בריאים יותר
100% קניה בטוחה
שירות לקוחות 03-6485501
  • קנייה מאובטחת
  • החזר כספי מלא
  • אפשרות תשלום לשליח
  • משלוח מהיר
מאכלים לשמירה על הלב

מה זה כולסטרול?  והאם יש כולסטרול טוב?  

אביבית פרידמן, נטורופתית ומטפלת ברפואה משלימה מסבירה לנו אחת ולתמיד - ממה צריך לחשוש? ומה יכול לעזור לנו לשמור על הכולסטרול בדיוק ברמה הרצויה.

אף אחד מאתנו לא רוצה לשמוע מהרופא שהכולסטרול שלו גבוה. אולם רבים מאתנו לא ממש יודעים מה המשמעות של כולסטרול גבוה? ובאיזה אופן הוא משפיע על הגוף שלנו?

"ובכן, כולסטרול הוא סוג של שומן שנחשב לאחד ממרכיבי השומנים בדם שלנו". מספרת פרידמן, "בניגוד למה שרבים מאתנו חושבים, לכולסטרול יש לא מעט תפקידים חשובים: הוא מסייע ליצירת התאים, הורמונים, בונה מלחי מרה שחשובים לספיגת השומנים וכו׳.

אולם קיים גם כולסטרול רע שנקרא- LDL  וכאשר נוצר מצב שהוא עולה על רמות הכולסטרול הטוב שנקרא  HDL מתחילות הבעיות – הוא עלול לגרום להיווצרות של מחלות לב וכלי דם, להתקפי לב, טרשת עורקים ועוד הרבה דברים מאוד לא נעימים.

אם ננסה להסביר את התהליך הפיזיולוגי שמתרחש במילים פשוטות - הכולסטרול בעצם שוקע בדופן כלי הדם. כמויות גבוהות של כולסטרול גורמות לעורקים להתקשות ולהפוך צרים יותר מה שעלול להוביל לסתימה של העורקים. המצב הזה עלול כמו שאמרתי להוביל להתקפי לב ואירוע מוחי."

איך יודעים מה רמות הכולסטרול שלנו?

"מאוד פשוט – עושים בדיקת כולסטרול. את הבדיקה עושים בהתאם למצבינו הרפואי, בהתאם לרקע הגנטי ובהתאם לנתונים הפיזיולוגיים שלנו".

השוואת כולסטרול

כיצד ניתן לווסת את רמות הכולסטרול או להמשיך לשמור עליהן תקינות?

"באמצעות תזונה נכונה ותוספי תזונה מתאימים.

לגבי התזונה, חשוב פשוט להימנע מאכילת מזונות העשירים בכולסטרול. שמירה על תפריט תזונתי מאוזן, יסייע לנו להפחית את רמות הכולסטרול ולהוריד במשקל גופנו". זוהי רשימת המזונות שפרידמן ממליצה לאכול:

פחמימות - עדיפות לפחמימות מורכבות, עשירות בסיבים תזונתיים כמו אורז מלא, כוסמת, לחם כוסמין ומומלץ להימנע מפחמימות פשוטות, ממתקים ומתוקים.

קטניות - כמעט על כל סוגי הקטניות מפחיתות כולסטרול החל משעועית, חומוס, אפונה, סויה ומזונות תחליפיים על בסיס סויה. כמובן שיש לשמור על מינון מומלץ ולא להפריז באכילת פחמימות וקטניות.

בשרים ועופות - מומלץ לצרוך בשר רזה כמו הודו וחזה עוף ולהימנע מבשרים שמנים, מעובדים כמו נקניקים ואיברי פנים - אלו עתירי כולסטרול.

ביצים ומוצרי חלב - מומלץ שלא לצרוך יותר משלוש ביצים בשבוע ולהימנע ממוצרי חלב המכילים מעל 3% שומן.

פירות וירקות - מכל הסוגים והצבעים.

שמנים - ההמלצה הינה לצרוך שמנים ממקורות צמחיים כמו טחינה, שמן זית, שמן אבוקדו ואגוזים (כמובן במידה), ולהימנע מצריכת שמנים ממקורות כמו חמאה, מרגרינה או מזון בטיגון עמוק. 

אילו תוספי תזונה את ממליצה?

"תוספי תזונה במקרה הזה יכולים להיות מאוד יעילים. יש לא מעט רכיבים טבעיים, חלקם יצר עבורנו הטבע, חלקם נוצרים בגופנו באופן טבעי שיכולים לסייע לנו להפחית את רמות הכולסטרול הרע בגוף.

אלה התוספים שבהחלט יכולים לסייע משמעותית:

קו אנזים Q10  - זהו למעשה חומר דמוי ויטמין הנמצא בכל האיברים בגוף שלנו. ככל שאנו מתבגרים, כמויות הקו אנזים יורדות מה שגורם להיווצרות תופעות לוואי ומוציא את הגוף שלנו מאיזון. ייצורו של קו אנזים בגוף חופף לייצורו של הכולסטרול. נטילת תרופות גורמות לבלימת ייצורו של הקו האנזים ושל ייצור הכולסטרול ולכן כשאנו דואגים לכמות מספקת של קו אנזים Q10  בגופנו, אנו מונעים מצב של עלייה ברמות הכולסטרול בגוף ואף שומרים על הלב שלנו.

להזמנה ישירה של Q10  הקליקו כאן

כורכומין  - כורכומין הוא החומר אותו מכיל שורש הכורכום במינון גבוה. כבר אלפי שנים שהרפואות המסורתיות עושות שימוש בשורש הכורכום, במטרה להפחית את רמות הכולסטרול והשומנים בדם. צריכה של כורכומין מסייעת להוריד את ערכי הכולסטרול הרע ואף לעתים גם מעלה את ערכי הכולסטרול הטוב.

להזמנה ישירה של כורכומין

מורינגה  – המורינגה מכונה צמח הפלאים ולא בכדי, היא מסוגלת לרפא אין ספור סוגים של מחלות ותחלואים. מכיוון שהצמח עשיר ברכיבים המגיעים מן הטבע כמו נוגדי דלקת, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון הוא מטיב עם הגוף במצבים שונים. המורינגה עשירה באומגה 3, 6 ו-9 המסייעות לווסת את רמות השומנים, הסוכרים וכך רמות הכולסטרול פוחתות בשילוב של איזון רמות לחץ הדם".

להזמנה ישירה של מורינגה

האם יש עוד טיפים נוספים שיכולים לסייע בהורדת כולסטרול או שמירה על רמות מאוזנות שלו?

"בהחלט, מחקרים מראים שפעילות גופנית עוזרת באופן משמעותי להעלות את רמות הכולסטרול הטוב. הפעילות המומלצת היא אירובית, מה שנקרא בעצימות בינונית כמו למשל: הליכה ורכיבה על אופניים. אני ממליצה להקפיד על לפחות 150 דקות בשבוע ולפחות פעם ביומיים. עוד המלצה קטנה – כוסית קטנה של יין אדום ביום, בהחלט יכולה לעשות פלאים".




קרא עוד

 

כולנו מפחדים לשמוע מרופא המשפחה שלנו כי רמות הכולסטרול הרע שלנו גבוהות. אז מה זה בכלל כולסטרול טוב או כולסטרול רע? למה זה מסוכן? מה גורם לכולסטרול שלנו לעלות וכיצד אפשר לטפל בתופעה שעלולה לגרום לכל כך הרבה נזקים לגוף שלנו?.

ובכן, כולסטרול הוא סוג של שומן שנחשב לאחד ממרכיבי השומנים בדם שלנו. בניגוד למה שרבים מאיתנו חושבים, לכולסטרול יש לא מעט תפקידים חשובים, ביניהם הוא מסייע ליצירת התאים, הורמונים, בונה מלחי מרה שחשובים לספיגת השומנים וכו׳. במצבים בהם הכולסטרול הרע - LDL עולה על רמות הכולסטרול הטוב - HDLהוא עלול לגרום להיווצרות של מחלות לב וכלי דם, להתקפי לב, טרשת עורקים ועוד.

מדוע רמות גבוהות של כולסטרול מסוכנות לנו?

עם הזמן מה שקורה הוא שהכולסטרול שוקע בדופן כלי הדם. כמויות גבוהות של כולסטרול גורמות לעורקים להתקשות ולהפוך צרים יותר מה שעלול להוביל לסתימה של העורקים. מצב זה עלול כאמור להוביל להתקפי לב ואירוע מוחי.

איך מפחיתים את רמות הכולסטרול?

טרם מתחילים בתהליך שיסייע לנו להפחית ברמות הכולסטרול, עלינו לדעת את רמות הטריגלצרידים בדם, זאת על ידי ביצוע בדיקת כולסטרול. את הבדיקה עושים בהתאם למצבינו הרפואי, בהתאם לרקע הגנטי ובהתאם לנתונים הפיזיולוגיים שלנו.

אז מה לאכול בכדי לווסת את רמות הכולסטרול בגוף?

הרפואה ממליצה להפחית באכילת מזונות העשירים בכולסטרול. שמירה על תפריט תזונתי מאוזן, יסייע לנו להפחית את רמות הכולסטרול ולהוריד במשקל גופנו. רוב הכולסטרול אותו אנו צורכים מקורו מן החי (חלקי פנים, מוצרי חלב ואוכל מתועש).  אז מהם המזונות המומלצים לאנשים המנסים להפחית את רמות הכולסטרול הרע בגופם ולשמור על איזון?

  • פחמימות - עדיפות לפחמימות מורכבות, עשירות בסיבים תזונתיים כמו אורז מלא, כוסמת, לחם כוסמין ומומלץ להימנע מפחימות פשוטות, ממתקים ומתוקים. 
  • קטניות - ההמלצה כאן מתבססת כמעט על כל סוגי הקטניות החל משעועית, חומס, אפונה, סויה ומזונות תחליפיים על בסיס ״סויה״. כמובן שיש לשמור על מינון מומלץ ולא להפריז באכילת פחמימות וקטניות. 
  • בשרים ועופות - מומלץ לצרוך בשר רזה כמו הודו וחזה עוף ולהימנע מבשרים שמנים, מעובדים כמו נקניקים ואיברי פנים - אלו עתירי כולסטרול.
  • ביצים ומוצרי חלב - מומלץ שלא לצרוך יותר משלוש ביצים בשבוע ולהימנע ממוצרי חלב המכילים מעל 3% שומן.
  • פירות וירקות - מכל הסוגים והצבעים. 
  • שמנים- ההמלצה הינה לצרוך שומנים ממקורות צמחיים כמו טחינה, שמן זית, שמן אבוקדו ואגוזים (כמובן במידה), ולהימנע מצריכת שמנים ממקורות כמו חמאה, מרגרינה או מזון בטיגון עמוק.

תוספי מזון שמסייעים להוריד את רמות הכלוסטרול

טרם אתם מתחילים ליטול תרופות שתפקידן לווסת את רמות הכולסטרול בגוף, מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי אלטרנטיבות טבעיות. יש לא מעט רכיבים טבעיים, חלקם יצר עבורנו הטבע, חלקם נוצרים בגופנו באופן טבעי שיכולים לסייע לנו להפחית את רמות הכולסטרול הרע בגוף. פטריות כוח לדוגמא עשירות בוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון המסייעים לווסת את רמות הכולסטרול בדם. 

  • קו אנזים Q10  וכולסטרול - קו אנזים Q10, הוא למעשה חומר דמוי ויטמין הנמצא בכל האיברים בגוף שלנו. ככל שאנו מתבגרים, כמויות הקו אנזים יורדות מה שגורם להיווצרות תופעות לוואי ומוציא את הגוף שלנו מאיזון. ייצורו של קו אנזים בגוף חופף לייצורו של הכולסטרול. נטילת תרופות גורמות לבלימת ייצורו של הקו האנזים ושל ייצור הכולסטרול ולכן כשאנו דואגים לכמות מספקת של קו אנזים Q10 בגופנו, אנו מונעים מצב של עלייה ברמות הכולסטרול בגוף ואף שומרים על הלב שלנו.
  • כורכומין - כורכומין הוא החומר אותו מכיל שורש הכורכום במינון גבוה. כבר אלפי שנים שהרפואות המסורתיות בסין ובהודו, עושות שימוש בשורש הכורכום, זאת במטרה להפחית את רמות הכולסטרול והשומנים בדם. צריכה של כורכומין מסייעת להוריד את ערכי הכולסטרול הרע ואף לעתים גם מעלה את ערכי הכולסטרול הטוב.
  • מורינגה - מכונה צמח הפלאים ומסוגלת לרפא אינספור סוגים של מחלות ותחלואים. מכיון והצמח עשיר ברכיבים המגיעים מן הטבע כמו נוגדי דלקת, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון הוא מטיב עם הגוף במצבים שונים. המורינגה עשירה באומגה 3,6 ו-9 המסייעות לווסת את רמות השומנים, הסוכרים וכך רמות הכולסטרול פוחתות בשילוב של איזון רמות לחץ הדם.

טיפים נוספים לשמירה על רמות מאוזנות של כולסטרול

  • אכלו יותר מזונות מן הצומח ופחות מזונות מן החי.
  • העשירו את התפריט שלכם בחומצות שומן מסוג אומגה 3.
  • בצעו פעילות גופנית.
  • שמרו על משקל גוף מאוזן ואם יש צורך התחילו בדיאטה מסודרת.
  • נסו שלא לאכול מזונות עתירים בשומן רווי.
  • נסו להימנע מאכילה במסעדות.
  • שתו מעט יין אדום בכל יום.

חשוב לציין שמוצרים כגון ספירולינה או מאקה נמצאו בשנים האחרונות כיעילות לוויסות רמות הכולסטרול ומומלץ לנסות גם אותם.

 

תגיות:

nutri d banner long newlow

תפריט הבריאות שלך

NUTRI-D SUPPLEMENTS

צעד אחד מפריד בין
הבריאות שבטבע והגוף שלך

לקניה ישירה >
X
הבית שלך לחיים בריאים יותר