עשיתם בדיקות דם וקיבלתם טלפון דחוף מהרופא כי הכולסטרול גבוה? יש לכם גנטיקה משפחתית של בעיות כולסטרול? אתם בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם. אז מהו הפתרון הטבעי שהוכח מחקרית כיעיל בהורדתו

כולסטרול הוא חומר שומני המצוי בגוף, וחיוני לתפקודים כמו ייצור הורמונים וסיוע בתהליך העיכול. כשרמת הכולסטרול גבוהה הכולסטרול עלול להצטבר על דפנות העורקים ולגרום להתפתחות של טרשת עורקים - מצב בו העורקים הופכים צרים ונוקשים.

משום כך, כולסטרול גבוה הוא אחד מגורמי הסיכון העיקריים למחלות לב וכלי דם.

באופן גס אנו מבחינים בין שני סוגים של כולסטרול:

  • הכולסטרול "הרע" –LDL - ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה.
  • הכולסטרול "הטוב" –HDL - כולסטרול בצפיפות גבוהה.

רמות גבוהות של הכולסטרול "הרע" מעלות את הסיכון למחלות לב וכלי דם, בעוד שרמות גבוהות של הכולסטרול "הטוב" מגנות מפני מחלות לב וכלי דם. משום כך, כשאומרים "כולסטרול גבוה" הכוונה היא לרמה גבוהה מדי של הכולסטרול "הרע" בדם. לכולסטרול גבוה אין בדרך כלל תסמינים משל עצמו, והוא מאובחן באמצעות בדיקת דם.

הגורמים לרמות גבוהות של הכולסטרול "הרע" LDL הם בעיקר:

  • תזונה בלתי מאוזנת - יותר מדי מזונות עשירים בשומני טרנס רוויים ופחמימות פשוטות.
  • פעילות גופנית מועטה.
  • גנטיקה: יתר כולסטרול שקיים במשפחה יכול להיות עניין תורשתי. גם מחלות לב של אחד מבני המשפחה (במיוחד מתחת לגיל 55) יכולות להצביע על נטייה גנטית לפתח כולסטרול גבוה.
  • עודף משקל והשמנת יתר.
  • סוכרת - אנשים עם סוכרת נמצאים בסיכון גבוה יותר לרמות גבוהות של כולסטרול LDL.
  • גיל ומין - רמות כולסטרול LDL נוטות לעלות עם הגיל, וגברים נוטים לרמות גבוהות יותר של כולסטרול LDL מאשר נשים.
  • עישון - העישון גורם לחמצון יתר של הכולסטרול וליצירת משקעים על דפנות כלי הדם.

רמות  LDL גבוהות עלולות לגרום למחלות לב, מחלות עורקים ושבץ מוחי, ולכן חשוב מאוד להקפיד שתמיד תהיה רמת כולסטרול מאוזנת בדם, ואם היא גבוהה מהנורמה לטפל בכך מיד.

איך להימנע מתחלואה באופן טבעי ובטוח לשימוש?

פרט לשינוי תזונתי, נבדקה לאורך השנים השפעתם של רכיבים צמחיים שונים על הורדות רמות הכולסטרול "הרע", כדי למנוע מחלות הכרוכות בכולסטרול גבוה. הרכיבים הטבעיים שהוכחו מחקרית כיעילים לאיזון רמות הכולסטרול בדם הם הפיטוסטרולים והפוליקוסנול. בעקבות הממצאים הקליניים הם אושרו כחלופה טבעית להורדת כולסטרול על ידי ארגוני בריאות בינלאומיים ובראשם ה-FDA האמריקאי.

למגוון המוצרים להורדת כולסטרול מובילים בישראל - לחצו כאן>>>


מה הם פיטוסטרולים?

פיטוסטרולים הם קבוצה של תרכובות צמחיות, דומות במבנה שלהן לכולסטרול. בשל דמיונם לכולסטרול הם מסוגלים להתחרות בכולסטרול על הספיגה במערכת העיכול, מה שמביא לרמות נמוכות יותר של כולסטרול LDL ("רע") בדם. השפעה זו של הורדת כולסטרול תועדה היטב במספר רב של מחקרים.

במטה-אנליזה של 84 מחקרים, נמצא שצריכה יומית של פיטוסטרול הביאה להפחתה משמעותית של כ-9% ברמות הכולסטרול LDL. החוקרים הגיעו למסקנה שצריכת פיטוסטרול היא דרך יעילה להורדת רמות כולסטרול LDL הן באנשים בריאים והן באלה עם כולסטרול גבוה.

במחקר נוסף שנערך בקרב אנשים שלוקים בכולסטרול גבוה, נמצא שפיטסטרול הוביל לירידה של 9% ברמות הכולסטרול LDL גם בחולים עם יתר כולסטרול. במחקר שנערך בקרב נשים לאחר גיל המעבר עם כולסטרול גבוה, נמצא שצריכה יומית של פיטוסטרול הובילה לירידה של 9.6% ברמות הכולסטרול LDL, והחוקרים הסיקו שפיטסטרול הוא דרך יעילה להורדת רמות כולסטרול LDL בנשים לאחר גיל המעבר.

מחקרים אלו ואחרים מצביעים על כך שצריכה קבועה של פיטוסטרולים יכולה להוביל להפחתה משמעותית ברמות הכולסטרול LDL, מה שעוזר להפחית את הסיכון למחלות לב.

מה זה פוליקוסנול?

פוליקוסנול הוא תערובת טבעית המופקת מקני סוכר. המחקרים מצביעים על יעילותו בהפחתת רמות הכולסטרול ("הרע"), ובכך הוא מסייע בהורדת הסיכון למחלות לב.

במחקר שנערך בקרב גברים בני הגיל השלישי שסבלו מרמות גבוהות של LDL הוכחה יעילותו של הפוליקוסנול בהורדת הכולסטרול הרע.

מאמרים מדעיים סוקרים את ההשפעה של פוליקוסנול בהורדת רמות LDL, מניעת חימצון הכולסוטרול, שמירה על דפנות כלי דם, האטת ייצור כולסטרול בכבד ועוד.

בנוסף, כתוצאה מיכולתו של הפוליקוסנול לשמור על בריאות דפנות כלי הדם, הוכחה מחקרית יעילותו בהורדת רמות לחץ הדם.

איך ניתן לצרוך את הרכיבים הטבעיים האלה?

אחד האתגרים שעומדים בפני אנשים שמעדיפים להסתייע בטיפול טבעי, צמחי מרפא ותוספי תזונה הוא ריבוי התכשירים. לכן יש יתרון משמעותי לפורמולה שמשלבת בכמוסה אחת של הרכיבים שנחקרו והוכחו כיעילים לאיזון רמות השומנים בדם.

נוטרי סטרול® היא פורמולה מקצועית שפותחה במעבדות נוטרי די, ובעקבות מחקרים של ארגוני הבריאות הבינלאומיים קיבלה באופן חריג אישור לרשום במפורש על גבי המוצר כי הוא מיועד להורדת כולסטרול LDL בדם.

פורמולת נוטרי סטרול® היא 100% טבעית ומכילה מינונים אופטימליים של פיטוסטרולים ופוליקוסנול. האפקט של הורדת כולסטרול LDL בדם הינו ברמה של 7-10% ומתקבל לאחר צריכה של נוטרי סטרול® במשך כחודש לפחות. כדי לשמור על רמה נמוכה של כולסטרול LDL בדם יש לצרוך את הפורמולה הזו מדי יום במינון המומלץ.

לכל אלה שחשוב להם להוריד בצורה טבעית את רמת ה-LDL ולשמור על הלב וכלי הדם, אין ספק שנוטרי סטרול® הוא הבשורה לה הם חיכו.

למגוון המוצרים להורדת כולסטרול מובילים בישראל - לחצו כאן>>>



 


עמרית בן סירה (N.D, C.Ac, Re.Na) היא מומחית לנטורופתיה ורפואה טבעית, בעלת קליניקה לרפואה טבעית בגישה אינטגרטיבית (משולבת) 360º גוף-נפש כבר למעלה מעשרים שנה. מרצה ומנחה סדנאות בריאות inside-out על תזונה ואנטי-אייג'ינג בארץ ובעולם