מהם דרכי הסיוע לאיזון רמת הסוכר בדם ובאילו תוספים טבעיים?

רמות סוכר גבוהות הפכו כבר מזמן להיות מגיפה עולמית שגובה מספר הולך וגובר של קרבנות בכל שנה. הסוכרת הינה לרוב תוצאה של תזונה לא מאוזנת. לפניכם מספר דרכים שיוכלו לסייע לכם להתמודד איתה באמצעות תוספים טבעיים לתזונה שלכם.

מוערך כי בישראל בלבד חיים כיום למעלה מחצי מיליון חולי סכרת, ועוד כ 300 אלף מאובחנים כסובלים מטרום סכרת. סכרת סוג 2 היא מחלה הנגרמת ממספר גורמים, ביניהם גם גורמים המושפעים מאורח חיים לא בריא כגון תזונה לא נכונה, חשיפה ללחץ ומתח והיעדר פעילות גופנית.

בעוד את הגנים שלנו אנחנו לא יכולים לשנות, את אורחות חיינו דווקא כן. אחד הכלים היעילים במאבק נגד מחלת הסכרת וסכנותיה, הוא השליטה ברמות הסוכר בדם. זאת ניתן לעשות על ידי תזונה נכונה, פעילות גופנית נכונה וגם על ידי נטילה יומית של תוספי תזונה.

הבאנו לפניכם ארבעה תוספי תזונה שיעזרו לכם לשלוט ברמות הסוכר בדם, בהשפעות ההרסניות של מחלת הסכרת ואולי גם, מלחלות במחלה עצמה.


רופא בודק רמת סוכר

חומצה אלפא ליפואית

חומצה אלפא ליפואית הינה נוגד חימצון טבעי שנוצר בכבד וחשוב למגוון תהליכים המתקיימים בגופינו. הייצור הטבעי של החומצה פוחת עם הגיל ובעקבות מצבים שונים של תחלואה, ביניהם גם מחלת הסכרת.

תפקידה של החומצה האלפא ליפואית בהגנה על גופינו מפני נזקי הסכרת מגיע משני מישורים- איזון רמות הסוכר בדם ע"י הגברה של קליטת הסוכר מהדם אל התאים (פעולה המחקה את פעולת האינסולין) ועל ידי שיפור ההובלה העצבית, פעולה אשר נפגעת מאוד עקב מחלת הסכרת ומוכרת גם כנוירופתיה סוכרתית.

מחקרים מצאו כי נטילה יומית של חומצה אלפא ליפואית יכולה לאזן את רמות הסוכר בדם ואף למנוע את תחילתה של מחלת הסכרת אצל כאלה המאובחנים כ "טרום סכרתיים" ומאידך גיסא, גם למנוע נוירופתיה עצבית (או לצמצם את נזקיה) אצל חולי הסכרת.

קו אנזים Q10

נוגד חימצון רב עוצמה נוסף הוא הQ10, כאשר תפקידו העיקרי הוא אספקה של אנרגיה לתאים ובעיקר ללב ולכליות שהם הצרכנים הגדולים ביותר של ה Q10.

ככל שאנחנו מתבגרים, הייצור של הקו אנזים מתמעט באופן טבעי בגופינו, מה שיכול להוביל למצבים כמו עייפות, חולשה, קשיים קוגניטיביים וגם עלייה של רמות הסוכר בדם.

ניסויים קליניים מצאו כי נטילה יומית של Q10 עשויה לשפר את איזון הסוכרים בדם זאת על ידי ייעול תהליך פירוק הסוכרים בגוף.

מורינגה

אחד התותחים הכבדים בסיוע לטיפול ומניעה של מחלת הסכרת ובעל תפקיד מכריע באיזון רמות הסוכרים בדם באופן טבעי היא המורינגה.

המורינגה נחקרה רבות בשנים האחרונות ונמצאה יעילה מאוד בנושא. כשמדובר על מורינגה חשוב לצרוך את המיצוי המרוכז ולא את האבקה, שכן מורינגה ממיצוי כגון מורינגה TERRA 5000 , מכילה חומר פעיל השווה בערכו לפי 10 ממורינגה רגילה.

לשם השוואה, על מנת להגיע לרמות מורינגה שנחקרו עלינו לצרוך כ10 כמוסות מורינגה רגילות, אולם כשאנו משתמשים במורינגה מרוכזת כגון מורינגה TERRA 5000, נוכל להשתמש ב2 כמוסות בלבד.