דגים נחשבים לבריאים מאוד, בייחוד בשל העובדה שהם מכילים אומגה 3. אומגה 3 היא חומצת שומן בלתי רוויה, הנחשבת מאוד בריאה לגוף. אומגה 3 מהווה את ה- HDL – התרכובת שמסייעת לפנות כולסטרול ממחזור הדם והתאים שלנו.

אומגה 3 היא חיונית עבור בניית קרומי התא ושומרת על יכולות הספיגה שלהם גבוהות, היא אנטי-דלקתית, היא מהווה מקור מצוין לאנרגיה וחיונית לתפקוד מערכת העצבים, המוח בפרט והמערכת החיסונית. היא תורמת לחדות קוגניטיבית ומסייעת להקל על תופעות קשב וריכוז.

בנוסף, אומגה 3 מונעת היצמדות של טסיות דם, המאטה את הסיכון להיווצרות קרישי דם.

הערך התזונתי של דגים שונים

סלמון:

100 גרם של סלמון טרם בישול משתווים ל- 210 קלוריות. 100 גרם של סלמון אפוי ישתוו ל- 200 קלוריות. בישול או טיגון יעלו את הערך הקלורי באופן משמעותי.

פורל:

100 גרם של פורל טרם בישול משתווים ל- 104 קלוריות. 100 גרם של פורל אפוי ישתוו ל- 190 קלוריות. בישול או טיגון יעלו את הערך הקלורי באופן משמעותי.

טונה:

100 גרם של טונה טרם בישול משתווים ל- 194 קלוריות. 100 גרם של טונה אפויה ישתוו ל- 177.5 קלוריות. בישול או טיגון יעלו את הערך הקלורי באופן משמעותי.

אמנון:

100 גרם של אמנון טרם בישול משתווים ל- 95 קלוריות. 100 גרם של אמנון אפוי ישתוו ל- 126 קלוריות. בישול או טיגון יעלו את הערך הקלורי באופן משמעותי.

לברק:

100 גרם של לברק טרם בישול משתווים ל- 97 קלוריות. 100 גרם של לברק אפוי ישתוו ל- 130 קלוריות. בישול או טיגון יעלו את הערך הקלורי באופן משמעותי.